Filosofinen syy sille, ettei hoitaja ota influenssarokotetta?

Vierailija

http://yle.fi/uutiset/hoitajat_eivat_ota_influenssarokotetta_uskomusten_...

"Rokotuksesta on voinut kieltäytyä ainoastaan lääketieteellisestä, uskonnollisesta tai filosofisesta syystä"

Mikä voisi olla tälläinen filosofinen syy?? Tänäkin talvena sairaaloissa heikossa jamassa olevat ihmiset saavat influenssan hoitajilta, jotka sairastavat sen näkymättömästi. Ihan vain itsekkyyden takia.

Kommentit (7)

Vierailija

Joskushan ne kuitenkin kuolee. Rokottamaton hoitaja itseasiassa säästää verovaroja ja omaisten hermoja kun änkyrä-monisairas-89v-mummukka kupsahtaa.

Vierailija

Entä kaikki ne potilaat, jotka tartuttaa hoitajiin tautejaan? Hekö eivät ole itsekkäitä?

Lisäksi tuo rokote on siitä kiva, että sen saanut voi sairastaa taudin ja tartuttaa sen muihin, mutta oireet pysyvät itsellä lievinä.

Vierailija

Mieleen tulee myös sellainen että mahdollisesti rokotteen mukana saattaa tulla esim. mikrosiru verenkiertoon. Tällainen saattaisi olla hoitajalle hyvä filosofinen syy kieltäytyä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mieleen tulee myös sellainen että mahdollisesti rokotteen mukana saattaa tulla esim. mikrosiru verenkiertoon. Tällainen saattaisi olla hoitajalle hyvä filosofinen syy kieltäytyä.

Miten se mikrosiru päätyisi verenkiertoon kun rokotetta ei pistetä suoneen vaan lihakseen? :D

Vierailija

Filosofinen syy voisi tosiaan olla narkolepsia-riski; se ei ole puhtaasti lääketieteellinen koska nykytietämyksen valossa ei uusissa rokotteissa tuota riskiä ole, joten sanoisin ennemmin filosofiseksi syyksi.

Itse olen rokotteen ottanut mutta omissa työkavereissani on todella paljon niitä jotka uskovat rokotteen haittojen olevan sen verran suuria että kieltäytyvät. Ja Suomessa kun ei onneksi saa ketään siihen pakottaa.

Vierailija

En tiedä mikä tuo filosofinen syy voisi olla (naurua), mutta kiitos muistutuksesta. Täytyykin käydä ma-aamuna työterveydessä rokotettavana, kun olin flunssassa varsinaisena rokotuspäivänä. Toivon todella, että sairaaloiden ja muiden hoitolaitosten henkilökunta ottaisi aktiivisesti influenssarokotuksen.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat