Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutto Kuopioon

Vierailija
27.11.2015 |

Lähikuukausina olisi siis muutettava Kuopioon, sillä avopuoliso sai opiskelupaikan sieltä. Missä on mukavia asuinalueita ja mihin ei kannata muuttaa? Työtilanteet siellä tai onko töitä edes tarjolla ? Mitä vaan tulee mieleen!

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haapaniemelle tai Niiralaan, jos koiran kanssa muutatte. Kävelymatka keskustaan (ja siis kaupoille), mutta puistikkoa ja kävelyreittejä koiruudelle. Tuolla joku nillitti siitä, ettei ole 'palveluja' näissä kaupunginosissa, mutta johtunee siitä, että molemmista on vain kiven heitto keskustaan.

Mitä puistikkoa Haapaniemellä on?

Rannan tuntumassa menee lenkkeilyreitti myös Haapaniemen kohdalla - toki sitä pitkin voit mennä muuallekin, vaikka Vänärille. Ja kyseisen lenkkireitin ympäristön minä miellän 'puistoksi', ehkä tuo sana 'puistikko' oli sitten väärä. Jota myöskin Haapaniemeltä löytyy, kun poistut siitä rantaa myötäilevältä lenkkipolulta.

Vierailija
22/38 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

saaristokaupunki on paras paikka asua. koko ajan rakennetaan uutta, metsää lähellä, hienoja maisemia sekä nopea kulkea keskustaan. tietysti asunnot maksavat hieman enemmän kuin muualla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut petosella vuosia ja alue ei ole ollenkaan niin paha kuin luulisi! Löytyy lenkkipolkuja, koirapuisto ja järvi läheltä. On toki kunnan ja valtion vuokrataloja, mutta myös paljon omistusasuntoja. Petosella asuu ihan tavallista keskiluokkaista porukkaa. Petosella on hyvät palvelut: oma terveysasema, uimahalli, jäähalli, fressin kuntokeskus, 3 ruokamarkettia, pitserioita....

Vierailija
24/38 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

saaristokaupunki on paras paikka asua. koko ajan rakennetaan uutta, metsää lähellä, hienoja maisemia sekä nopea kulkea keskustaan. tietysti asunnot maksavat hieman enemmän kuin muualla.

Saaristokatu on aika hidas kulkea varsinkin arkisin aamuruuhkassa.

Vierailija
25/38 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös muuttamassa Kuopioon, tosin yksin ja opiskelemaan. Vuokrat ovat todella korkealla.. kimppakämppään en haluaisi muuttaa, mut nyt näyttää ettei ole muuta vaihtoehtoa

Totta, vuokrat ovat nousseet viime vuosina älyttömästi. Yksityiset vuokranantajat saattavat pyytää pienestä kaksiosta yli 700€/kk ja yksiöistäkin saatetaan pyytää 600€/kk.

Vierailija
26/38 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi niin moni ihannoi Saaristokaupunkia, joka on käytännössä Petosta?

No ei kyllä ole. Katso vaikka kartasta.

Vierailija
27/38 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös muuttamassa Kuopioon, tosin yksin ja opiskelemaan. Vuokrat ovat todella korkealla.. kimppakämppään en haluaisi muuttaa, mut nyt näyttää ettei ole muuta vaihtoehtoa

Itsellä sama toivottavasti ensi syksynä. Tai 2017. Väyläopintoja suorittelen. Ikää jo lähes 30 ja kymmenen vuotta asunut yksin, kimppakämppä ei tuu kyseeseen, mutta onko muuhun varaa... :(

Vierailija
28/38 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Kuopiossa nyt noin vuoden verran. Neulamäki ja Petonen ovat huonossa maineessa asuinalueina. Itse asun Petosella ja olen tykännyt, vaikka halpojen asuntojen vuoksi täällä asuu keskivertoa enemmän juoppoja. Linja-autot kulkevat melkein kaikille alueille hyvin. Shoppailumahdollisuudet ovat mielestäni hyvät. Jos teillä on kerta auto käytössä niin etsikää vaan kaikkialta Kuopiosta asuntoa :) Eiköhän jokaisessa kaupungissa ja jokaisessa lähiössä ole ne omat juopponsa ja nistinsä.

Vierailija
29/38 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP!

Vierailija
30/38 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on auto käytössä joten ei tarvitse olla keskustassa tai hyvien bussiyhteyksien päässä. Perheeseen kuuluu myös koira, joten koirapuistot ja hyvät lenkkeilymaastot ovat enemmäin kuin tervetulleita. Itse työskentelen hoitoalalla, mutta ei ainakaan työkkärin sivuilla ollut hirveästi valinnan varaa - AP

Puijonlaakso on kivaa aluetta, suosittelen. Kuopio on kiva kaupunki, ei sitä tarvitse turhaan panetella. Itsestähän se on kiinni missä sitä viihtyy. nimim paljon muuttanut

Vierailija
31/38 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet on tässä keskustelussa haukkunut Neulamäkeä asuin alueena. Me ollaan asuttu jo 7 vuotta Neulamäessä ja ollaan kyl tykätty asua täällä. Olen myös asunut Itkonniemellä, keskustassa ja Puijonlaaksossa.

Vierailija
32/38 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään paljon Linnanpelto-Männistö-Itkonniemi -alueesta. Lähellä keskustaa, luontoa, myös lähipalvelut. Jos aiot työskennellä KYSissä tai Niuvassa niin esimerkiksi Puijonlaakso, Julkula ja Päiväranta ovat niitä lähellä. Rauhallisia alueita, hyvät lenkkeilymaastot Puijolla. Puijonlaaksosta lyhin matka keskustaan + eniten palveluita.

Vierailija
33/38 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neulamäessä ei ole mitään vikaa. Ei ole yhtään pelottava alue niinkuin monet väittää. Tietyt talot Juontotiellä on vaan semmoisia, joihin ei kannata muuttaa. Paljon vaihtareita ja opiskelijoita. Salen edessä on juoppoja mutta niistä ei ole kenellekään harmia, korkeintaan tupakan pummaavat.

Vierailija
34/38 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile laittaa Savon Sanomiin ilmoitus, että etsit asuntoa, niin minä löysin päälle vuosi sitten kohtuuhintaisen yksiön keskustasta :)

Vierailija
35/38 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asuinalueen rauhallisuus ja hyvät lenkkeilyreitit ovat vaatimuksena, niin suosittelen lämpimästi Särkilahtea asuinalueena! Muitakin koiranulkoiluttajia löytyy paljon, joten siihen kannattaa varautua :-) Särkilahti on lapsiperheiden suosiossa oleva pieni asuinalue n. 6km päässä keskustassa.

Myös Särkiniemi on minusta ihan rauhallinen asuinalue, luonto ja oma uimaranta lähellä.

Vierailija
36/38 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites tuo Vuorela?

Vierailija
37/38 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopiossa vuokrat ovat kyllä uskomattoman korkeat. Kaveri asuu Neulamäessä yksiössä ja maksaa siitä reilut 550e/kk... toinen kaveri asuu Niiralassa paremmalla paikalla ja keskustan lähellä ja maksaa vähemmän tai korkeintaan saman verran.

Vierailija
38/38 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on auto käytössä joten ei tarvitse olla keskustassa tai hyvien bussiyhteyksien päässä. Perheeseen kuuluu myös koira, joten koirapuistot ja hyvät lenkkeilymaastot ovat enemmäin kuin tervetulleita. Itse työskentelen hoitoalalla, mutta ei ainakaan työkkärin sivuilla ollut hirveästi valinnan varaa - AP

Puijonlaakso on kivaa aluetta, suosittelen. Kuopio on kiva kaupunki, ei sitä tarvitse turhaan panetella. Itsestähän se on kiinni missä sitä viihtyy. nimim paljon muuttanut

Puijonlaakso on paras! Itse Eirasta lähtöisin olevana voin lämpimästi suositella Puijonlaaksoa, täällä jo neljä vuotta olen viihtynyt. Ensi vuonna ollaan kyllä muuttamassa omakotitaloon maaseudulle, mutta kaupunginosista tämä on suosikkini. Paljon ihania metsäreittejä koiran kanssa kulkemiseen, kunnollisia ihmisiä asukkaina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi