Onko muita, joita nämä viime aikojen väkivallanteot ja yritykset on saaneet pelkäämään?

Vierailija

Tuusulan henkirikos, Tesoman puukotus....

Noissa kun uhriksi on joutunut sattumanvarainen nainen, on ainakin itseäni alkanut pelottaa yksin lenkkeily pimeällä.
En olisi viisi vuotta sitten uskonut, että 2015 Suomessa ihmiset voi noin pahoin, että nainen joutuu ulkona liikkuessaan väkivallan uhan alle.
Ovatko tällaiset teot seurausta valtion säästöistä sosiaali- ja terveyspuolelta?

Kommentit (14)

Vierailija

Olen alkanut pelkäämään. En varmasti lähde enää naisporukalla baariin. Laitan myös ovet lukkoon, kun olen yksin kotona. Asumme maalla, enkä aiemminkaan ole lenkkeillyt pimeällä yksin, pelkään eläimiä. Mutta viimeaikoina näiden tapahtumien vuoksi, olen ruvennut pelkäämään kaupungissa, ihmisiä. Surullista. Murehdin myös kovasti lasteni tulevaisuutta.

Vierailija

Itse olen aina pelännyt liikkua pimeällä vähän syrjemmässä tai keskellä yötä juhlimasta tullessa. Nyt meinaa edes täällä keskustassa uskaltaa huoltsikalla käydä.. vaikka se on auki 24/7 ja sinne on matkaa 200m. Eli tuskin kukaan kaupungin yöaikaan elävimmällä alueella kimppuun käy. Varmasti joku näkis. Silti kuumottaa :D

Vierailija

Yhtä paljon kuin turvapaikanhakijarikolliset minua pelottaa nämä kantasuomalaiset, syrjäytyneet hullut, kuten Tuusulan murhaaja.

En eilen uskaltauutnut illalla lenkille, vaikka yleensä se on ollut jokailtainen rutiinini.

-ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En pelkää. En kyllä kuljekaan pimeällä yksin syrjäisissä paikoissa.
Tämä. Ei ole aikoihin tullut mieleenkään lähteä yksin pimeällä liikkumaan missään, missä ei olisi a) paljon muitakin liikkujia, b) joku kaveri mukana.

Vierailija

Onhan näitä ollut ennenkin. Siis murhia ja tesoman kaltaisia tappoja. Muutaman vuoden tosin on ollut hiljaista. En varsinaisesti pelkää, mutta onhan se harmillista että näitä vaikuttaa tietyille alueille kasaantuvan kuten esim. Tampereen tapauksessa. Jos olisin Tesomalainen niin muuttaisin varmasti pois Tesomalta, koska siellä on noin puukotuksia ja yrityksiä ollut jo ihan liikaa yhdelle asuinalueelle. Toivoisin että poliisi pystyisi näitä ratkomaan tehokkaammin, koska on jotenkin uskomatonta ettei Tampereen kokoisesta kaupungista löydetä puukottajaa vaikka tuntomerkitkin taitaa olla parista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Ei ole aikoihin tullut mieleenkään lähteä yksin pimeällä liikkumaan missään, missä ei olisi a) paljon muitakin liikkujia, b) joku kaveri mukana.

Tapetuksi voi tulla keskellä päivääkin, joten en juurikaan auta ettei liiku yksin pimeällä. Talvella suurin osa vuodesta on muutenkin pimeää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tapetuksi voi tulla keskellä päivääkin, joten en juurikaan auta ettei liiku yksin pimeällä. Talvella suurin osa vuodesta on muutenkin pimeää.

Niin. syrjäisillä paikoilla en kulje pimeällä yksin. Talvella ollaan siis sisällä. Mikä nyt oli niin vaikee ymmärtää??

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Niin. syrjäisillä paikoilla en kulje pimeällä yksin. Talvella ollaan siis sisällä. Mikä nyt oli niin vaikee ymmärtää??

Hullua, jos naispuolinen ihminen ei voi ilman pelkoa kulkea pimeään aikaan ulkona! Jotain olisi tehtävä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat