Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anna minulle syy elää.

Vierailija

Olen 34-vuotias. Olen seurustellut kerran. Se päättyi, koska mies rakastui toiseen. En ole sen jälkeen kelvannut kenellekään.

Olen suorittanut ammattikorkeakoulututkinnon. En saanut sillä töitä. Menin sen jälkeen yliopistoon ja opiskelin itseni maisteriksi. Nyt minulla on sekä AMK-tutkinto että maisterin paperit, mutten ole kahteen vuoteen saanut mitään järkevää työtä. Pätkätöitä päiväkodista tai siivousta.

Minulla on kolme veljeä, jotka ovat kaikki menestyneitä. Heillä on perheet, hyvät työpaikat ja kaikki erinomaisesti. Äitini vertaa minua jatkuvasti heihin. Jos vietämme perheen kesken jotain juhlia, minä olen aina auttamassa, en koskaan vieraana. Veljeni tulevat valmiiseen juhlapöytään, jonka minä olen heille kattanut, koska äitini on pyytänyt minut tuntia, kahta aiemmin auttamaan. Ja minä menen, koska minulla ei ole mitään muutakaan menoa tai tekemistä.

Minulla ei ole enää kavereita, koska minulla ei ole mitään puhuttavaa kenenkään kanssa. Ei ole puhuttavaa omasta perheestä, jota ei ole. Ei töistäkään, koska ketään ei kiinnosta kuinka sain nojatuolista kolme päivää vanhan oksennuksen siivottua tai kuinka paljon räkäisiä neniä olen päivän aikana pyyhkinyt.

En jaksa harrastaa mitään.

Olen turha ihminen. Kukaan ei jäisi kaipaamaan, jos vain yksinkertaisesti katoaisin.

Kommentit (9)

Vierailija

Noo... voit vaikka kohdata joskus jossain sattumalta minut, toisen välillä vähän hukassa olevan, ja sen jälkeen meistä saattaa tulla ystävykset. ;) Mä olen ihan tutustumisen arvoinen ja sitten huomaat kuinka kivaa voi olla avarakatseisen ja lempeän ihmisen seurassa. Mun seurassa voi olla ihan vaikka vain hiljaakin eikä tarvitse suorittaa tai olla aina niin edukseen. Älä siis luovuta, kohtaat mut tai sitten jonkun muun (omasta mielestäsi) mukavan ihmisen vielä, mikä ei toki ratkaise noita sun muita toiveita, työtä ja kumppania, mutta ainakin osan aikaa sulla voi olla sen vuoksi kivaa. Et todellakaan ole turha ihminen! Ymmärsitkö! Monen mielestä olet aivan varmasti kaikkea muuta.

emo74

Sinulla on ollut vain raskasta aikaa elämässä ja siitä luultavasti masennus.Kun on masennus pitää itseään huonona ja toivottomana.Mitään ei jaksa tehdä ja voimat on pois.Nyt soitat ajan itsellesi terveyskeskukseen ja puhut tilanteestasi.Kun pääset puhumaan asioista ja saat ehkä lyhyen lääkityksen niin masennus alkaa helpottaa.Ilman apua tilanteesi voi pahentua!!!!Olosi voi tuntua toivittavalta, mutta ihan oikeasti tilanteeseesi löytyy apua ja tukea.Olet nuori, koulutettu ihminen.Sinulla on vielä hieno elämä edessäsi😍😍😍 Kaikkea hyvää sinulle!!!!

Vierailija

Siksi, että et voi koskaan tietää, mitä hyvää elämällä on sinulle vielä tarjota. Ja sinulla on varmasti paljon hyvää elämässäsi, et vaan jostain syystä näe sitä nyt. Sinulla on sentään lapsuuden perhe, jonka kanssa ilmeisen läheiset välit.

Mene terapiaan. Juttele äitisi kanssa, että kohteisi sinua kauniimmin. Etsi joka päivä yksi asia, pienikin, josta olla kiitollinen. Kuten vaikkapa se, että olet fyysisesti niin terve, että pystyt niitä neniä pyyhkimään.

Vierailija

Ja muista, onnellisuus syntyy sisältä. Ei mikään ulkoinen tuo onnea, jos sitä ei ensin löydä itsestään. Ja kyllä sä löydät, kun suhtaudut itsesi positiivisesti ja hyväksyvästi. Hyväksy itsesi sellaisena kuin olet. Tuossa elämäntilanteessa, juuri tuollaisena! Se on alku. Halaus!

Vierailija

1. Jätä perheesi oman onnensa nojaan. Ei sinun tarvitse pitää heihin yhteyttä kuin minimaalisesti eikä varsinkaan tavan vuoksi. Jos äitisi vertaa sinua muihin, anna verrata ihan keskenään, ei sinun tarvitse sellaista kuunnella. Pieni välimatka voisi tehdä ihan hyvää.

2. Hanki elämääsi sisältöä - harrasta, käy tapahtumissa.

3. Ihmisten kanssa voi todellakin puhua muustakin kuin perheestä. Minä en puhu parisuhteestani tai perheasioistani juuri mitään muille. Ensinnäkin perhe-elämäni on niin tasaista ja varmaan muiden mielestä tylsää, ettei siinä ole mitään erityistä kertomista, ja jos olisikin, olen pienestä lähtien oppinut siihen, ettei omaa pesää liata.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat