Perhepäivähoitajan tasausvapaat, sairaslomat, palkattomat ym. kysymys?

Vierailija

Olen tänä syksynä aloittanut perhepäivähoitajan työn ja työpäiväni pituus on 10-10,5 tuntia, riippuen päivästä. Eli noita tasausvapaita siis kertyy reilu päivä viikossa.

Mietin lähinnä olenko ymmärtänyt sairaslomasta ym. nämä asiat oikein, mikäli joku täällä osaa näihin vastata. Eli jos olen sairaslomalla niin pitäisikö sairaspäivistä kuitenkin laskea ne tunnit, jotka on omaan työvuorolistaani merkattu? Entä jos pidän palkattoman, jos esim. kaikki lapset on sairaana niin meneekö niin, ettei tuota palkatonta päivää lasketa työpäiväksi vaan se jätetään ns. pois laskuista, kun lasketaan paljonko on kertynyt tasausvapaita?

Sitten vielä noista tasausvapaista, kun pomoni on sanonut mulle suoraan, ettei pysty antamaan mulle kaikkia tasausvapaita vapaana vaan, että noin puolet saisin rahana ja puolet vapaana. Syynä tähän on se, ettei pomoni saa kuulemma lapsia sijoitettua minnekään, kun se paikka, jonne lasten pitäisi mennä tasausvapaiden aikana niin on täynnä. Saisin siis 12 viikon jaksossa 7-8 tasausvapaata, kun kaikkiaan tasausvapaita kertyy noin 15päivää. Onko minun siis pakko suostua tähän vai voinko pyytää, että saisin edes 10päivää eli 2viikkoa tasausvapaita vapaana ja loput rahana? On suhteellisen raskasta tehdä tuota 10-10,5h päiviä ja ois kiva, että edes 2viikkoa sais 12viikon jaksossa huilata.

Kommentit (2)

Vierailija

Sairaspäiviltä lasketaan tunnit listan mukaan. Palkattomia ei lasketa työpäiviksi, johan sen nimikin kertoo.

Tuosta en osaa sanoa, voitko pyytää saatko enemmän tasausvapaita vapaana. Mutta jos ne maksetaan rahana niin nehän täytyy maksaa ylityönä, en nyt muista mikä se prosenttimäärä on. Mutta miten varahoitopaikka voi aina olla täysi? Kannattaa myös selvittää saako myös muut hoitajan vaan osan tasausvapaista vapaina ja osan rahana.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat