Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Seurusteleva nuori aikuinen - kenen kanssa vietät joulun?

Vierailija

Meneekö joulu lapsuudenperheen vai kumppanin, kenties molempien kanssa? Vai aivan jossain muussa seurassa?

Itse olen 25v ja ensimmäistä kertaa parisuhteessa joulun aikaan (kyllä, ei ole kummoinen tuo seurustelusuhdehistoriani). Suhde vielä aika tuore, joten luultavimmin lähden viettämään joulua vanhempieni luo. Sisarukseni tulevat sinne myös. Mieluiten olisin jouluna myös kumppanini kanssa, mutta vanhempani asuvat kaukana eikä oikein ole mahdollisuuksia majoittaa tuota miestäkin sinne. Lienee sanomattakin selvää mutta en siis asu yhdessä poikaystäväni kanssa.

Kommentit (14)

Vierailija

Omien vanhempien luona, mies omiensa. Eka yhteinen joulu oli vasta sitten, kun meillä oli lapsi. Sukujouluja en ole koskaan viettänyt.

Vierailija

Me olemme tehneet alusta asti niin että vuorottelemme aaton kummankin perheessä joka toinen vuosi. Siskoni miehensä kanssa noudattaa samaa rytmiä, samoin kuin mieheni sisko miehensä kanssa. Eli aatto joka toinen vuosi toisen porukoilla. Ja toisen luona vietetään joulua ennen jouluaattoa tai joulupäivänä. Majoitukset ovat kyllä onnistuneet meillä hyvin. Harmi jos ei onnistu, kun me pidämme tästä systeemistä

Vierailija

Me kyllä asumme yhdessä, mutta aamupäivästä käymme poikaystävän kotona syömässä, sitten tulemme kotiin hetkeksi keskenämme ja illalla menemme minun perheeni luokse syömään. Näin toiminut hyvin jo monta vuotta. Tosin välimatkatkin ovat vain muutamia kilometrejä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Aika normaalikuvio toi yllämainittu minunkin kaveripiirissä.

Niin minunkin. Paitsi niillä, jotka asuvat samalla paikkakunnalla kuin vanhempansa, tuntuu olevan yleisempää että joulua vietetään myös kumppanin kanssa. Ei tarvitse niin järjestellä silloin. -ap

Vierailija

Olemme molemmat 24 ja seurustelleet vajaa 3 vuotta, asumme yhdessä. Vietämme joulun omien vanhempiemme kanssa.

Vierailija

Pohdimme miehen kanssa missä vietimme ekan joulun kun meilläkin sihde alkanut muutama kk ennen joulua. Mut kumpikaan ei muista.. Tästä 13v aikaa. Molemmat veikkas kumminkin että oltiin kummatkin omien vanhempien luona. Sit sitä seuraavat joulut on menty vuorovedoin, tai muutamat viime vuodet niin että joka toinen vuosi kotona ja mun vanhemmat on tulleet meille kun meillä enempi tilaa.

Vierailija

Molemmat 23v. ja kolme vuotta takana, asutaan yhdessä. Minun aloitteestani vietämme joulun kolmestaan koiramme kanssa, syömme juuri sellaista jouluruokaa kuin haluamme ja rentoudumme kotona. Tänä vuonna käydään varmaan tapaninpäivänä avomiehen perheen luona eri paikkakunnalla.

Avokki voisi joulunsa viettää varmasti hyvin vielä perheensä luona mutta itse pidän tärkeänä, että saadaan olla yhdessä, en ole niin sukuloimisen perään. Omia vanhempiani näemme kyllä joululomalla ja muutenkin usein.

Vierailija

Itse olen 23v. ja viettänyt jo neljä edellistäkin joulua eli seurustelun alusta asti miehen kanssa kahden, tosin tänä jouluna meitä on kolme <3 Mieluummin kyllä viettäisin joulun esim. vanhempieni luona plus mieheni ja lapsi, mutta välit ovat niin huonot ettei se ole mahdollista.

Vierailija

24, mies 26. Perheen kesken ollaan, tosin tänä vuonna en taida millään ilveellä välttyä pakolliselta anoppilan ruokailulta. Sisko kyseli saisko meidän luokse tulla jouluksi. Hitokseen ei, kun en koko juhlasta välitä ja suunnittelin lahjovani miehen että saan vaan mököttää kotona. Olisimpa töissä...

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat