Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joululahjan hinta mieheltä naiselle

Vierailija

Mikä on sopiva hinta lahjalle, jonka ostaa avovaimolleen? Puhutaan siis keskivertoa paremmin tienaavasta miehestä.

Kommentit (12)

Vierailija

Ei hinnalla ole väliä vaan lahjan sopivuudella saajalleen. Kuuntele ja lue rivienvälistä niin tiedät mikä ilahduttaa.

Toisen aarre on toiselle paskaa. Osa haluaa luksusta ja osa käytännöllisyyttä.

esim. köyhänä kotiäitinä olisin ilahtunut valtavasti mikrosta tai sähkövatkaimesta. Tällä hetkellä ilahduttaisi vaikkapa ulkomaan matka tai hyvä dekkari.

Vierailija

Me olemme monena vuonna ostaneet n. 100e joululahjat toisillemme ja emme ole mitään keskitasoa paremmin tienaavia. Nyt olemme naimisissa ja päättäneet että joululahjan hinta olisi joku parikymppiä ja satsataan aina häiden vuosipäivänä lahjaan :)

Vierailija

Alarajaa ei ole. Parillakin eurolla (tai ilmaiseksikin) voi saada merkityksellisen lahjan jos siihen liittyy joku yhteinen juttu tai henkilökohtainen merkitys.

Yläraja riippuu minusta siitä hintatasosta mitä yleensä on annettu, suhteen laadusta ja kestosta ja ennen kaikkea pariskunnan omista ajatuksista. Joku ei haluaisi kalliita lahjoja kun ei itse voi sellaisia ostaa, toinen taas ottaa kiitollisena vastaan eikä välitä taloudellisesta epätasapainosta.

Vierailija

Riippuu siitä, minkä verran rahaa mies käyttää omiin harrastuksiinsa ja vapaa-ajan huveihinsa. Jos satanen on pikkurahaa, kun lähdetään poikien kanssa ulos, niin voi vaimonkin lahjaan irrottaa ainakin viisikymppiä.

Vierailija

Voi jessus näitä vastauksia. Huikeat 50 e rakkaimman ihmisen lahjaan, wau!

Meillä ostetaan puolin ja toisin 500-1000 euron lahjat. Mies ostaa mulle yleensä korun.

Vierailija

Jos teillä on omat rahat, niin älä ainakaan huonosti tienaavalle vaimolle osta mitään kallista, jos et ole varma sen tarpeellisuudesta.

Omallani oli alkuun tapana ostella luksus tuotteita ja kukkia lahjaksi -Kyllähän vitutti, kun oli timanttisormukset, vuittonin lompakot ja satojen eurojen parfyymit (astmaatikolla), mutta housut haaroista rikki, eikä uusiin rahaa. Onneksi oppi, et se lahjan hienous ei ole tärkein vaan sopivuus henkilölle ja elämäntilanteeseen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Meillä ostetaan puolin ja toisin 500-1000 euron lahjat. Mies ostaa mulle yleensä korun.

Meillä lahjan arvoa ei mitata rahassa, mitä "jessusta" siinä on?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kuulut ilmeisesti niihin ihmisiin, jotka arvostavat lahjan rahallista arvoa. Joskus ajatuksella hankittu hyvinkin halpa lahja on ainakin minulle arvokkaampi kuin kalliilla hinnalla ostettu tusinatavara, missä ei ole mitään ajatusta.

Mutta kukin tyylillään... Ja kunhan mies tietää, mikä saa muorinsa silmät sädehtimään, niin niillä spekseillä mennään :).

Vierailija

Olen vähän voi jessus linjoilla myös. Jos jollain on ylimääräistä rahaa ja ihana puoliso niin miksi väen vängällä pitäisi antaa joku kahden euron lahja. Niille joille raha ei liikoja merkitse on ihan sama antaa kalliimpikin lahja. Joku 50 euroa riittää nykyään hyvä jos kampaajalla käyntiin jos vaikka hemmottelulahjaa miettii, ja on hyvätuloisille joku tunnin, parin palkka.

Luonnollisesti eri asia jos kyseessä ei olisi hyvätuloinen antaja mutta tässä aloituksessa on.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat