Miten samaksi päiväksi on laitettu "Älä osta mitään"-päivä vai Black Friday?

Vierailija

Onko näiden viettäminen jotenkin yhteen sovitettavissa?

Kommentit (8)

Vierailija

Älä osta mitään -päivän idea on moralisoida, oletettavasti kohdistaa oma paremmuutensa erityisesti vähemmän ansaitseviin. Oikeastaan aika töykeää ja tekopyhää, kun asiaa ajattelee. Älkää köyhät ostako lapsillenne joululahjoja, hieno sanoma.

Vierailija

Voisko olla tarkoituksella? Ameriikan mantereeltahan nuo molemmat on lähtösin, älä osta mitään on tarkoituksella vuoden vilkkaimpana kauppapäivänä. Eipä itseäni kiinnosta kumpikaan, varsinkin kun en yleensäkään osta mitään.

Vierailija

Älä osta mitään -päivän tarkoitus on se, että jokainen miettisi sitä omaa kulutustaan ja hiilijalanjälkeään juuri silloin kun kulutusjuhla on pahimmillaan (joulu, black friday). Tarvitsenko tämän todella - on ajatus jolle oikeasti kannattaisi uhrata vähän aikaa ihan jokaisen ostoksen yhteydessä.
Itse olen sellainen ostaja, että ostan kerralla paljon. Nytkin ostin 8 kpl rintaliivejä kerralla, koska vanhat oli niiiiiin kulahtaneita. Heitin vanhat samantien roskiin. Näillä uusilla pärjään taas tosi pitkään.

blacksunday

Oikein hyvä päivä mielestäni tämä älä osta mitään päivä. Pysähdyin itse miettimään ja toden totta miksi minun pitäisi mennä ostamaan sitä ja tätä, kun niitä en oikeasti tarvitsekaan. Ruokaa pitää tästä kuitenkin lähteä ostamaan joten tämä se puoli on välttämättömyys. Onko ihmisen tarkoitus todella olla home consumens, kuluttava ihminen. Black friday näyttää olevan kauppiaiden vastaisku tällaisia aatoksia vastaan. Meidän ylemmän näyttää nettisivuillaan löytäneen kyllä viimemsimainitiun muttei tätä kulutuskriittistä liikettä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat