Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko lapsellasi "cool childfree aunt/uncle" eli vapaaehtoisesti lapseton täti, setä tai muu läheinen aikuinen?

Vierailija

Mietin, kuinka yleisiä tällaiset ovat oikeasti.

Sivut

Kommentit (33)

Vierailija

Taas tätä, kun kuullaan jännä käsite englanniksi, ja heti pitää tulla av:lle kertomaan se. Mitä tarkoitat läheisellä aikuisella? Miksi tällaiselle on oma käsite?  

Vierailija

Mä olen sellainen.

Joskus luin sellaisen teorian ihmisistä, jotka ei halua lapsia, että niitä on aina ollut tietty määrä ihmisissä, ja sen tarkoituksena on auttaa lapsia selviytymään, koska noiden lapsettomien on ollut mahdollista auttaa niiden lasten selviytymisessä eri tavoilla.

Joidenkin mielestä kans kyvyttömyys saada lapsia johtuisi kans tuosta joillakin.

Tietysti nykyään toi ei ehkä niinkään päde, mutta pohjimmiltaan melkein kaikki ihmisissä tähtää ihmiskunnan jatkumiseen biologisesti, joten ehkä mahdollista tuollainen teoria.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä olen sellainen.

Joskus luin sellaisen teorian ihmisistä, jotka ei halua lapsia, että niitä on aina ollut tietty määrä ihmisissä, ja sen tarkoituksena on auttaa lapsia selviytymään, koska noiden lapsettomien on ollut mahdollista auttaa niiden lasten selviytymisessä eri tavoilla.

Joidenkin mielestä kans kyvyttömyys saada lapsia johtuisi kans tuosta joillakin.

Tietysti nykyään toi ei ehkä niinkään päde, mutta pohjimmiltaan melkein kaikki ihmisissä tähtää ihmiskunnan jatkumiseen biologisesti, joten ehkä mahdollista tuollainen teoria.

Nojaaa tuskin. Ei luonto semmosia suunnittele. Vahinkoja, virheitä, ihmisen omia haluja. Hyvä että on. Itsekään en halua lapsia ja toivottavasti musta tulee täti joskus :)

Vierailija

Vähän vaikea sanoa. Lapsettomia enoja, setiä ja tätejä löytyy montakin, mutta en tiedä heidän vapaaehtoisuudestaan. Nuorimmat on tosin viä rippikouluiässä, joten pysyvät lapsettomina toivottavasti vielä kauan.

Vierailija

Meidän lapsella ei melkein muita olekaan. Osa tosin saattaa vielä tehdä lapsen/lapsia.

Kuitenkin miehen molemmat veljet on veloja, samoin toinen minun siskoistani. Toinen siskoni saattaa jossain vaiheessa tehdä sen ainoan serkun lapsellemme. (He eivät ole vielä päättäneet tekevätkö lapsen vai haluavatko elää ilman.)

Lapsen neljästä kummista(parhaita kavereitamme) yhdellä on kaksi lasta, yksi tuskin tekee koskaan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat