Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset eivät vieläkään ole oppineet puhelinetikettiä?

Vierailija

Uskomatonta, miten usein tulee näitä tapauksia, että esim. kaukojunassa, jossa kaikki muut on hiljaa ja tekee töitä, lukee tms, niin sitten siellä on se yksi mamma, joka puhuu kovaan ääneen täysin turhanpäiväisiä asioita puhelimella TUNNIN putkeen!
Ymmärrän, että pitää joku kiireinen asia hoitaa tai ilmoittaa vastaan tulevalle, että juna myöhässä tms, mutta kyllä nyt pitäisi käytöstapoihin kuulua, että mitään turhanpäiväisiä maratonjuorupuheluja ei käydä muiden kuullen kovaan ääneen kailottaen!

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Pahin kuulemani tapaus on puhelinmyyjä, joka teki reippaasti töitä koko matkan. Kerta toisensa jälkeen "No täällä on Tiina Tyrkky Fantastic Fantasies -lehdestä hei hei, Jaana..."

Vierailija

En tajua, miksi pitää aina puhua niin kovaa siihen puhelimeen? Ei kahden matkustajan keskinäinen juttelu koskaan häiritse, mutta nämä puhelinkailottajat ottaa aivoon, vaikka ei olisi edes kovin lähelläkään.

Vierailija

Miksi vierustoverin kanssa on aivan hyväksyttävää keskustella mutta puhelimeen puhuminen on epäkohteliasta?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi vierustoverin kanssa on aivan hyväksyttävää keskustella mutta puhelimeen puhuminen on epäkohteliasta?

Koska jostain syystä volumet nousee taivaisiin, kun puhuu puhelimeen.

Vierailija

Teen itse ihan samaa junassa. Kerran yksi vanhempi mies valittaa asiasta. Kirjoitti lapulle viestin minulle ja sanoi, että tässä olisi tärkeää asiaa. Oli kirjoittanut lapulle, että minun pitäisi olla hiljaa. Luin lapun ääneen puhelimeen ja sanoin, että minun pitää ilmeisesti lopettaa puhelu.

Vähän ajan kuluttua tällä samalla junamatkalla viereeni tuli istumaan vanhempi nainen. Aloin ihan vittuilakseni miestä kohtaa juttelemaan naisen kanssa juteltiin aika kauan keskenämme. Sitten se nainen soitti kaverilleen maraton puhelun. Mies ei kehdannut valittaa tälle ikäiselleen naiselle.

Koska tämä oli Oulu-Helsinki juna matka kesti aivan helvetin kauan. Vähän ennen Tamperetta juna kummininkin hyytyi. Aikansa junaan korjailtuaan henkilökunta sain junan liikkeelle, mutta se oli mennyt niin rikki, että juna jäi Tampereelle, eikä jatkanut matkaa perille Helsinkiin saakka.  Asiasta kuulutettiin matkustajille ja ilmoitettiin, että lähes loppuun myydyn junan matkustajat joutuisivat vaihtamaan Tampereelle toiseen junaan johon oli jo ikävä kyllä myyty jo aika paljon lippuja ja kaikille ei tulisi millään riittämään istumapaikkaa. Mutta kaikki Poriin meniät (minne itse olin menossa) pääsisivät taksilla Poriin. Sillä illan viimeinen Porin juna on mennyt. Hurrasin todella kovaäänisesti vaunussa. Tämä mies oli menossa Helsinkiin.

Mitä opimme: Älä valita kanssa matkustajille heidän puhelinkäyttäytymisestä, sillä asiat voivat mennä vielä paljon huonommin.

Tämä mies ei sitten ollut edes yksin matkalla vaan ilmeisesti vaimonsa kanssa. Eivät kumminkaan jutelleet kahta lausetta enempää koko matkan aikana (tai Tampereelle menessä)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Teen itse ihan samaa junassa. Kerran yksi vanhempi mies valittaa asiasta. Kirjoitti lapulle viestin minulle ja sanoi, että tässä olisi tärkeää asiaa. Oli kirjoittanut lapulle, että minun pitäisi olla hiljaa. Luin lapun ääneen puhelimeen ja sanoin, että minun pitää ilmeisesti lopettaa puhelu.

No ottaisit edes opiksi. Se on oikeasti ihan **tun ärsyttävää, kun pitkää matkaa tekee ja haluaisi rauhassa levätä, lukea, tehdä töitä tms. niin sinä siinä sitten kailotat jotain täysin mitätöntä asiaa tuntitolkulla.

Vierailija

Ei voi kyl ymmärtää sun kaltaisia valittaja idiootteja! Ihan oikeesti just sun kaltaisille ihmisille pitäis oikeasti sattua jotain todella vakavaa, että oppisit olemaan valittamatta turhista!

Vierailija

Jossain ulkomailla olen nähnyt "hiljaisia vaunuja", joissa puhelimen käyttö on kielletty. Suomeenkin sellaisia!

Vierailija

Mua ei vittuakaan kiinnosta häiritseekö puheluni muita. Puhun niin paljon kun lystään ja niin kovalla äänellä kuin on tarvis. Jos se jotain häiritsee, niin se on sen henkilökohtainen helvetti ei mun. Ostakaa korvatulpat helvetin mielensäpahoittajat!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kumpikin on ok jos volyymit pysyy kohtuullisina. Kumpikin on epäkohteliasta jos kailotetaan kovaan ääneen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mua ei vittuakaan kiinnosta häiritseekö puheluni muita. Puhun niin paljon kun lystään ja niin kovalla äänellä kuin on tarvis. Jos se jotain häiritsee, niin se on sen henkilökohtainen helvetti ei mun. Ostakaa korvatulpat helvetin mielensäpahoittajat!

Olet itsekäs paska.

Tuollaisia on valitettavan paljon nykyään, että ei yhtään välitetä muista, kunhan minä minä minä.

Surullista.

Vierailija

Minä taidan seuraavalla kerralla rueta laulamaan, kun joku katsoo videota, puhuu kovaan ääneen tms. En osaa yhtään laulaa, mutta ostakoot vaikka esim. nro 10 korvatulpat, jos häiritsee. Miksi te muuten haluatte koko vaunun kuulevan asianne? Sitä on aikoinaan paljon matkustaneena kuullut monet draamat ja työasiat. Miksi pitää olla niin tärkeä? Nobodyjahan te kuitenkin olette muille. 

Vierailija

Luin joskus tutkimuksesta (jota en viitsi nyt kaivaa esiin), jonka mukaan ihmisille on äärimmäisen stressaavaa kuunnella, kun joku puhuu puhelimeen, koska sitä toista puhujaa ei näe eikä kuule.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat