Miksi ette käytä työterveyshuoltoa!!!???

Vierailija

Nyt kun Oulussa tullut tämä järjetön hyvinvointikeskuspalvelujärjerjestely ei voi kun ihmetellä miksi työterveyshuoltoon oikeutetut tulevat väkisin keskuksiin jonottamaan vaikka olisivat oikeutettu hoitoon yksityisellekin. Pelkäävätkö he että työnantaja saa tietää sairaudesta vai mistä on kysymys. Haluavatko he neljän tunnin jonotuksella kasvattaa luonnetaan vai mistä on kysymys?

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Ahaa, eli mielestäsi vain niillä, jotka eivät käy töissä, olisi oikeus käyttää työssä käyvien kustantamia terveyspalveluita?

Vierailija

Ihan naurettava koko työterveys. Harva sinne noin vain pääse akuuttihetkellä ja sitä paitsi kaikkein suppein työterveyshuolto, jonka useimmat työnantajat tarjoaa on vain joku terveystarkastus muutamien vuosien välein.

Vierailija

Mistäs sinä tiedät millainen työterveyshuolto kelläkin on? Jossain työpaikoissa on vain se pakollinen eli työhöntulotarkastus, jossainpääsee yleislääkärille mutta VAIN esim. flunssassa tms, ei esim. kilpparivaivoissa yms. Jollain onnellisella työterveyteen kuuluu gynet ja hammashoitokin....

Vierailija

Oulusta en tiedä, mutta ainakin oma työnantajani (iso kaupunki) kattaa työterveyshuollossa vain ja ainoastaan suoraan työstä johtuvat ongelmat. Eli jos tarvitset vaikkapa lääkärintodistuksen sairauspoissaoloa varten, niin julkiselle pitää mennä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mistäs sinä tiedät millainen työterveyshuolto kelläkin on? Jossain työpaikoissa on vain se pakollinen eli työhöntulotarkastus, jossainpääsee yleislääkärille mutta VAIN esim. flunssassa tms, ei esim. kilpparivaivoissa yms. Jollain onnellisella työterveyteen kuuluu gynet ja hammashoitokin....

Juuri näin. Meillä työterveys kattaa jopa influenssarokotteen ja esim. jäykkäkouristusrokotteen. Katoin huvikseni, että normisti tuo influenssarokote näyttäisi kustantavan 50€ + palvelumaksun Terveystalossa.

Vierailija

Minä olen kuullut moneltakin, että vaivoista ei mennä valittamaan, koska työterveyslääkäri on yritysten pomojen talutusnuorassa. Jos pomo on ilmoittanut, että x-syyllä ei saa saikkua antaa, ei sitä anneta.

Vierailija

Jos työterveyshuolto on näin surkeaa niin miksi ei lakkauteta kokonaan ja näin lasketa työntekijöiden kustannuksia työnantajalle?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulle vihjailtiin viimeksi työterveydessä, että voisit kyllä mennä muualle kyselemään vaivoistasi.
Minulle sanottiin suoraan, että seuraava vapaa aika on kolmen viikon päästä, mene terveyskeskukseen.

oululainen

Vierailija

Meillä työterveyshuolto on se yksi ja sama kunnallinen lääkäri terveyskeskuksessa, jolle on aina n. 7-8 vko:n jono. Eli ei hirveän akuuteissa asioissa voi siellä käydä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä olen kuullut moneltakin, että vaivoista ei mennä valittamaan, koska työterveyslääkäri on yritysten pomojen talutusnuorassa. Jos pomo on ilmoittanut, että x-syyllä ei saa saikkua antaa, ei sitä anneta.

Tämä. Meillä ei tuota tehdä, mutta on käynyt ilmi tapauksia joissa työterveyshuolto on vastoin salassapitovelvollisuutta laverrellut puhelimessa pomon kanssa työntekijän sairauden laadusta. Eipä sinne oikein huvita mennä mitään valittamaan sen takia, ainakana mitään etäisestikään arkaluontoista. 

Vierailija

Työterveys maksaa aika paljon työnantajalle. Mielummin säästän sen 500 euroa ja käytän vaikka uuteen tablettii, kun julkisellekin pääsee.

Vierailija

Menin kerran entisellä työnantajallani ollessani työterveyslääkäriin (yksityinen lääkäriasema) virtsatietulehduksen takia. Lääkäri kuunteli kertomukseni oireista, ja katsoi sitten koneeltaan, että "Ahaa, työnantajasi työterveydenhuolto ei valitettavasti kata tällaiseen vaivaan liittyviä tutkimuksia." Eli diiliin eivät lainkaan kuuluneet jatkotutkimukset, joista olsi tullut lisäkustannuksia. Ei siis voitu tehdä sitä yksinkertaista labrakoetta, josta olisi selvinnyt, millä täsmälääkkeellä tulehdukseni olisi helpoiten ja kätevimmin voitu hoitaa pois. Lääkäri sitten näytti pahoittelevalta ja kirjoitti minulle jonkun perusantibiootin, jolla oli omat (turhat) sivuvaikutuksensa. Tuntui aika hölmöltä koko homma, kun kumpikin meistä olis tiennyt, miten sairauteni olisi oikeasti kannattanut hoitaa. Eli se työterveydenhuolto siinä firmassa oli käytännössä pelkkä kumileimasin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulle vihjailtiin viimeksi työterveydessä, että voisit kyllä mennä muualle kyselemään vaivoistasi.

Minulle sanoi yksi työterveyslääkäri, että sinulta sentään löytyi selkeä löydös (keuhkokuume), mutta yleensä täällä käydään turhaan valittamassa. No, en käynyt minäkään sen jälkeen rasittamassa rouvaa. Yksi työkaveri oli päästä hengestään pahan keuhkokuumeen vuoksi, kun kirjoittivat vain kolme päivää kerrallaan saikkua, työnantaja oli kuulemma antanut tällaisen ohjeen. Lopulta rouva oli niin huonossa kunnossa, että ambulanssilla vietiin sairaalaan ja tippaan.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat