Joulupuu-keräyksen lahjoista

Vierailija

Ajattelin osallistua tohon Joulupuu-keräykseen nyt ekaa kertaa. Voiko lahjat siis olla ihan minkä hintaisia tahansa? Meillä ei itselläkään ole mitenkään ylimääräistä rahaa, mutta haluaisin silti ilahduttaa jotain lasta tai nuorta, joka ei ehkä muuten saisi ollenkaan lahjoja, vaikka en kovin kalliita pystykään ostamaan. Mutta onko tässä sitten järkeä? Onko keräyksen ideana enemmän se, että sieltä saa niin kalliin lahjan mitä omat vanhemmat ei pystyisi kustantamaan, vai se, että saa edes sen yhden kivan lahjan vaikkei se olisi kovin kallis?

Olen ajatellut laittaa teinitytölle paketin, jossa olisi hyväntuoksuista suihkusaippuaa, kaulahuivi ja suklaata. Onkohan tämä riittävästi? Kannattaako kaulahuivia laittaa, jos väri ei olekaan mieleinen?

Kiinnostaisi myös kuulla, jos jonkun lapset täällä ovat saaneet tuosta keräyksestä lahjoja, mitä sieltä on tullut ja ovatko olleet mieluisia?

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Minusta tuo lahja kuulostaa oikein hyvältä. Nykyaikana on tämä lahjanosto mennyt ihan överiksi, lapsille pitäisi laittaa satasia lahjoihin, minusta mukavat myös edullisemmat lahjat toimivat.
Jotenkin tuntuu että aina noista puista viedään ensin ne laput, jossa lahjan hankinta on kohdennettu pienille lapsille, itse tykkään valita teini-ikäisiä.
Jo parilla kympillä löytyy tyttöjä ajatellen mukavia tuoksuja, hopeakoruja ja kosmetiikkaa, piirustusvälineitä tai vaikka parin kympin lahjakortti H&M:lle jne. Pojille joku peli tai leffa, lahjakortti jne. Ja aina toimiva lahja on vaikka muutama lippu leffaan. :) vika ei ole lahjan antajassa, jos lapsi tai nuori ei osaa arvostaa tuollaista elettä. Silloin on jo ihan syytä jäädä ilman.

Vierailija

Täällä on ainakin niin, että perheet tekee toivomuksen, 30-50 euron hintaisen ja se kirjoitetaan lapulle, lapun poimija sitten ostaa sen lapussa olevan lahjan.

Vierailija

Täällä on pelkästään ikä lapussa. Menee vähän ilo ja idea, jos ei itse saa miettiä mukavaa lahjaa tuntemattomalle, vaan on tarkat ohjeet.
Eipä kenties kukaan toivoisi sitä suklaarasiaa, jonka näin erään pienen n.4v tytön ostavan omilla rahoillaan joulupuukeräykseen. :/

Vierailija

Täällä ei ole mitään lahjatoiveita, vaan joulupuusta käydään valitsemassa pakettikortti, jossa on lapsen sukupuoli ja ikä, ja sen mukaan ostetaan lahja. Toi 30-50 euroa on tosi paljon, jos se on yleinen linjaus tossa keräyksessä niin sitten en pystykään osallistumaan.

ap

Vierailija

Täällä meidän seurakunnassa ainakin lahja on viidenkympin arvoinen. 

Toki saa toivoa vähemmänkin, mutta harva siitä lähtee... eli viisikymmpiä on se summa ainakin täällä (Munkinseutu, Helsinki)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Täällä ei ole mitään lahjatoiveita, vaan joulupuusta käydään valitsemassa pakettikortti, jossa on lapsen sukupuoli ja ikä, ja sen mukaan ostetaan lahja. Toi 30-50 euroa on tosi paljon, jos se on yleinen linjaus tossa keräyksessä niin sitten en pystykään osallistumaan.

ap

Joo, jos noin olisi, jäisi minulta osallistumatta myös. Itse teininä sain kerran vain patteripaketin jouluna, joten olisin kyllä kiitollinen ihan vähemmästäkin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

ap

Joulupuu -keräyksessä yhdistetään useamman lahjoittajan lahjat, jos lahja muuten olisi kovin pieni. Ei kannata nyt takertua tuohon hintaan. 

Vierailija

Minusta 50€ lahja on jo aika iso hankinta, oli se sitten perheenjäsenelle tai vaikkapa kummilapselle. Kohtuuttomaksi menee lahjatoiveet, jos 50€ ylöspäin esitetään toiveita. Ostakaapa sitten te, kenellä varaa on noita lahjoja, laitan 20€ sitten vaikka löytöeläimien hyväksi, niin saadaan sinne hyvää mieltä aikaiseksi :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Täällä on pelkästään ikä lapussa. Menee vähän ilo ja idea, jos ei itse saa miettiä mukavaa lahjaa tuntemattomalle, vaan on tarkat ohjeet.
Eipä kenties kukaan toivoisi sitä suklaarasiaa, jonka näin erään pienen n.4v tytön ostavan omilla rahoillaan joulupuukeräykseen. :/

Itse ajattelin, että Joulupuu-keräyksen lahjojen idea onkin tuottaa iloa lahjan saajalle

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Itse ajattelin, että Joulupuu-keräyksen lahjojen idea onkin tuottaa iloa lahjan saajalle

Ja antajalle ei saisi tulla hyvä mieli siitä että pääsisi ilahduttamaan? Tämä pieni tyttö oli kovin innoissaan, että pääsi ilahduttamaan.
Paska fiilis jää sitten näistä halvimmista lahjoista näköjään kaikille, niin kiittämättömille lahjojen toivojille, kuin heille, jotka eivät pysty näitä lahjavaatimuksia täyttämään. Jouluiloa vaan sinullekin!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ja antajalle ei saisi tulla hyvä mieli siitä että pääsisi ilahduttamaan? Tämä pieni tyttö oli kovin innoissaan, että pääsi ilahduttamaan.
Paska fiilis jää sitten näistä halvimmista lahjoista näköjään kaikille, niin kiittämättömille lahjojen toivojille, kuin heille, jotka eivät pysty näitä lahjavaatimuksia täyttämään. Jouluiloa vaan sinullekin!

Älä nyt viitsi! Pikkutytön lahjoittama suklaarasia yhdistetään yhden tai kahden muun lahjoittajan lahjaan ja varmasti ilahduttaa saajaansa. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ajattelin osallistua tohon Joulupuu-keräykseen nyt ekaa kertaa. Voiko lahjat siis olla ihan minkä hintaisia tahansa? Meillä ei itselläkään ole mitenkään ylimääräistä rahaa, mutta haluaisin silti ilahduttaa jotain lasta tai nuorta, joka ei ehkä muuten saisi ollenkaan lahjoja, vaikka en kovin kalliita pystykään ostamaan. Mutta onko tässä sitten järkeä? Onko keräyksen ideana enemmän se, että sieltä saa niin kalliin lahjan mitä omat vanhemmat ei pystyisi kustantamaan, vai se, että saa edes sen yhden kivan lahjan vaikkei se olisi kovin kallis?

Olen ajatellut laittaa teinitytölle paketin, jossa olisi hyväntuoksuista suihkusaippuaa, kaulahuivi ja suklaata. Onkohan tämä riittävästi? Kannattaako kaulahuivia laittaa, jos väri ei olekaan mieleinen?

Kiinnostaisi myös kuulla, jos jonkun lapset täällä ovat saaneet tuosta keräyksestä lahjoja, mitä sieltä on tullut ja ovatko olleet mieluisia?

Teinityttö voisi ilahtua myös vähän reilummasta kosmetiikkalahjasta, kaulahuivi voi olla väärän värinen (mikä vaan nyt voi olla teinin mielestä väärin, mutta kuitenkin, väreistä ovat välillä tosi tarkkoja).

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ja antajalle paha mieli, niinkö?

Pakettiin tulee kiinni kortti, jossa lukee sisältö. Jos on edullisempia lahjoja, niitä annetaan samalle saajalle useampia.

Vierailija

On kyllä melko kallista jos lahjojen hinnat ovat 30-50e. Käytän sen verran oman perheeni lahjoihin/hlö. Kummilapsillemme hankimme 25e lahjat suunnilleen.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat