Miksi ette käytä työterveyshuoltoa!!!???
Nyt kun Oulussa tullut tämä järjetön hyvinvointikeskuspalvelujärjerjestely ei voi kun ihmetellä miksi työterveyshuoltoon oikeutetut tulevat väkisin keskuksiin jonottamaan vaikka olisivat oikeutettu hoitoon yksityisellekin. Pelkäävätkö he että työnantaja saa tietää sairaudesta vai mistä on kysymys. Haluavatko he neljän tunnin jonotuksella kasvattaa luonnetaan vai mistä on kysymys?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
HR-johtaja tässä. Monet joilla on hyvä työterveys luulevat että kaikilla on. Ei ole. Osalla pikkufirmoista työterveys on hoidettu terveyskeskuksen kautta. Osalla ei ole sitäkään. Osalla on vain ENNALTAEHKÄISEVÄ eli minimitaso, ja siinä ei ole ollenkaan sairasvastaanottoa (poislukien ammattitautien seuranta). Eli jos sairastut, et voi mennä työterveyslääkärille koska sitä ei ole. Ennaltaehkäisevässä vain työpaikkakartoitukset, ammattitautien seuranta ja kontrollimittaukset altistumistöistä kuuluvat sopimukseen, samoin ehkä ergonomia. Siinäpä se.
On aika eri tilanne olla hyvän työterveyden piirissä kuin olla kokonaan ilman. Kun olet ilman niin jonotat siellä päivystyksessä tai arvauskeskuksessa muiden seassa.
Näin se on. Mä olen tosin pienessä firmassa (alle 10 henkilöä) töissä ja meillä on erittäin kattava työterveyshuolto. En ole käynyt terveyskeskuksessa kertaakaan sen jälkeen, kun tulin tähän firmaan töihin (14 vuotta sitten).
Vierailija kirjoitti:
Jos työterveyshuolto on näin surkeaa niin miksi ei lakkauteta kokonaan ja näin lasketa työntekijöiden kustannuksia työnantajalle?
Siksi kun se on lakisääteinen ja pakko järjestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos työterveyshuolto on näin surkeaa niin miksi ei lakkauteta kokonaan ja näin lasketa työntekijöiden kustannuksia työnantajalle?
Siksi kun se on lakisääteinen ja pakko järjestää.
Ja lisäksi jotkut työnantajat haluavat tarjota hyvän työterveyshuollon.
Työterveys on kaupunginkeskustassa paskamaisten liikennejärjestelyjen takana (ei Oulussa kuitenkaan). Mieluummin menen oman kunnan terkkaan joka on järkevän matkan päässä ja pihalla on parkkitilaa.
Vierailija kirjoitti:
Lakisääteisen minimin mukaisen työterveyshuollon kustannukset työnantajalle on minimaaliset ja suuren osan korvaa kela työnantajalle.
Työterveyteen matkaa 42 km,ei autoa kun ei ajokorttiakaan,julkiset kulkee muutaman kerran päivässä. Terveyskeskukseen matkaa 3 km joten siellä käyn silloin kun tarvetta on,n. kerran vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Mistäs sinä tiedät millainen työterveyshuolto kelläkin on? Jossain työpaikoissa on vain se pakollinen eli työhöntulotarkastus, jossainpääsee yleislääkärille mutta VAIN esim. flunssassa tms, ei esim. kilpparivaivoissa yms. Jollain onnellisella työterveyteen kuuluu gynet ja hammashoitokin....
Ei ole kyllä ollut mitään "työhöntulotarkastusta". En tiedä missä koko työterveys edes on.
En itse tiedä mitä ajatella koko työterveyshommasta.
Aina miettii, että kehtaako nyt siellä käydä vai eikö kehtaa, kuuluuko soppariin vai eikö kuulu, täytyykö kysyä pomolta kuuluuko soppariin vaikka persläven kaivelutarkistus. Ja kuuluu tai ei, niin työnantaja kuitenkin lukee kyseisestä toimenpiteestä laskulta.
Minulla muljahti nilkka urheillessa, työterveys ei kata meillä vapaa-ajan tapaturmia, siksi jouduin nilkuttamaan kunnalliselle terveysasemalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HR-johtaja tässä. Monet joilla on hyvä työterveys luulevat että kaikilla on. Ei ole. Osalla pikkufirmoista työterveys on hoidettu terveyskeskuksen kautta. Osalla ei ole sitäkään. Osalla on vain ENNALTAEHKÄISEVÄ eli minimitaso, ja siinä ei ole ollenkaan sairasvastaanottoa (poislukien ammattitautien seuranta). Eli jos sairastut, et voi mennä työterveyslääkärille koska sitä ei ole. Ennaltaehkäisevässä vain työpaikkakartoitukset, ammattitautien seuranta ja kontrollimittaukset altistumistöistä kuuluvat sopimukseen, samoin ehkä ergonomia. Siinäpä se.
On aika eri tilanne olla hyvän työterveyden piirissä kuin olla kokonaan ilman. Kun olet ilman niin jonotat siellä päivystyksessä tai arvauskeskuksessa muiden seassa.
Näin se on. Mä olen tosin pienessä firmassa (alle 10 henkilöä) töissä ja meillä on erittäin kattava työterveyshuolto. En ole käynyt terveyskeskuksessa kertaakaan sen jälkeen, kun tulin tähän firmaan töihin (14 vuotta sitten).
Meillä on muuten ihan sontafirma, mutta työterveyshuolto taitaa olla toiseksi kattavin. Ainoastaan erikoissairaanhoito kuten gyne ja hammaslääkäri, puuttuvat listoilta. Olen saanut käydä rauhassa työterveydessä hoidattamassa itseäsi ja tsekkaamassa mikä on vialla. Labratestejä on otettu vaikka kuinka monet kymmenet. Tästä olen työnantajalle kiitollinen.