Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marsipaanin teko, onko kukaan tehnyt itse? Vinkkejä?

11.02.2006 |

Tiedän että saman verran painossa mitattuna mantelijauhetta ja tomusokeria ja tilkka vettä yhdistetään mutta onko joku laittanut siihen jotain " maustetta" ?

Onnistuukohan marsipaanin teko, kokemuksia ja vinkkejä, kiitos.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitähän saa marketeista vaikka minkä värisenä, myös itse voit värjätä.

Periaatteessa mitään maustetta ei tarvitse, vähän manteliesanssia voit lisätä jos haluat voimakkaamman maun. Lisäksi nestemäistä glukoosia kannattaisi laittaa sekaan.

Vierailija
2/3 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain mielenkiinnon vuoksi haluaisin tehdä itse ja lisäksi ne kaupan pötköt on niin isoja. Pieniä määriä voisin tehdä itse ja värjätä. Tuo glukoosiliuos on varmaankin kuivumisen estämiseksi, vai?

Löysin vinkin jossa sanottiin että kannattaa sivellä laimealla sokerivedellä ettei kuivu.

Voiko niitä kaupan pötköjä säilyttää avattuna kuinka kauan? Vai pitääkö kaikki käyttää heti kerralla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaa tosi tiiviisti muovipussiin ja säilytä jääkaapissa niin pysyy hyvänä, en tosin tiedä kuinka kauan mutta ainakin muutaman kk:n.

Glukoosi myös tekee marsipaanista paremmin muotoiltavaa. Eräässä ohjeessa käskettiin myös lisäämään valkuaisia ja sherryä, mutta nuo valkuiasethan eivät sitten säily kovinkaan kauaa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi