Sosionomeja?

Vierailija

Löytyykö täältä yhtäkään sosionomia? millaista työtä teet ja pidätkö työstäsi?

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Täällä, ja pidän työstäni.

Omat kriteerini työlle ovat olleet: liukuva päivätyö, työskentely aikuisten parissa ja se ettei työhön kuulu mitään "pyllyn pyyhkimistä". Ja nämä kohdat ovat nyt toteutuneet joten olen erittäin tyytyväinen! Työ on vaativaa ja vähimmäiskoulutus on sosionomi. Saan todella käyttää kykyjäni ja kehittää sekä kehittyä työssäni aikuissosiaalialalla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sosionomi, merkonomi, datanomi, kaikki samaa settiä. Nomi kuin nomi. Amis, amk:) Yliopisto eri settiä sry....
Agronomi, ekonomi, juntteja amiksia.

Vierailija

Kunnalla sosiaaliohjaajana. Työ on monipuolista ja haastavaa, palkka ei mitenkään erityisen kilpailukykyinen, mutta kyllä sillä toimeen tulee. Päivätyö, jonkin verran joustovaraa ja toimistopainotteista hommaa, tosin pääsee myös pois toimistosta ja ns. kentälle asiakas- tai verkostotyön nimissä. Yliopistoon en mennyt, koska olen ihan riittävästi nähnyt tutkijan "uraa" pakertavia stressaantuneita pätkätyöläisiä. Jos joskus tulee polttava halu väitöskirjan työstämiseen, niin se kyllä onnistuu. Juuri nyt vakituinen päivätyö sopii elämäntilanteeseeni.

Vierailija

Lastensuojelulaitoksessa ohjaajana. Kolmivuorotyö, josta itse pidän pitkien vapaiden ja lisien vuoksi. Työ on henkisesti raskasta ja haastavaa, mutta samalla todella palkitsevaa ja mielenkiintoista.

Vierailija

Johtajana kehitysvammaisten palvelutaloissa. Toimistotyö. Raskasta välillä henkisesti. Päätöksenteko ei aina ole helppoa, taloudellisesti tuleva Sote on nyt peikko.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Yksi tuntemani sosionomi työskentelee lastenhoitajana. Toisesta en muista mitä tekee.

-Mies 29v + 1v-

Tarkoitat varmaan lastentarhanopettajana.

Vierailija

Lastensuojelun sijaishuollossa oon nuorten erityisyksikössä. En vaihtais tän hetkistä työpaikkaa enkä asiakasryhmää. Tätä lähinnä tehny valmistumisesta lähtien.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi tuntemani sosionomi työskentelee lastenhoitajana. Toisesta en muista mitä tekee.

-Mies 29v + 1v-

Jos ei ole lto-pätevyyttä niin hyvin voi olla lastenhoitajana.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Lastensuojelun sijaishuollossa oon nuorten erityisyksikössä. En vaihtais tän hetkistä työpaikkaa enkä asiakasryhmää. Tätä lähinnä tehny valmistumisesta lähtien.

Onkohan lähihoitajalla mahdollista tuollaiseen työhön, vai vaatiiko sosionomi-koulutuksen?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

-Mies 29v + 1v-

Jos ei ole lto-pätevyyttä niin hyvin voi olla lastenhoitajana.

Ai? Enpä ole tuota kuullut. Sosionomi on yleensä ryhmässä se toinen korkeammin koulutettu. Meillä on iso päiväkoti ja joka ryhmässä on lto, sosiaalikasvattaja tai sosionomi sekä lähihoitaja/lastenhoitaja. Vain eskariryhmissä on meillä kaksi lto:aa
Olen siis itse sosionomi AMK.

Mies 29v
Seuraa 
Liittynyt6.3.2015

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

-Mies 29v + 1v-

Ei vaan lastenhoitajana. Yksi toinen tuttu on lastentarhanopettajana akateemisella tutkinnolla.

-Mies 29v + 1v-

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Johtajana kehitysvammaisten palvelutaloissa. Toimistotyö. Raskasta välillä henkisesti. Päätöksenteko ei aina ole helppoa, taloudellisesti tuleva Sote on nyt peikko.

Unohdin mainita, että olen suorittanut työn ohessa ylemmän amk-tutkinnon johtamisesta ja kehittämisestä. Meillä ennen pääsi johtajaksi sosionomi tai sairaanhoitaja, mutta vaatimukset on kiristyneet ja vaaditaan ylempi korkeakoulututkinto (mieluiten ylempi amk) ja vähintään 3 vuotta työkokemusta kehitysvammatyöstä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat