Teetkö allergiatestin ennen hiusten kotivärjäystä?

Vierailija

En ole tähän mennessä tehnyt, vaikka väri välillä vähän kirveleekin päätä ja kutittaa, menee ohi kun pesen värin päästä. Nyt aloin kuitenkin jostain syystä googlailemaan allergioista ja tuli niin karmeita tarinoita ja yllättäviä reaktioita (ts. ei koskaan aiemmin mitään ja sit yhtäkkiä tosi raju reaktio...) että alkoi pelottaa koko värjäys. Mulla on maantien värinen tukka ja olen värjännyt l'orelin feria-värillä ihan vaaleaksi. Oisko värinpoisto (ilman värjäystä tämän jälkeen) turvallisempi vaihtoehto allergioita ajatellen? Tuleeko siitä hazardeja tuloksia? Tukkani on tosi lyhyt ja käyn usein kampaajalla, joten huonokuntoiseksi menosta ei juuri vaaraa (ja tukkani on hyväkuntoinen lähtökohtaisesti). Hakusssa siis ihan vaalea tukka, ei yhtään keltaiseen vivahtava tai mikään muukaan lämmin sävy.

Kommentit (4)

Vierailija

No mä olen oikeasti allerginen sille paraphenleenidiamiinille eli PPD:lle? Se allerginen reaktio tulee vasta parin tunnin päästä värjäyksen jälkeen Jos kirvele värjätessä, niin päänahka saattaa olla rikki ja silloin ei saa värjätä. En voi värjätä enää kampaajallakaan, samoja aineita ne sisältävät. Raidat käy, vaikka koko päähän, kun ei päänahkakosketusta ja kampaaja tekee.

Vierailija

PPD:tä on tummissa väreissä eniten. Vaalennusaineessa ei ollenkaan. Jos hiuspohjan kestää vaalennukset niin eipä pitäis olla hätää.

Vierailija

En tehny minäkään mitään testejä ja jatkoin värjäämistä vaikka useimmiten kirveli ja pää kutisi viikon aina värjäyksen jälkeen kunnes sitten taas värjäsin ja kirveli mutta niinhän se aina. Menin nukkumaan ja n. tunnin päästä värjäyksestä ja heräsin siihen kun en saanut kunnolla henkeä, kävelin siinä sitten peilin ohi mennessäni hakemaan vettä ja olin pyörtyä koko naama ja pää oli sen näköinen niinkuin satatuhatta ampiaista olis pistäny. No ei muuta kuin päivystykseen ja siellä sanoivat että jos en olisi heti tullut niin kurkku olisi turvonnut umpeen ja soronoo.

Vierailija

Okei, en kyllä uskalla sitten värjätä. Mä katsoin ainesosaluetteloa ja musta siellä kyllä oli tämä PPD, tai siis olikin, eli allerginen reaktio mahdollinen. Osaako joku sanoa siitä värinpoistosta, mistä kysyin aloitusviestissäni. Vai onko mun vaan pakko tottua tähän maantienharmaaseen :(.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat