Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen mielestä teen liikaa työhakemuksia?? Mitä sitten pitäisi tehdä

Vierailija

Olen tehnyt 2 kk aikana n. 40-50 huolellista hakemusta ja käynyt läpi n. 5 rekrytointiprosessia, joista valitettavasti tuli lopulta ei-vastaus niistäkin joissa pääsin ihan kalkkiviivoille. Suurin osa paikoista alaani vastaavia. Mielestäni tuo on ok suoritus tässä taloustilanteessa.

Mies kuitenkin vaahtoaa, että teen niitä ihan liikaa "tiedät itekin ettei niitä puoliikaan ees lueta nykyään", ihan turhaa ym. Mies on itse loisinut tuilla lähes koko aikuisikänsä ja "etsinyt itseään" ja mietiskelee vieläkin mitähän sitä isona tekisi (ikää 24).

Kummalla meistä on asenneongelma? Pitäisikö mun höllätä tahtia? Raivostuttaa nuo kommentit.

Kommentit (12)

Vierailija

Miehellä on asenneongelma, ja iso. Ei se oma paikka maailmassa ja kiinnostava tekeminen löydy kotona funtsimalla, vaan rupeamalla tekemään jotain. Se ei välttämättä vielä ole se oikea ala tai duuni, mutta siitäpä tietää ainakin mikä ei toimi.

Vierailija

Nyt kuulemma lähtö ulkomaille houkuttaisi, kun ei tällä harmaalla paskamaalla ole hänelle mitään annettavaa (imenyt tukia koko ikänsä, vaikkei niitä aina edes tarvitsisi ja käyttänyt valtavasti julkista terveydenhuoltoa milloin minkäkin pikkuvaivan hoitamiseen). Vituttaa eniten tuo marttyyrimainen uhriasenne. -ap

Vierailija

Mutta sitäpä ei etukäteen tiedä, mikä niistä hakemuksista luetaan. Jotta siis pääsisi paremmille prosenteille, niin pitäisi kirjoittaa vielä enemmän hakemuksia!

Joten nyt miehen logiikka ei oikein toimi.

Hae töitä kuten tähänkin asti. Kaksi kuukautta on vielä lyhyt aika, älä anna periksi. Opit kuin huomaamatta jokaisella hakukerralla!

Mies taas... Jos tuo asenne ei muutu, se alkaa ärsyttää varmaan sinuakin jossain vaiheessa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Nyt kuulemma lähtö ulkomaille houkuttaisi, kun ei tällä harmaalla paskamaalla ole hänelle mitään annettavaa (imenyt tukia koko ikänsä, vaikkei niitä aina edes tarvitsisi ja käyttänyt valtavasti julkista terveydenhuoltoa milloin minkäkin pikkuvaivan hoitamiseen). Vituttaa eniten tuo marttyyrimainen uhriasenne. -ap

Heh, ja mitäköhän annettavaa hänellä on millekään maalle? Nimittäin Suomessa Suomen kansalaista on pakko elättää, vaikka kyseessä hyödytön sossurotta olisikin, mutta ulkomaille muuttavan on pakko lunastaa olemassaolon oikeutuksensa olemalla hyödyllinen.

Vierailija

Sinulla on hyvä, pitkäjänteinen asenne työhakuun, "mies" ei ole selvästikään koskaan kasvanut aikuiseksi. Itse laittaisin mieluummin miehen vaihtoon ja jatkaisin työn etsimistä sinnikkäästi kuten tähänkin mennessä. Aivan varmasti jossain vaiheessa tärppää, tsemppiä!

Vierailija

Tuota noin... Mikä ihme teitä pitää pariskuntana?? Älä nyt vain sano, että miehesi on kaikestahuolimatta ihana ja rakastat sitä! Olette jo nyt ihan eri planeetoilta ettekä hyvällä tavalla. Ennenpitkää (tai siis olet jo) sinunsta tulee loisijamiehesi äiti.

Vierailija

Miehesi olisi korkea aika muuttaa asennettaan. Sinulle taas nostan hattua, valtavasti tsemppiä hakemiseen - älä luovuta! Olin itse samassa tilanteessa vielä muutama vuosi takaperin, kunnes karkeasti laskettuna yli 150 hakemuksen jälkeen tärppäsi (käytin paljon aikaa ja vaivaa hakemuksiin ja tutustuin aina hakemiini yrityksiin perinpohjaisesti ennen hakemuksen lähettämistä).

Kaikkea hyvää sinulle! Hakeminen ilman tuloksia voi tuntua turhauttavalta, mutta jonain päivänä ahkera hakeminen palkitaan. Olen varma siitä :)

Vierailija

Työnhakeminen on oppimisprosessi. Oikein hävettää, kun luen muutama kuukausi sitten lähettämiäni hakemuksia. Jos aidosti keskittyy jokaiseen hakemukseen mikään niistä ei mene hukkaan. Joka tapauksessa joudut miettimään pitäisitkö työstä, missä voisit olla hyvä, mikä olisi sellaista joka ei sinulle sovi. Opit itsestäsi. Ehkä se pelottaa miestäsi? Huomata, että sisällä ei piileskele väärin ymmärretty nero.

Vierailija

No mies on käynyt vain peruskoulun, itse olen kandi joten siinä mielessä miehellä on aika vähäiset mahikset saada työtä täältä muhun verrattuna. Työkokemustakaan ku ei juurikaan hänellä ole (toki kaikki sukulaiset yrittäjiä joilta saa keploteltua feikkityötodistukset halutessaan..mutta sekin ilmeisesti ihan liian vaivalloista.)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat