Mitä laitat makaronilaatikkoon?

Vierailija

Haluaisin saada vähän uutta näkökulmaa makaronilaatikkoon joten kertokaa miten te sen valmistatte.

Kommentit (10)

Vierailija

400 g täysjyvämakaronia (en keitä), 400 g 10% naudan jauhelihaa, sipulia, paketin voimakasta Koskenlaskijaa, kaksi lihaliemikuutiota, noin litran kuumaa vettä ja päälle hieman texmex -juustoraastetta. Uunissa 175 astetta noin 45 min. Helppo, hyvä ja nopea.

Vierailija

Paistan pannulla sika-nautaa ja sipulia, joskus lisään juuriselleriraastetta ja jos on jäänyt paseerattua tomattia tai murskaa, niin ne sekaan. Pippuria ja paprikajauhetta.

Vuokaan kerros laitilan munapastaaa, kierre-malli, jauheliha-sipulia ja toinen  kerros pastaa.

Kananmuna, punainen maito ja suola.

Niin perus-perus kuin olla voi, mutta perinteinen resepti vain on maistuvampi kuin mikään kokeellinen keittiö.

Vierailija

Paistan jauhelihan ja sipulin, lisään sekaan lihafondin(fond du chef) ja puoli pakettia vahvaa koskenlaskijaa(sulaa siten tasaisesti ennen uuniin menoa) . Sitten vaan perus munamaito päälle. Ite en syö lihaa mutta miehelle on kelvannut aina.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
400 g täysjyvämakaronia (en keitä), 400 g 10% naudan jauhelihaa, sipulia, paketin voimakasta Koskenlaskijaa, kaksi lihaliemikuutiota, noin litran kuumaa vettä ja päälle hieman texmex -juustoraastetta. Uunissa 175 astetta noin 45 min. Helppo, hyvä ja nopea.

Etkö paista jauhelihaa ensin? Yök.

Vierailija

Otan normi-makaronia, keitän runsaasti suolatussa vedessä. Huuhtelen soijarouheen tai linssin ja paistan/keitän sitä. Sitten kun on sopivan kypsää kaikki, uunivuokaan kaikki. Porkkanaa ja herkkusieniä sekaan esimerkiksi, oikeastaan mitä vaan mitä löytyy kaapista. Kasvisliemikuutio ja muita mausteita. Kananmuna-maitoseos päälle. Vähän korppujauhoja kanssa päälle. Jos oon jossain mielenhäiriössä ostanut juustoa, raastetaan sitä päälle.

Tällänen on opiskelija-makaronilaatikko. Jauheliha maksaa liika. Ja porkkanasta ja muusta härpäkkeestä saa lisää täytettä.

Vierailija

Olen laittanut välimeren mausteita kalaa munakoisoja kesäkurpitsaa jne avokadoa. Minua ei todellakaan kiinnosta mikä on se oikea "jauhelihamakaronilaatikko" Toki voin sellaista syödäkin mutta makaronilaatikko on ns jämä ruoka. Jos jää jugurttia yli niin sitten sitä jne. Olet kysynyt tätä aiemminkin. Vastaavia gratinoituja makaroniruokia on maailmalla paljon riippuen keittiöistä ja varmaan jämistä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Otan normi-makaronia, keitän runsaasti suolatussa vedessä. Huuhtelen soijarouheen tai linssin ja paistan/keitän sitä. Sitten kun on sopivan kypsää kaikki, uunivuokaan kaikki. Porkkanaa ja herkkusieniä sekaan esimerkiksi, oikeastaan mitä vaan mitä löytyy kaapista. Kasvisliemikuutio ja muita mausteita. Kananmuna-maitoseos päälle. Vähän korppujauhoja kanssa päälle. Jos oon jossain mielenhäiriössä ostanut juustoa, raastetaan sitä päälle.

Tällänen on opiskelija-makaronilaatikko. Jauheliha maksaa liika. Ja porkkanasta ja muusta härpäkkeestä saa lisää täytettä.

Kiitti vinkistä!
Mä laitan tonnikala ja kuullotettua sipulia hyvin maustettuna kypsähköjen hyvin suolatussa vedessä keitettyjen makaroonien sekaan ja munamaito niskaan. Yleensä maustan ihan suola, pippuri, kunnon chilirouheella, mutta joskus käytän curryjauhetta lapsi ei vaan syö sitä niin mielellään. Ja päälle pitää kaataa ohut kerros kypsiä makarooneja, että tulee niitä rapsakoita kanssa.

Vierailija

Ostan eineksen kaupasta, kumoan lautaselle, pienennän veitsellä, heitän mikroon, otan pois, ripottelen lisää suolaa päälle ja lusikallisen voita ja paaaaaljon ketsuppia. Sitten syön.

Koko päivänä tarvitse enää sit syödäkään.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat