Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut brassailevat lapsillaan jatkuvasti...

Vierailija

rasittavaa kuultavaa. Jos esimerkiksi itse tokaisen ääneen, että harmittaa ettei oma lapsi vielä konttaa, niin jokos tälläinen brassailija alkaa selittää kuinka hänen lapsensa konttasi jo ennen kaikkia muita. Yleensä brassailijan lapsi on myös oppinut puhumaan seitsemänkuukautisena, kävelemään kymmenkuisena, kuivaksi 1,5-vuotiaana jne. Yöt nukkuu aina hyvin, syö tietenkin loistavasti ja on muutenkin esimerkillinen joka ikisessä asiassa. Näitä juttuja jauhetaan myös somessa ja samalla kiillotetaan omaa kuvaa vanhempana, kuinka kaikki saavutukset ovat onnistumista vanhempana. AAAAArghhh!

Sivut

Kommentit (38)

Vierailija

Mun lapsi oppi kävelemään 8kk iässä ja kuivaksi alle puolitoistavuotiaana. Kaksivuotiaana ajoi pyörää ilman apupyöriä. Puhumaan oppi kunnolla vasta 2,5v, mutta on kaksikielinen, joten se kai liimakorvan lisäksi vähän hidasti puheen kehitystä.

Silloin, kun lapsi oppi taitojaan, olin itsekin ihan ymmälläni kovin aikaisesta kehityksestä, joten brassailin jo ihan senkin takia. Eikä mulla kotiäitinä ollut paljon muuta elämää lapsen lisäksi, joten kaikki irti siitä sitten. :)

Edelleenkin kerron kyllä, että millin lapseni on minkäkin taidon oppinut, jos aiheesta tulee jossain puhumaan. Se taas ei ole enää mielestäni brassailua vaan asioista keskustelua.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mun lapsi oppi kävelemään 8kk iässä ja kuivaksi alle puolitoistavuotiaana. Kaksivuotiaana ajoi pyörää ilman apupyöriä. Puhumaan oppi kunnolla vasta 2,5v, mutta on kaksikielinen, joten se kai liimakorvan lisäksi vähän hidasti puheen kehitystä.

Silloin, kun lapsi oppi taitojaan, olin itsekin ihan ymmälläni kovin aikaisesta kehityksestä, joten brassailin jo ihan senkin takia. Eikä mulla kotiäitinä ollut paljon muuta elämää lapsen lisäksi, joten kaikki irti siitä sitten. :)

Edelleenkin kerron kyllä, että millin lapseni on minkäkin taidon oppinut, jos aiheesta tulee jossain puhumaan. Se taas ei ole enää mielestäni brassailua vaan asioista keskustelua.

ja siis, lapsi rupesi nukkumaan täysiä öitä vastaa melkein kolmevuotiaana eikä edelleenkään syö kovin hyvin. Silti näistäkin asioista puhun ihan yhtä avoimesti kuin noista brassailin arvoisistakin. :) T. Edellinen

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
rasittavaa kuultavaa. Jos esimerkiksi itse tokaisen ääneen, että harmittaa ettei oma lapsi vielä konttaa, niin jokos tälläinen brassailija alkaa selittää kuinka hänen lapsensa konttasi jo ennen kaikkia muita. Yleensä brassailijan lapsi on myös oppinut puhumaan seitsemänkuukautisena, kävelemään kymmenkuisena, kuivaksi 1,5-vuotiaana jne. Yöt nukkuu aina hyvin, syö tietenkin loistavasti ja on muutenkin esimerkillinen joka ikisessä asiassa. Näitä juttuja jauhetaan myös somessa ja samalla kiillotetaan omaa kuvaa vanhempana, kuinka kaikki saavutukset ovat onnistumista vanhempana. AAAAArghhh!

Toiset oppii asioita nopeammin ja toiset hitaammin. Turha kadehtia niitä vanhempia, joiden lapset oppivat nopeammin. Kyllä se sunkin Jennicajannica vielä oppii ilman appareita ajamaan.

Vierailija

Miten toi nyt on brassailua? Onko siinä sitten joku kilpailu kenen lapsi kehittyy aiemmin? Miksi koet asian niin?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miten toi nyt on brassailua? Onko siinä sitten joku kilpailu kenen lapsi kehittyy aiemmin? Miksi koet asian niin?

No ihan sama jos joku kaveri murehtisi mulle parisuhdeongelmistaan niin itse kiirehtisin siihen kertomaan, miten mainiosti oma parisuhteeni voi. Tai kun toinen on etsinyt työtä kuukausitolkulla, niin mainostaisin miten itsellä tärppäsi heti, koska "no, mun hakemukset on vaan tosi hyviä". ...Ovathan nuokin vain "asioista keskustelua". Itse kuitenkin nimittäisin tuollaista keskustelutoikkarointia sympatian puutteeksi ja sosiaaliseksi epä-älykkyydeksi. ap

Vierailija

Paitsi että ei ole oikeasti ongelma jos toinen lapsi konttaa aiemmin kuin toinen. Ihan yhtä hyvin ne konttaa ja kävelee ja ajaa pyörällä sitten aikuisena. Joillain ihmisillä ei vain ole sellaista hienotunteisuutta etteivät osaisi olla kehumataa itseään(=lapsiaan), ja toiset taas ottavat tähän liian herkästi itseensä.

Vierailija

Oottakaas vaan kun ne lapsoset lähtee kouluun ja alkaa harrastaa, sitten se kehuminen lähtee ihan lapasesta. Minun lapsen harrastusporukassa on yksi lapsi, joka on äitinsä mielestä poikkeuksellisen lahjakas ihan kaikessa. Ja toki myös taiteellisesti erityislahjakas. Hyvä hänelle, mutta kun ketään ei oikeasti kiinnosta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Oottakaas vaan kun ne lapsoset lähtee kouluun ja alkaa harrastaa, sitten se kehuminen lähtee ihan lapasesta. Minun lapsen harrastusporukassa on yksi lapsi, joka on äitinsä mielestä poikkeuksellisen lahjakas ihan kaikessa. Ja toki myös taiteellisesti erityislahjakas. Hyvä hänelle, mutta kun ketään ei oikeasti kiinnosta.

On se kauheaa, että joku kehuu lastaan jollekin ulkopuoliselle. Hyvä ettei sinua kiinnosta muiden lapset. Kyllä se elämä on vaan niin paljon parempaa, kun kaikki valittavat ja jos jotain hyvää on niin ymmärtäisivät pitää suunsa kiinni. Vaatimattomuus on aina kaunistanut Suomessa. Tosin ei saisi olla liian vaatimaton, ettei vaan kaunistu liikaa. Parasta on vaan olla suoraan huono ja hiljaa. Suomessa itsensä ja lastensa kehuminen on kuin kirosana. Sellaista ei vaan pitäisi päästää suustaan ulos.

Vierailija

Itse kuitenkin varmaan iloitset kun lapsesi oppii kääntymään ryömimään jne? Miksen minä saisi iloita siitä kun lapseni oppii uusia taitoja?? Etenkin kun olisi PAREMPI jos 5 kk ei osaisi vielä nousta seisomaan ja 8 kk kävellä ilman tukea.. Hän on esikoiseni ja ainokaiseni ja totta hemmetissä puhun hänen kehityksestään suunnilleen samassa vaiheessa olevien vauvojen vanhempien kanssa. Sen ei ole tarkoitus loukata ja minusta siinä on kuulijan vika jos loukkaantuu. Itse olisin paljon mieluummin ottanut temperamentiltaan tyytyväisemmän ja varovaisemman tapauksen ja olen oikeasti kateellinen niille joiden vauvat esim istuvat sylissä. Vauva onneksesi nukkuu huonosti, joten siitä ei tarvitse suuttua. Minä en kyllä pahoita mieltäni siitä jos joku kertoo vauvansa nukkuvan hyvin tai valittaa parista heräämisestä yöllä. Puuh...

Vierailija

Pitäiskö sitten olla vaan hiljaa? Vai kuinka täällä saa sanottua asian niin että se miellyttäisi? Vaikka mä avaisin keskustelun että meidän paavolla ei ole yksivuotiaana yhtäkään hammasta niin ei mua haittaa että joku tulee sanomaan että meidän liisalla oli syntyessään koko purukalusto o.O se on keskustelua, kaikki kehittyy eri vaiheessa. Ei pidä itse ottaa joka asiaa vittuiluna.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miten lapsista sitten pitäisi puhua, ettei se mene humblebargaamiseksi?!

no jos aikuiset menee kahvittelemaan, niin onko niistä lapsista ihan pakko jauhaa? Odottaako nuo, että heidän lastaan alkaa se toinenkin kehua tai olisi jotenkin tosi vaikuttunut? 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

On se kauheaa, että joku kehuu lastaan jollekin ulkopuoliselle. Hyvä ettei sinua kiinnosta muiden lapset. Kyllä se elämä on vaan niin paljon parempaa, kun kaikki valittavat ja jos jotain hyvää on niin ymmärtäisivät pitää suunsa kiinni. Vaatimattomuus on aina kaunistanut Suomessa. Tosin ei saisi olla liian vaatimaton, ettei vaan kaunistu liikaa. Parasta on vaan olla suoraan huono ja hiljaa. Suomessa itsensä ja lastensa kehuminen on kuin kirosana. Sellaista ei vaan pitäisi päästää suustaan ulos.

Joo, ei niitä passaa kehua. Eikä ylipäätään edes kertoa, miten niillä menee ja milloin ne on oppinu jotain. Paras on aina keksiä joku valituksen aihe omasta lapsestaan, vaikka tosiaan sitten ihan keksitty, ettei vaan tule liikaa kehuneeksi. Kyllä valittamisesta tulee aina kaikille parempi mieli.

Etenkin yhden lapsen äitien tulisi muistaa, etteivät vaan koskaan ikinä missään päästä suustaan edes puolikasta lausetta lapsiin liittyen, jos paikalla on usemman lapsen äiti, ettei vaan tule loukanneeksi näitä äitejä.

:-)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat