Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Musta saikulla voi käydä baarissa

Vierailija

Siis oon menossa huomenna juhlistamaan frendin synttäreitä baariin vaikka oon saikulla. Siis en oo saikul alkoholismin takia vaan masennuksen. Vanhenpieni mielestä saikul ei pitäis juoda ja käydä baaris mut musta se edesauttaa mun paranemista. Mielipiteitä?

Kommentit (11)

Vierailija

Kai sinä itse päätät mitä sairauslomasi aikana teet. Mielestäni jos syynä on masennus, josta annetaan usein sairauslomaa kuukausitolkulla, niin ei kukaan voi olettaa että joku viettää sen ajan kotona lepäämässä.

Vierailija

Masennuslääkkeet

Alkoholin ja masennuslääkkeiden yhdistelmä voi olla ongelmallinen, sillä molemmat hidastavat keskushermoston toimintaa. Se puolestaan vaikuttaa ajattelukykyyn ja valppauteen. Masennuslääkkeiden ja alkoholin yhdistelmä voi aiheuttaa väsymystä, heikentää arvostelu-, koordinaatio- ja reaktiokykyä.

Alkoholi ja masennuslääkkeiden yhdistelmä voi myös pahentaa masennusoireita.

Erityisen tarkkana tulisi olla silloin, kun käyttää MAO-estäjiä (monoamiinioksidaasiestäjä, muun muassa Aurorix ja Moclobemid). Yhdistelmä voi olla vaarallinen, sillä lääkitys yhdessä alkoholin kanssa voi aiheuttaa verenpaineen laskua.

Yleisimmin käytössä olevat SSRI-ryhmään kuuluvat masennuslääkkeet (kuten Cipralex, Seronil, Zoloft, Paxil), eivät aiheuta yhtä voimakkaita sivuoireita, mutta voivat silti vaikuttaa valppauteen yhdessä alkoholin kanssa.

Vierailija

Muista vetää kunnon lärvit, se auttaa serotoniinaineenvaihduntaan. Eikö sun kavereilla ole töitä, mihin mennä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Masennuslääkkeet

Alkoholin ja masennuslääkkeiden yhdistelmä voi olla ongelmallinen, sillä molemmat hidastavat keskushermoston toimintaa. Se puolestaan vaikuttaa ajattelukykyyn ja valppauteen. Masennuslääkkeiden ja alkoholin yhdistelmä voi aiheuttaa väsymystä, heikentää arvostelu-, koordinaatio- ja reaktiokykyä.

Alkoholi ja masennuslääkkeiden yhdistelmä voi myös pahentaa masennusoireita.

Erityisen tarkkana tulisi olla silloin, kun käyttää MAO-estäjiä (monoamiinioksidaasiestäjä, muun muassa Aurorix ja Moclobemid). Yhdistelmä voi olla vaarallinen, sillä lääkitys yhdessä alkoholin kanssa voi aiheuttaa verenpaineen laskua.

Yleisimmin käytössä olevat SSRI-ryhmään kuuluvat masennuslääkkeet (kuten Cipralex, Seronil, Zoloft, Paxil), eivät aiheuta yhtä voimakkaita sivuoireita, mutta voivat silti vaikuttaa valppauteen yhdessä alkoholin kanssa.

Blaaaaaaaaaah. Se haluaa vetää kännit tänään ja olla masentunut (nauttia tukiaisia ja olla pois töistä jos sellaisia nyt edes on ollut) taas huomenna.

Vierailija

Tottakai voi käydä. Mutta ei se kyllä varsinaisesti masennukseen auta, alkoholi itsellä ainakin vain pahentaa. Sen sijaan kavereiden näkeminen ja ulkona käyminen selvinpäin auttaa, kun pääsee vähän "tuulettumaan". Omien voimien mukaan. Ei kukaan muu sun puolesta voi päättää, mitä saikulla teet. Ei masennus ole mikään flunssa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat