Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaupassa käynti

Maiju

Jos kaupan aukioloaika on 07-21, pitääkö sieltä olla ulkona klo 21 mennessä, vai riittääkö että sinne kerkeää mennä sisään sitä ennen ja sitten vaan voi tehdä ostokset rauhassa loppuun asti?

Kommentit (13)

Minttu vaan

Itse ainaki menen ennen 21 ja sitten vaan rauhassa teen ostokset. Eihän siellä koskaan työaika lopu tasan klo 21 vaan niiden pitää siivota ja laskea rahat ja kaikkea nii ihan varmasti ainakin 20min on sitä "ylimääräistä aikaa", joskus varmaan vielä enemmänkin jos on vähemmän henkilöstöä töissä jolloin kaikkiin hommiin menee enemmän aikaa, esim pyhät.
Ainoa rajoite tässä on se sääntö alkoholin kanssa, eli jos meinaat ne perjantaipullot ostaa (itse en juo koska olen äiti) niin kannattaa olla ajoissa liikkeellä sillä kassat eivät saa myydä alkoholia edes jos kello on 21.01!!! Ja tähän kannattaa varata aikaa sillä yleensä tähän aikaan on kaikista pahin ruuhka juurikin koska niitä alkoholia ostavia on niin paljon :/ mulle tämä sääntö on itseasiassa vaan eduksi koska hyvin saa yleensä tehdä ostokset rauhassa kun kaikki alkoholistit on lähteneet jo tasan klo 21!

Tocame_a_chichi
Seuraa 
Liittynyt25.11.2015

Sehän on täysin selvä asia, että jos kauppaan ehtii niin silloin voi asiansa hoitaa loppuun. Etenkin viikonloppuisin suosittelen kauppaan saapuimista noin minuuttia vaille sulkemista, sillä silloin saa hyllyväleissä kulkea suhteellisen rauhallisesti kun muut asiakkaat jo jonottavat kassoilla. Joissakin kaupoissa olen huomannut työntekijöiltä erittäin törkeää kohtelua, jossa minua on hyllyväleissä ryhdytty seurailemaan ja mulkoilemaan törkeästi sulkemisajan jälkeen. Räikein tapaus oli, jossa työntekijä tuli pyytämään minua jo siirtymään kassoille maksamaan, kauppa oli kuulemma jo "suljettu". Kerroin kyllä neidille että ei varmasti ole suljettu, olenhan edelleen sisällä ja että kiitos vaan ahdistelusta, hoidan ostokseni loppuun ja sitten saavun kyllä maksamaan aikanaan. 

Myös hyvin ärsyttävä tapa joka lähikaupassani on, on tämä "Vain korttimaksu" -kassa, joka ilmestyy noin 5minuuttia ennen sulkemista. Kahdesta viimeisestä kassasta siis toiselle ei voi kuin maksaa kortilla. Mielestäni tämä on todella törkeää. Minusta asiakkaalla tulee olla vapaus valita kummalle kassalle maksaa, mutta tämä tapa evää minulta mahdollisuuden valita toista kassaa. Viimeksi kyllä annoin tästä palautetta, mutta myyjä selitti että syy käytäntöön on kassojen laskemisessa ja että voisin kuitenkin maksaa toiselle kassalle käteisellä edelleen. Mutta kun halusin maksaa juuri sille kassalle käteisellä!! Mikä idiootti! Kerroin hänelle että kauppa sulkeutuu vasta 5minuutin kuluttua ja tällekin kassalle on käteistä otettava vastaan. Ei suostunut mutta aion kyllä valittaa johdolle. 

Käyttäjä14
Seuraa 
Liittynyt6.10.2015

Jos kauppa on auki klo 21:een, se tarkoittaa myös et se suljetaan klo 21. Vasta sen jälkeen henkilökunta pääsee siivoamaan, laskemaan kassan jne.

Totisen tyhmä kysymys kyllä, taisi olla Porvoolaisesta kaupasta kyse.

Av mamma 2
Seuraa 
Liittynyt6.9.2015

Itse menen usein Stockmannille n. kolme minuuttia ennen sulkemisaikaa ja sitten ihan rauhassa kiertelen osastot läpi. Joskus klo on ollut jopa 23 kun olen saanut ostokseni tehtyä, jos siis ostan sillä kertaa jotain. Usein ihan vaan kiertelen ja katselen.

Minulla asiakkaana on oikeus ja juuri silloin minulla on aikaa.

chica
Seuraa 
Liittynyt9.9.2015

Ollessani vasta Prismassa töissä, iltavuoroihin oli aina merkitty viralliseksi päättymisajaksikin joko 10 tai 15 yli sulkemisajan. Monesti meni vielä tuonkin yli kun asiakkaita riitti viime minuuteille asti. Kuuluuhan siellä kuulutuksetkin että kauppa on nyt suljettu, ja pyydetään siirtymään kassoille, sekä valoja himmennetään/sammutetaan. Vähän ajan kuluttua vartija käy tekemässä kierroksen ettei ketään ole jäänyt osastoille, ja vasta sitten antaa kassoille luvan sulkea. Tietysti mitään koko viikon ostoksia ei kannata tulla juuri ennen yhdeksää ostamaan, niinkuin maalaisjärkikin jo varmaan sanoo :D

Salmelainen
Seuraa 
Liittynyt26.11.2015

Mielestäni on todella alkeellista, että tällaisia yhdeksään päättyviä aukioloja edes nykypäivänä on. Kyllä normaalissa ruokakaupassa pitäisi saada palvelua omasta mielestäni vuorokauden jokaisena tuntina. Nämä aukiolorajoitukset ovat siltä ajalta kun piti koko kansan mennä sunnuntaina kirkkoon, jottei joutunut pannaan tai jalkapuuhun.

Vierailija

chica kirjoitti:
Ollessani vasta Prismassa töissä, :D
UU ollaan sitä niin ylpeetä ja cool kun on ihan PRISMASSA ollu töissä. En tiedä mitä sääntöjä teidän Prismassa on ollut kun jotain kuulutetaan ja valoja säädetään, ei meillä ainakaan tarvii :D meillä saa olla ihan niin myöhään kun haluaa kaupassa, ihan nätisti se yks neiti siellä aina odottaa eikä oo koskaan sanonu ettei sais, sitäpaitsi pesee yleensä sitä kassahihnaa just niin selkesti sitä ylimääräistä kiertely aikaa edelleen riittää.. no mut taitaa olla teil muutenkin huono kauppa kun pitänyt vartijakin hommaa...

Vierailija

Salmelainen kirjoitti:
Mielestäni on todella alkeellista, että tällaisia yhdeksään päättyviä aukioloja edes nykypäivänä on. Kyllä normaalissa ruokakaupassa pitäisi saada palvelua omasta mielestäni vuorokauden jokaisena tuntina. Nämä aukiolorajoitukset ovat siltä ajalta kun piti koko kansan mennä sunnuntaina kirkkoon, jottei joutunut pannaan tai jalkapuuhun.

Ole hyvä ja ilmoittaudu sitten vapaaehtoisena istumaan kaupan kassalla.

Vierailija

Mä soitan aina vartijan hakemaan vittumaisen asiakkaan pois:) jos siis selkeästi näen ettei pidä mitään kiirettä edes kassoille päin. Nää kusipäiden asiakkaat kun luulee että kaikki pyörii heidän ympärillään. Kerran vedin maitokastike verhot kiinni asiakkaan nenän edestä kun alkoi vittuilemaan. Sanoin että voi mennä viereiselle huoltsikalle ostaan maitonsa. Huusi ja karjui kuin mielipuoli että vaihtaa kauppaa, tokaisin vain että pidä sitten sanasi:)))

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat