Onko lapsellasi "cool childfree aunt/uncle" eli vapaaehtoisesti lapseton täti, setä tai muu läheinen aikuinen?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Taas tätä, kun kuullaan jännä käsite englanniksi, ja heti pitää tulla av:lle kertomaan se. Mitä tarkoitat läheisellä aikuisella? Miksi tällaiselle on oma käsite?
Minä niin mieleni pahoitin.
Mun lapsilla oli ennen kaksi coolia tätiä. Siskoni ja miehen sisko. Molemmat teki kivoja juttuja lasten kanssa, soitteli ja järjesti yllätyksiä. Sitten siskoni sai oman lapsen ja "unohti" minun lapseni. Ymmärrettävästi kaikki aika meni omaan lapseen ja vapaa-aikana ei enää jaksanut jatkaa lasteni kanssa. Minun lapseni, jotka jo jumaloivat tätiään tulivat tietenkin kovin surullisiksi ja oli heille oli kova pala, ettei täti enää soitellutkaan saati ehtinyt tapaamaan. Onneksi on vielä toinen cool täti, joka jatkaa coolina :)
Meidän lapsella on täti ja nimenomaan cool!
Osallistuu viikottain lasten elämään, kun ei ole omaa perhettä niin on aikaa ja energiaa.
Ja on lapseton nimenomaan omasta tahdosta, tykkää lapsista kun saa itse määritellä kuinka paljon ja kuinka kauan kerrallaan.
On lapsillemme ehdottomasti rakkain ihminen maailmassa omien vanhempien jälkeen ja suoraan sanottuna on upea seurata lapsia tädin kanssa, niin välitöntä ja jakamatonta huomionsa lapsia kohtaan on. Me vanhemmat emme ikinä ehdi tuntikausia antamaan lapsille jakamatonta huomiota, aina on muita lapsia ja kotitöitä ja muita sitoumuksia...
En tiedä tuleeko minusta tällaista, kun siskonikaan ei osoita mitään mielenkiintoa lastenhankintaa kohtaan.
Itse olen tällainen täti, tosin en vela. Mistä ap arvelee lapsettomuuden näillä cooleilla sukulaisilla olevan pääsääntöisesti vapaaehtoista? Ei ikinä kannata tehdä olettamuksia 30-kymppisten lapsettomuudesta (eikä nuorempienkaan).
Meillä löytyy myös cooltäti! Mieheni sisko,jaksaa matkustaa ja puuhailla lasten kanssa! Veljeni on myös lapseton,muttei lapsellisen cool, itseasiassa ei taida erityisemmin välittää lapsista,mut on meidän aikuisten piristys!
Minä olen, vaikka olenkin lapseni äiti.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen tällainen täti, tosin en vela. Mistä ap arvelee lapsettomuuden näillä cooleilla sukulaisilla olevan pääsääntöisesti vapaaehtoista? Ei ikinä kannata tehdä olettamuksia 30-kymppisten lapsettomuudesta (eikä nuorempienkaan).
Varmaan monet on aika avoimesti nykyään vapaaehtoisesti lapsettomia, varmaan ap. tarkoitti niitä, jotka ovat kertoneet olevansa childfree, eli vapaaehtoisesti lapsettomia.
Oma tätini on juurikin tällainen, on aina ollut läsnä minun ja sisarusteni elämässä ja olen ollut pariin otteeseen hänen kanssaan ulkomaillakin kahdestaan. Ajattelin itse ryhtyä samanlaiseksi, en nimittäin ole aikeissakaan hankkia lapsia.
Mun tytöllä on super cool child free aunt. Ei kyllä ole oikeasti täti, vaan minun paras kaverini, joka ei ole vielä vakiintunut tai tehnyt lapsia. Itselläni oli myös lapsena aivan erityinen suhde omaan kummitätiini (äitini paras ystävä), joka on lapseton. Samoin myös lapsettomaan tätiini. Niihin sukulaisiin, joilla on omia lapsia, ei ole tällaista erityisen tärkeää sidettä syntynyt.
Mun sisko voisi vastata tähän, että on, nimittäin minä. :)
Mun siskonpoika on mun rakas kummipoikani. Ainoa mahdollisesti cooliuttani vähentävä tekijä on se, että olen 9v pojan äitiä vanhempi eli ihan ikäloppu. Ei se silti tahtia haittaa.
Mulla on cool isotäti! Hänellä ei ole omia lapsia/lapsenlapsia, niin hän on ollut paljon mukana mun elämässäni ja ollut todella hieno roolimalli. Todellakin aijon käydä häntä katsomassa sitten säännöllisesti vanhainkodissakin aikanaan kun sinne joutuu :)
On, mutta tuo "cool" on vähän siinä ja tässä. Lapseni eivät ole siskoni kanssa erityisesti tekemisissä, tämä ei ole mikään ilmainen hoitoapu tai matkaseura.