Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluttomuudesta

Vierailija

Hei! Minua kiinnostaa näkemyksesi siitä, että miksi toisiin ihmisiin kokee seksuaalista vetovoimaa ja toisiin ei. Seurustelen nyt komean, seksikkään ja kaikinpuolin täydellisen miehen kanssa, joka sanoo haluavansa minua. Minä en koe seksuaalista vetovoimaa häntä kohtaan. Hän on sängyssä ihan taitava ja valmis tyydyttämään minua jos pyydän. Kostun kyllä miehen kanssa, mutta en tunne himoa kehoni sisällä, seksi tuntuu tylsältä. Minulla on jotakin ikäviä seksi kokemuksia, jossa minua on pakotettu seksiin, voikohan tällä olla asian kanssa tekemistä?

Kommentit (1)

Puhu muru
Seuraa 
Liittynyt9.10.2015

Hei.

Kiitos kysymyksestäsi. Kerroit seurustelevasi komean miehen kanssa, mutta et koe seksuaalista vetovoimaa häneen. Mietit, mistä tämä johtuu. Mainitsit myös, että sinulla on ikäviä seksikokemuksia historiassasi.

Olet rohkeasti lähtenyt selvittämään tilannetta. Kokemasi tunne, että seksi on tylsää tai ettet koe himoa kertoo jostakin ja sitä kannattaa kuunnella. Seksuaalisen halun syvin olemus on edelleen jonkinlainen mysteeri, mutta se tiedetään että halulla ei ole tiettyä sääntöä ja haluta voi monin eri tavoin monista eri syistä. Etenkin naisen halu on monimutkainen sekä monikerroksinen ja syyt kokea halua voivat olla monia.

Voit lähteä tutkimaan asiaa itsestäsi käsin. Millainen on minäkuvasi? Oletko tyytyväinen itseesi? Millaiset ihmiset sinua yleensä viehättävät ja saavat seksuaalisia kiihottumisen tuntemuksia aikaan? Oletko kertonut kumppanillesi, miten toivoisit hänen tekevän? Millaista teidän seurustelu on muuten? Nautitko tämän komean poikaystäväsi seurasta? Kohteleeko hän sinua niin kuin toivoisit?

Sinulle voi tulla seksuaalinen ”jarru” päälle, jos esimerkiksi stressaat, koet sopimattomuutta, pelkäät, joudut painostetuksi tai uhatuksi.  Myös mainitsemasi aiempi ikävä kokemus voi aktivoitua mielessä nykyisen kumppanin olemuksen, tuoksun tai käytöksen takia.  Oletko saanut keskusteluapua aiempiin ikäviin seksikokemuksiisi, kun sinua on pakotettu seksiin? Jos et ole saanut tai ne vaivaat sinua edelleen suosittelen, että hakeudut avunpiiriin. Voit olla yhteydessä Raiskauskriisikeskus Tukinaisen maksuttomaan puhelinneuvontaan tai nettineuvontaan. Voit myös olla suoraan seksuaaliterapeuttiin.

Mikäli haluat keskustella omasta seksuaalisuudestasi ja pohtia asiaa lisää voit soittaa myös esimerkiksi Sexpo-säätiön maksuttomaan neuvontapuhelimeen. Toivon, että jatkossakin kuuntelet kehosi viestejä yhtä hienosti kuin nyt olet tehnyt.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat