Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

potkut lakon takia

Vierailija

Veikkaanpa, että aika moni tulee saamaan potkut sen vuoksi, että toiset lakkoilevat. Lakkoilu vaikuttaa välillisesti Suomessa monen firman tulokseen. Muutaman kuukauden päästä meillä on taas lisää työttömiä kustannettavana ja lisää verovajetta kurottavana, mutta mitäpä siitä. Pääasia, että saadaan taistella ja että valtionyhtiö Postin työntekijät saavat erityisoikeuksia verrattuna muihin.

Sivut

Kommentit (47)

Vierailija

Siitä ei auta syyttää kuin omistajia. Eivät olisi niin ahneita ja tyytyisivät pienempään voittoon, niin lakkojakaan ei tarvittaisi.

Lue pari lehtee

Lue uutisia: Jos firmalla on hyvä tulos tulee YT:t ja jengiä pihalle. Jos firmalla on normaali tulos tulee YT:t ja jengiä pihalle. Jos firmalla on huono tulos tulee YT:t ja jengiä pihalle.

Tässähän on nyt vuosia kokeiltu vaikka mitä subventioita veronmaksajien rahoista firmoille ja tulos on JOKA KERTA YT:t ja jengiä pihalle. Työttömiä ja temppukurssitettuja päälle 500 000.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Siitä ei auta syyttää kuin omistajia. Eivät olisi niin ahneita ja tyytyisivät pienempään voittoon, niin lakkojakaan ei tarvittaisi.

Posti on valtionyhtiö.

Vierailija

Mistä näitä propaganda-aloituksia oikein tulee? Eiköhän jokainen asiaan vähänkin perehtynyt tiedä, että postilaiset lakkoilevat ihan aiheesta. Harmittaahan tämä itseäkin, kun moni asia hankaloituu, mutta työntekijöiden oikeudet ajavat kyllä pienen epämukavuuden edelle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Joo perkeleet vaativat erityisoikeuksia kuten palkkaa.

Joo, lisää ja lisää palkkaa, vaikka ovat jo vaatimustasoon nähden ylikalliita

Vierailija

Mitä ihmettä kuvittelette perus postityöntekijän oikein tienaavan... Ei tässä vaadita lisää palkkaa tai mitään erityisoikeuksia, vaan kohtuullisten työehtojen säilyttämistä. Posti haluaa työntekijöistään kitumapalkkaisia pompoteltavia. Tykkäisitkö sinä 30 % palkanalennuksesta?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Posti on valtionyhtiö.

Tietystihän tämä on yksityistäjän vaikea tajuta, mutta valtionyhtiöissä sama voidaan sanoa, että ei vaadita valtionyhtiöltä taloudellista kannattavuutta. Se on valtionyhtiö syystä: sillä taataan, että posti kulkee viitenä päivänä viikossa jokaiselle kansalaiselle. Jos tuottavuutta halutaan, pitää jakaa viitenä päivänä viikossa kaupunkien keskustoissa ja muualla 1-3 viikonpäivänä.

Vierailija

Sen kun pitävät Yt:t. Mulle riittää mainiosti, että posti jaetaan vain kerran-pari viikossa. Ei tunnu missään. Hemmetin lakkoilijat! Maassa on satoja tuhansia työttömiä ja yhdet lakkoilevat!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sen kun pitävät Yt:t. Mulle riittää mainiosti, että posti jaetaan vain kerran-pari viikossa. Ei tunnu missään. Hemmetin lakkoilijat! Maassa on satoja tuhansia työttömiä ja yhdet lakkoilevat!

No alapas sitten toimiin postilain muuttamiseksi. Tällä hetkellä jaetaan lain vuoksi päivittäin, ja kun ei ole kannattavaa toimintaa, irtisanotaan väkeä jonka jälkeen huomataan, että töihin jääneillä ylityörajat paukkuvat ja aletaan ruinata potkittuja takaisin töihin määräaikaiseksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo perkeleet vaativat erityisoikeuksia kuten palkkaa.

Joo, lisää ja lisää palkkaa, vaikka ovat jo vaatimustasoon nähden ylikalliita

Ehkä ei kannata sanoa aiheesta mitään, jos tietämys on tätä luokkaa. Kukaan ei ole vaatinut lisää palkkaa, vaan nykyisten työehtojen säilyttämistä! Työnantajapuolen mielestä kun olisi ihan ok, että rivityöntekijöiden palkkoja alennettaisiin 10-30 % ja työaikoja rukattaisiin sellaisiksi, ettei normaalille elämälle jäisi enää tilaa. Suostuisitko sinä tällaisiin muutoksiin?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mistä näitä propaganda-aloituksia oikein tulee? Eiköhän jokainen asiaan vähänkin perehtynyt tiedä, että postilaiset lakkoilevat ihan aiheesta. Harmittaahan tämä itseäkin, kun moni asia hankaloituu, mutta työntekijöiden oikeudet ajavat kyllä pienen epämukavuuden edelle.

No ehkä sinulle aiheutuu tästä vain "pientä epämukavuutta".

Minun tilanteeni on sellainen, että olen pienyrittäjä jonka pitää saada tavarat saapumaan ja lähtemään sovittuina aikoina, tai tulee konkurssi. Nämä kuljetusalojen lakot tulevat jostain syystä aina juuri siihen aikaan, kun minulla on vuoden suurimmat tavaratilaukset saapumassa ja todella kova kiire saada niistä valmistettavia tuotteita työn alle. Se on todella vaikea tilanne yritykselleni. Palkkani on takuulla pienempi kuin pienipalkkaisimmalla Postin työntekijällä, ja tulee olemaan sitä vielä vuosia. Heti kun firma alkaisi tehdä hieman enemmän liikevaihtoa, suunnitelmissa on palkata lisää ihmisiä ja edelleen kitkuttaa itse pienellä palkalla. Mutta voi olla, että sitä päivää en tule ikinä näkemään, koska joku valmiiseen suojatyöpaikkaan kävellyt urpo ei voi ajatella tyytyvänsä siihen, mitä on saanut.

Oikeasti, teillä joiden ei tarvitse itse luoda omaa työpaikkaanne ja vastata kaikista siihen liittyvistä kuluista (joista suurimman osan työnantaja maksaa puolestanne niin, että itse ette ikinä näe kuinka suuria summia ne ovat), on asiat niin paljon paremmin kuin meillä yksinyrittäjillä, että yrittäisitte nyt hemmetti vieköön jaksaa sietää sitä kamalaa kohtaloanne, ettei palkkanne nouse joka vuosi!

Pk-sektorille on jo vuosien ajan tullut kaikki uudet työpaikat tässä maassa. Minä ja muut kaltaiseni luomme niitä työpaikkoja täällä perse ruvella, ja toiset kehtaavatkin hankaloittaa toimintaamme siksi, että saisivat omaa etuaan ajettua.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
http://www.pau.fi/tes-neuvottelut/nain-posti-leikkaisi/

Nyt lakkoillaan ihan syystäkin. Jotain voisi leikata, mutta työnantajapuoli on nyt todella kohtuuton vaatimustensa kanssa.

Kohtuuttomuutta tai kohtuullisuutta ei voi arvioida vertaamalla siihen, millaisia palkat ja edut ovat aiemmin olleet. Ne ovat todennäköisesti olleet kohtuuttoman hyvällä tasolla siihen nähden, mihin on varaa.

Jos työnantajalla ei vain ole varaa maksaa niin sitten ei ole. Eipä siinä paljon muuta voida kuin yrittää heikentää työntekijöiden etuja tai sitten skaalata toimintaa alaspäin irtisanomalla väkeä ja heikentämällä palvelutasoa. Silloin katoaa työpaikkoja. Suomessa on 400 000 työpaikkaa liian vähän. Päätelkää siitä, kumman puolen vaatimukset ovatkaan niitä kohtuuttomia!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No ehkä sinulle aiheutuu tästä vain "pientä epämukavuutta".

Minun tilanteeni on sellainen, että olen pienyrittäjä jonka pitää saada tavarat saapumaan ja lähtemään sovittuina aikoina, tai tulee konkurssi. Nämä kuljetusalojen lakot tulevat jostain syystä aina juuri siihen aikaan, kun minulla on vuoden suurimmat tavaratilaukset saapumassa ja todella kova kiire saada niistä valmistettavia tuotteita työn alle. Se on todella vaikea tilanne yritykselleni. Palkkani on takuulla pienempi kuin pienipalkkaisimmalla Postin työntekijällä, ja tulee olemaan sitä vielä vuosia. Heti kun firma alkaisi tehdä hieman enemmän liikevaihtoa, suunnitelmissa on palkata lisää ihmisiä ja edelleen kitkuttaa itse pienellä palkalla. Mutta voi olla, että sitä päivää en tule ikinä näkemään, koska joku valmiiseen suojatyöpaikkaan kävellyt urpo ei voi ajatella tyytyvänsä siihen, mitä on saanut.

Oikeasti, teillä joiden ei tarvitse itse luoda omaa työpaikkaanne ja vastata kaikista siihen liittyvistä kuluista (joista suurimman osan työnantaja maksaa puolestanne niin, että itse ette ikinä näe kuinka suuria summia ne ovat), on asiat niin paljon paremmin kuin meillä yksinyrittäjillä, että yrittäisitte nyt hemmetti vieköön jaksaa sietää sitä kamalaa kohtaloanne, ettei palkkanne nouse joka vuosi!

Pk-sektorille on jo vuosien ajan tullut kaikki uudet työpaikat tässä maassa. Minä ja muut kaltaiseni luomme niitä työpaikkoja täällä perse ruvella, ja toiset kehtaavatkin hankaloittaa toimintaamme siksi, että saisivat omaa etuaan ajettua.

Miksi ihmeessä et lopeta yrittämistä ja vaihda sitä unelmien suojatyöpaikkaan huimalla 1700 euron kuukausipalkalla?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat