Vuorotteluvapaa

vuorottelija

Jos hakee tän vuoden ppuolella vuorotteluvapaalle (ehdot täyttyy), niin milloin se varsinainen vapaa on aloitettava viimeistään?

Kommentit (15)

Vierailija

Ajattelin, että jos jättäisi ne paperit joulukuussa, niin voisko niihin laittaa, että aloittaisi vuorotteluvapaan esim. lokakuussa 2016 ja siitä olisi 9 kk eteenpäin vapailla?

Eli voiko sen aloitusajankohdan laittaa noin kauas siitä hakemusten jättöpäivästä?

Vierailija

31.3.2016 pitää viimeistään aloittaa. Mutta eihän ne ole vielä tuota muutostapäättäneet, kaikkialla on vielä ne vanhat ehdot.

Ei kai se ole luvallistakaan noin tiukalla aikatululla viedä jotain läpi?

Vierailija

Hyvää tietoutta! Mistä sä luet noita, että 31.3.2016 pitää aloittaa?

Tarttisin vähän lisää tietoa, jotta pääsisin suunnittelemaan ...

Vierailija

Ei sitä missään virallisesti ole vielä päätettykään, uutisiahan tässä on pitänyt bongailla ja tuota ajankohtaa on väläytelty. T. nro 3

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onneksi ehdin vuoden pitää ennen kuin ehdot kiristyivät.
Milloin hait ja milloin aloitit vuorotteluvapaan eli kuinka monta kk oli tuossa välissä ennenkuin läksit vapaille?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Täähän on ollut mediassa moneen kertaan ja monta kuukautta! Mut lopullinen päätös puuttuu.

Vierailija

Muistaakseni vapaasta pitää olla sopimus tämän vuoden aikana ja se pitää aloittaa 31.3. mennessä ensi vuonna, että voi saada nykyisten ehtojen mukaan. Jos oikeasti meinaat ehtiä, niin nyt esteitä tutkimaan! Tämä oli vitsi. Siis te-toimistolle pitää tehdä selvitys, josta ilmenee oikeus vuorotteluun ja että ehdot täyttyy. Sitten voit tehdä työnantajan kanssa sopimuksen.

Vierailija

Et sinä minnekään ensi syksylle voi tehdä sopimusta! On tiedossa, että vuorotteluvapaan ehdot muuttuu 1.1.2016, mutta entisin ehdoin voi tehdä sopimuksen 31.3. mennessä alkaviin vuorotteluvapaisiin, jos on sopimus tehty tänä vuonna. Kokemuksesta voin sanoa, että sinulla on kiire :) Mikset viitsi itse googlettaa vuorotteluvapaa 2016?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No voi helvetti, "hyvää tietoutta" jos haluat, niin kannattaa varmaan kysellä asiaa jostain muualta kuin kotimammojen. työttömien ja mt-ongelmien vuoksi eläköityneiden paratiisista eli av-palstalta :D

Missä on ihmisten taito hankkia tietoa? Täältä voi saada jotain ihmisten omia 20v takaisi kokemuksia tai mututuntumaa, jotta jos haluat "hyvää tietoutta" ja faktaa, niin kannattaa varmaan kysellä vaikka työnantajalta...

Vierailija

Siis 10 oli vuorotteluvapaalla viime syksyn, eli puoli vuotta. Koko homma oli lähellä peruuntua, kun sijaiseksi tuleva sai 2 viikkoa ennen sopimuksen alkua vakkaripaikan muualta ja uutta työtöntä ei meinannut saada mistään. Monta kertaa läheteltiin faksia vuorottelukeskukseen Helsinkiin siitä, kuka tulee sijaiseksi.

Vierailija

Minä täytin paperit kesäkuun alussa ja jäin vapaalle 10.8. Tiedän tapauksen, jossa vapaalle on jääty jo parin viikon kuluttua paperien kirjoittamisesta. Silloin vapaalle jäävän perheenjäsen oli sairastunut vakavasti.

Ota pikimmiten yhteys ammattiliittoosi ja TE-keskukseen. Siellä osataan neuvoa. Ja tietysti työnantajaan. Syy evätä vapaa voi olla se, että sopivaa sijaista ei löydy. Näin työnantajalle jää aikaa etsiä sopiva sijainen. Minun tapauksessani vapaan aloitusajankohta sijoitettiin niin, että edellinen vuorotteluvapaasijainen tuli tekemään minun vapaatani, kun edellinen vapaallaolija palasi töihin.

Tämän vuoden loppuun mennessä tehty sopimus hoidetaan vielä paremmilla ehdoilla, kannattaa olla nopea.

Vierailija

Minä hain vapaata alkuvuodesta, joskus helmikuussa alkamaan ensi helmikuun alussa. Joskus kesällä tuli päätös, että saan vapaan. Mulla kyllä työnantaja tupakoi asian kanssa pitkään, viivytti asiaa. Mutta kohta vapaani alkaa! :D

ap.

Varmaan, jos yhteiskuntasopimus saadaan sovittua mallilla, jossa palkat alenee 5% ens. vuonna ja seuraavana vuonna 0% ratkaisu, niin eikös siinä säily vuorotteluvapaat ja kaikki muut edut.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat