Jos avaimet unohtuu; ei rahaa tai luottotietoja, yö ulkona?

Vierailija

Hypoteettinen kysymys. Jos siis avaimet ovat jääneet kotiin eikä vara-avainta ole saatavilla eikä rahaa löydy oven avaamiseen eikä huoltoyhtiö anna laskulle luottotiedottomalle, jääkö siis yöksi ulos jos ei muuta keksi?

Kiinnostaa vain ajatuksena että toimitaanko sitten noin.

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Mikä huoltoyhtiö muka tarkistaa luottotiedot ennen oven avausta, lisäksi en ole koskaan kuullut että nuo olisivat halunneet rahaa heti ja välittömästi oven avauksen yhteydessä.

Teidän talkkarinne taitaa vetää välistä nuo rahat jos se haluaa maksun käteisellä.

Vierailija

Ei huoltomiehet pysty luottotietoja tarkistamaan. Lasku tulee perästä jos ei rahaa ole. Ja ekalle vastaajalle: mieheni on huoltomies ja heidän firmassa jos asiakas maksaa käteisellä, ne rahat saa pitää. Jos asiakas haluaa laskun, niin oven avaus on kalliimpi ja rahat tilitetään huoltomiehelle seuraavassa palkassa. Muistaaksen käteisellä maksaa 20e ja laskulla 35e.

Vierailija

Itselläni siis kerran jäi avaimet kotiin ja oli ilta (kello siis jotain 23). Kysyin laskun mahdollisuutta, koska rahaa ei ollut kauheasti ns. ylimääräistä ja topakka nainen luurissa totesi, että vain jos on luottotiedot kunnossa. Mulla ei ole, johon nainen sitten totesi että sitten täytyy maksaa kortilla tai käteisellä, mutta joka tapauksessa raha pitää maksaa ennen kuin ovi avataan.

Jäin sitten miettimään että voisiko huoltoyhtiö todella tehdä noin, jos ei olisikaan rahaa tarpeeksi (opiskelijana kun tuo 50 euroakin on iso raha), sitten kituuttaisi ulkona tai hyvällä tuurilla pääsee samalla ovenavauksella rappuun?

ap

Vierailija

Mulle on kerran käynyt noin, tosin luottotiedot mulla on kunnossa, mutta huoltoyhtiön nimestä ei mitään muistikuvaa... Ei löytynyt googlettamalla eikä numerotiedustelukaan osannut auttaa, en myöskään päässyt kadulta rappuun sitä tarkastamaan. Tunnin odottelin, josko joku naapuri menisi sisään, mutta ei. Menin sitten hotelliin yöksi, oli kuitenkin melko kylmä syysyö.

Kaipa jokaisella on paikkakunnalla edes yksi tuttu, jos on ihan rahaton.

Vierailija

Olen talonmies ja päästämme kyllä kaikki sisään kunhan ei ole edellisiä oven avauksia jäännyt maksamatta, muuten jää pihalle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itselläni siis kerran jäi avaimet kotiin ja oli ilta (kello siis jotain 23). Kysyin laskun mahdollisuutta, koska rahaa ei ollut kauheasti ns. ylimääräistä ja topakka nainen luurissa totesi, että vain jos on luottotiedot kunnossa. Mulla ei ole, johon nainen sitten totesi että sitten täytyy maksaa kortilla tai käteisellä, mutta joka tapauksessa raha pitää maksaa ennen kuin ovi avataan.

Jäin sitten miettimään että voisiko huoltoyhtiö todella tehdä noin, jos ei olisikaan rahaa tarpeeksi (opiskelijana kun tuo 50 euroakin on iso raha), sitten kituuttaisi ulkona tai hyvällä tuurilla pääsee samalla ovenavauksella rappuun?

ap

Mitä teet rapussa? Oletetaan että asuisit yksin, mitä iloa olisi päästä rappukäytävään? Kyllä huoltoukon täytyy avata ovi ilman maksuakin, harvemmalla on 50 euroa käteistä eikä keneltäkään voi sellaista vaatia.

Vierailija

Eikö tuossa tilanteessa voi huoltomies ottaa vaikka sitä kännykkää pantiksi, kunnes lasku on maksettu? Joka tapauksessa ainakin talvella on heitteillejättö jättää ulos yöksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

ap

Mitä teet rapussa? Oletetaan että asuisit yksin, mitä iloa olisi päästä rappukäytävään? Kyllä huoltoukon täytyy avata ovi ilman maksuakin, harvemmalla on 50 euroa käteistä eikä keneltäkään voi sellaista vaatia.

Ihme kysymys. Mene sinä illalla istuksimaan tuonne rapun eteen pariksi tunniksi ja sen jälkeen rappuun istuksimaan pariksi tunniksi ja mieti että onko näillä paikoilla jotain eroa.

Vierailija

En oo kyllä kuullut, että huoltomies tarkistais luottotiedot. Poikaystävä on huoltomies ja oven avauksista saavat rahat itselleen. Pääasiassa yrittävät saada käteisellä, mutta jos rahaa ei ole, niin kirjoittavat laskun ja vievät ohi mennessään. Ovat myös käyttäneet ihmisiä lähimmällä pankkiautomaatilla nostamassa rahaa.

Vierailija

Tampereella opiskelija-asunnossa asuessani tultiin avaamaan minulle ovi ja piti maksaa käteisellä 50 euroa. Sen jälkeen en unohtanut avainta, sen verran kirpaisi köyhää.

Vierailija

Kerran asukas soitti poliisille, kun en päästänyt sisään kymmenien puheluiden jälkeen talvella. Poliisi soitti minulle, kerroin asian ja poliisi sanoi että OK, ei sitten mitään.

Vierailija

Ota käteen 5-10kg painava kivi, heitä se lähimmästä ikkunasta läpi, tee sama uudelleen niin kauan kunnes miekkataksi vie sinut valtion hotelliin.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat