Toimittajan vai tettiläisen työtä?

Vierailija

Älä lue tätä, jollet ole kiinnostunut kielenhuollosta, niin ei tule riitaa. Joohan?

Tämä tolkuttoman kömpelö uutinen ei voi olla aikuisen, toimittajan työhön palkatun ammattikirjoittajan tekstiä. Sanasto, rakenteet ja tyyli vaikuttavat ysiluokkalaisen työelämään tutustujan aikaansaannokselta, mutta ei kai alaikäistä sovi panna kirjoittamaan tällaisesta aiheesta? Eivätkö lehdet enää mainitse sitä, että artikkeli on lapsen kirjoittama?

http://www.mtv.fi/uutiset/rikos/artikkeli/il-helsinkilaispuistossa-raisk...

Kommentit (10)

Vierailija

En usko että tettiläiset saa hirveästi juttuja kirjottaa.. ehkä mielipidepalstalle. Ja jos jutun kirjottaisi niin eiköhän se oikoluettaisi?

Joku aikuinen työkokeilussa?

Vierailija

Veikkaan, että teksti ei ole toimittajan eikä tettiläisenkään käsialaa vaan ilmaisharjoittelijan, esimerkiksi viestinnän opiskelijan.

Viestintäalalle, vaikkapa "media-assistenteiksi" koulutetaan tätä nykyä tolkuttomasti ihmisiä. Suomen kielen taito ja oikeakielisyys eivät monessakaan koulutuksessa liene ykkösasioita. Nykyään pitää sen sijaan osata "tehdä sisältöä" mahdollisimman moneen digitaaliseen (some-)kanavaan ja hallita niiden tietotekniikka.

Aika luokatonta tekstiä, siitä olen samaa mieltä.

Vierailija

Jutussa on useita kirjoitusvirheitä, mutta kielioppi on melkoisen hyvin kohdallaan. Heräsi epäilys, että ap teki tämän avauksen saadakseen kyseiselle uutiselle lisää lukijoita.

Vierailija

MTV:n teksti-tv:n uutiset ovat usein luokattoman huonosti kirjoitetttuja. Niissä on alkeellisia kirjoitusvirheitä ja/tai informaatiota puuttuu. Sellaista se sitten on, kun "sisällöntuottajia" otetaan tekemään toimittajan töitä.

Vierailija

Ei ole ammattikirjoittajan tekstiä.

"Tapahtuma alkoi noin 4 aikaan."

"Tähän nainen naurahti ja kieltäytyi, sekä sanoi hyvästit."

"Epäilty tuotiin naisen tunnistettavaksi ja tämä vahvisti epäillyn." 

"Pusikko, kenellekkään, takaata."

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jutussa on useita kirjoitusvirheitä, mutta kielioppi on melkoisen hyvin kohdallaan. Heräsi epäilys, että ap teki tämän avauksen saadakseen kyseiselle uutiselle lisää lukijoita.

Eipä ole kielioppikaan kohdallaan, huomaat kyllä, kun tarkasti katsot.

Totta kai tein avauksen saadakseni uutiselle lisää lukijoita, koska minua kiinnostaa se, mitä muut siitä ajattelevat. Uutisen aihe on tässä sivuseikka, nyt on kysymys kielestä ja siitä, miten onnettomalla kirjoitustaidolla saa tekstinsä suuren mediatalon lehteen.

Tämä uutisartikkeli muuten on jo sitä luokkaa, että jos kirjoittajan nimi olisi näkyvissä, antaisin hänelle palautetta. Jos annan palautetta MTV3:lle, se päätyy roskakoriin ja otsikkonsa vuoksi.

Ap

Vierailija

Laittakaa palautetta! Itse laitan palautetta usein, siinä toivossa, että jonain päivänä journalismin taso Suomessa nousisi tuolta pohjamudista...

Vierailija

Olin itsekin tuosta raiskausjutusta niin järkyttynyt, että ajattelin jo jonkun hakkeroituneen tuonne uutissivulle trollatakseen... Ilmeisesti se ei sitten ollutkaan edes ainoa laatuaan.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat