Miten joillakin on niin paljon kavereita tai yståviä?

Vierailija

Monilla nuorilla pojilla tai tytöillä on hirveesti tykkääjiä yms. facessakin? Onko niillä myös oikeesti paljon kavereita?

Mikä on vanhempien vaikutus siihen, onko lapsella/nuorella paljon kavereita? Onko sosiaalisuus periytyvää? Minkälainen nuori on suosittu?

Itse olen äiti, ja en ole kovinkaan sosiaalinen. Pojallani ei myöskään ole paljon kavereita. Miten niitä saisi lisää?

Kaikkea tällaista tulee pohdittua, kun faceakin selailee...

Kommentteja

Kommentit (3)

Vierailija

Oman kokomukseni mukaan syntyjen syvien pohtijoilla, pedanttisilla ja analysoivilla ihmisillä ei yleensä ole paljon kavereita, mutta sitten yleensä yksi tai pari tosi hyvää ystävää. Ulospäinsuuntautuvilla ja tietyllä tavalla sosiaalisesti rohkeilla ja vähän pintapuolisimmilla on yleensä paljon tuttuja, kavereita ja tykkääjiä.

Vierailija

Voin vastata vain omasta ja omien lasteni puolesta. Olen itse sosiaalinen, mun on helppo ystävystyä ja saada kavereita. Olen myös erittäin sukurakkaasta suvusta. Lapsillanikin on paljon kavereita ja ystäviä. Facebookista voi kuitenkin saada hieman väärän käsityksen, jos laskee tykkäyksiä. Mulla on yli 30 serkkua, lapsillani yli 100 pikkuserkkua. Monet näistä sukulaisista ovat FB-kavereitakin, vaikkei heitä livenä tapaakaan kuin ehkä kerran vuodessa jos sitäkään. Näistä tykkäyksistä läheskään kaikki eivät siis ole livemaailman ystäviä vaan myös sukulaisia, työkavereita, nettikavereita esimerkiksi jonkun harrastusyhteisön kautta jne. 

zaza

Facebookissa on usein kavereina eri harrastus- ja työpiirien ihmisiä, jotka eivät oikeastaan ole ystäviä. Paras tapa saada paljon Face-kavereita on siis olla monessa mukana.

Meillä on koko perhe sosiaalista väkeä ja paljon erityyppisiä ystäviä. Itse olin kuitenkin lapsena hyvin ujo ja kärsin yksinäisyydestä. Ystävämäärä alkoi kasvaa vahvasti vasta keski-iän kynnyksellä. Olen huomannut, että ystäviä on helpompi saada, jos heitä on jo ennestään paljon. Hyvä mieli, itsevarmuus ja kiinnostus toisia kohtaan viehättävät ihmisiä. Yksinäiset miettivät helposti liikaa, minkä kuvan heistä itsestään saa ja se näkyy kauas. 

Eli ohjeeni olisi, että kannattaa tehdä paljon kivoja ja sosiaalisia asioita ja suhtautua avoimesti kohtaamiinsa ihmisiin. Kaikille voi höpötellä jotain, vaikkeivat he olisikaan varsinaista ystäväainesta. Muista ihmisten nimet ja asioita, joita he kertovat, kysy niistä seuraavalla tapaamisella. Kahdenkeskisten suhteiden solmiminen voi tuntua aikuisiässä vaikealta, jolloin tapaamisia voi järjestää esim. pienellä harrastusporukalla. 

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat