Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aistiiko toisen ihmisen tuijotuksen vaikka ei näkisi toisen tuijottavan?

Vierailija

Onko kellään kokemuksia tästä?

Kommentit (12)

Vierailija

Kyllä sen huomaa, jos tuijottaja on jossain lähistöllä eli oman näkökentän rajoilla. Eri asia, jos joku vahtaa kaukoputkella ;)

Vierailija

Kyllä sen aistii. Ihmiset heräävät aina lopulta siihen jos nukkuvat ja joku tulee ihan hiljaa viereen tuijottamaan. Näin on käynyt minulle itselleni ja äidilleni, poikaystävälleni...

Vierailija

Jos sen aistii jollain ihmisen aistilla (esim. näkö, kuulo), niin joo. Mitään yli-inhimillistä superaistia, jolla voi tuntea toisen katseen, ei ihmisillä kuitenkaan ole :(

Vierailija

Töissä kerran katsoin että oho, naispuolisen kollegan pikkarit näkyvät työhousujen läpi, kun hän oli pesemässä käsiä. Hän kääntyi nopeammin kuin ehdin kääntää katsettani. Myöhemmin tajusin että heijastava pleksipinta antoi tuijotuksen ilmi.

Vierailija

Jaa mulle kävi psykoottisena pari kertaa niin, että olin esim syömässä ja sitten yhtäkkiä käännyin ympäri ja huomasin kun joku tuijotti ja laski äkkiä katseensa. Olen ajatellut että tuommoisessa tilassa voi joku kuudes aisti terävöityä, vaikka kolikon toisella puolella on harhat ynnä muut. En siis jatkuvasti kuvitellut että kaikki tuijottaa kuitenkaan.

Vierailija

joskus joo, joskus on vaan sattumaakin että joku katsoo juuri samaan aikaan kun itse kohottaa vaikkapa katseensa.

Vierailija

Ei voi aistia. Sattumaa tai aivot havaitsevat jostain jotain, jolloin ihminen "kuin taikaiskusta" katsoo ärsykkeen suuntaan ja kas, siellähän tuijottelija onkin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen aistii. Ihmiset heräävät aina lopulta siihen jos nukkuvat ja joku tulee ihan hiljaa viereen tuijottamaan. Näin on käynyt minulle itselleni ja äidilleni, poikaystävälleni...

Onko teillä perheessä joku tuijotusrituaali? :D

Vierailija

Mieheni herää ja kääntyy minua kohti, kun tuijotan hänen kaunista niskaansa loikoillessani aamuisin sängyssä hänen takanaan. Teimme lopulta tähän liittyen testin, jossa toinen pitää silmiä kiinni ja toinen vuoroin tuijottaa ja vuoroin pitää omatkin silmänsä kiinni. Oli suorastaan hämmentävää, miten helppoa molempien oli aistia toisen katse. 

Vierailija

Suunnilleen ristiselän kohdalla voi tuntea jonkun takana tulevan kiinteän tuijotuksen. Varmaan jokin saaliseläimen (joka ihminenkin on) varoitusvaisto.

Vierailija

Paha sanoa kun kukaan ei tuijottele minua kuin yhden ikävän katseen verran. Tai sitten en omista tätä aistia, mutta epäilen ensimmäistä. Lähiaikoina tosin minulle tuli tunne, että ihastukseni olisi katsellut minua, mutta en tietenkään uskaltanut katsoa siihen suuntaan, koska jos tunteeni olisikin ollut oikea niin olisin kärähtänyt hänen tuijottelustaan. Epäilen, että ihastumisesta puuroutuneet aivoni kehittelivät vain tällaisia typeriä mielikuvia saadakseen minut entistä sekaisemmaksi.

Terveisin Naispelko22

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat