En ymmärrä ihmisiä jotka sairastuessaan flunssaan hakevat apteekista kauheasti pillereitä.

Vierailija

Välillä facessa näkee kuvia, että on nenäsuihketta, Buranaa, 2 eri flunssa lääkettä, erikseen kalliita kurkkupalstilleja ja kaiken maailman pillereitä. Noihin on palannut rahaa aivan helvetisti. Eikä noista oikeasti auta kuin nenäsuihkeet ja burana. Muun pelkää hyödytöntä ja rahastusta. Näin ihan lääketieteessä todistetaan.

-Hoitaja.

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Välillä facessa näkee kuvia, että on nenäsuihketta, Buranaa, 2 eri flunssa lääkettä, erikseen kalliita kurkkupalstilleja ja kaiken maailman pillereitä. Noihin on palannut rahaa aivan helvetisti. Eikä noista oikeasti auta kuin nenäsuihkeet ja burana. Muun pelkää hyödytöntä ja rahastusta. Näin ihan lääketieteessä todistetaan.

-Hoitaja.

Hakisin enemmänkin jos saisin reseptit kaikkeen.
Flunssanhan saa ihan lääketieteessä todistetusti oireettomaksi lääkkeillä. Ovat vaan ihan suhteettoman kovia tabuja sivuvaikutuksineen, ettei niitä kukaan ammattitaitoinen ja vastuullinen lääkäri flunssaan määrää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulle on ihan sama mitä lääketiede todistaa. Duact on paras helpotus flunssan aiheuttamaan tukkoisuuteen.

Ei taida tuo hoitaja lääketieteestä tietää höykäsenpölähtämää, kun Duactin tehoa ei tiedä. Siinä ei mitään nenäsuihkeilla tee, kun Duactin nappaa.

Autuus.

Vierailija

Mä en ymmärrä, miksi se flunssa pitäisi saada oireettomaksi. Sen takia, että voi mennä töihin ym. tartuttamaan sitä flunssaansa muihin? Parempi olisi pysyä kotona ja antaa sen flunssan mennä ohi ihan itsestään. Kuumeen tarkoitus on tappaa viruksia, joten sen laskeminen lääkkeillä vaan pitkittää flunssaa. Sitten kun ne oireet helpottaa, niin tietää, että voi lähteä ulos ilman, että jälkitaudit iskee. Otan toki itsekin Buranaa, jos kuume kohoaa liikaa ja päätä jomottaa kamalasti, mutta yleensä välttelen lääkitsemistä ja flunssa meneekin muutamassa päivässä ohi. Tuoremehua kitaan vaan.

Vierailija

samaa mieltä edlelisen kanssa. oireet kertoo voinnista, jos douppaa oireet pois niin ei tiedä onko sairas vai terve. itse haluan tietää tarkasti mitä tunnen, jotta osaan seurata voinnin kehittymistä. Otan korkeintaan särkylääkettä jos pitää saada unta.

Vierailija

Mulla oli just tollanen pillerinkantajakamu vaan eipä ole enää, kuoli haimasyöpään, ja olen ihan vakuuttunut, että kuoli älyttömään vitamiininsyöntiin. Siinäkin on oma tolkkunsa!

Vierailija

Tällä keinolla estää flunssan, kun toimii heti jo ensimmäisten pienten oireiden ilmaantuessa:

-sinkkiä tabletteina 80 mg/päivä (normaali päiväsuositus on 15mg/päivä)

- c-vitamiiinia 500 mg - 1000mg /päivä (eli pohjoismainen suositus, poislukien Suomi, jossa suositus vaivaset 75mg)

-punahattu -uutetta veteen sekoitettuna noin 20 tippaa lasilliseen, kolme 2-5 kertaa päivässä

Nämä kun ottaa kahtena kolmena päivänä putkeen, niin todennäköisesti flunsaa ei tule. Itse onnistunut kolme viimeisintä flunssaa kukistamaan tällä keinolla, josta kerrottiin linkin Iltalehden jutussa.

http://www.iltalehti.fi/terveys/2012022015178755_tr.shtml

Vierailija

En ymmärrä ihmisiä, jotka sairastuvat flunssaan ja muihin lastentauteihin. Jokin luonnevirhe siinä on taustalla, ovat huonokuntoisia ja syövät huonosti tai jotakin.

Vierailija

Joskus on pakko vetää niitä buranoita, bafucineja ja esimerkiksi finrexiniä, että pääsee töihin/kouluun. Kaikilla ei ole sellainen työ, että voi olla poissa, silloin on ihan kiva, että saa kuumeen laskemaan ja päänsäryn/kurkkukivun pois. Myös lukioissa ja yliopistoissa on usein rajallinen määrä poissaoloja ja voi tulla ongelmia, jos sattuu saamaan useamman kuin yhden flunssan lyhyen ajan sisällä. Näin itselleni on käynyt usein kun kaikkea pöpöä on liikkeellä. Ja kyllä, sitten se tarttuu kun kipeänä mennään töihin ja kouluun, mutta jos ei voi olla menemättäkään niin mitä sitten pitäisi tehdä... lentää kursseilta ulos ynnä muuta?

Vierailija

Ennen muinoin sain nuhaani helpotusta Rinomar-nimisellä lääkkeellä, jota lääkärit usein isälleni kirjoittivat ja hänen purkistaan niitä napsin omaan nuhaanikin. Jos minulta kysytään, sen pitäisi olla reseptivapaa, sillä lääkäriin ei nyt tavallisen flunssan takia hullukaan mene eikä sitä ilman reseptiä saa. Joten kärsitään sitten nuhasta ja valvotaan yöt ja päivätkin siihen päälle, kun hengittämisestä ei tule juuri yhtikäs mitään. Tällä hetkellä kurkkuni on karhea, joten odottelen yskän alkamista ja sitten pelkään sitä nuhaa kuin ruttoa...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä, miksi se flunssa pitäisi saada oireettomaksi. Sen takia, että voi mennä töihin ym. tartuttamaan sitä flunssaansa muihin? Parempi olisi pysyä kotona ja antaa sen flunssan mennä ohi ihan itsestään. Kuumeen tarkoitus on tappaa viruksia, joten sen laskeminen lääkkeillä vaan pitkittää flunssaa. Sitten kun ne oireet helpottaa, niin tietää, että voi lähteä ulos ilman, että jälkitaudit iskee. Otan toki itsekin Buranaa, jos kuume kohoaa liikaa ja päätä jomottaa kamalasti, mutta yleensä välttelen lääkitsemistä ja flunssa meneekin muutamassa päivässä ohi. Tuoremehua kitaan vaan.

Flunssassa ei aina tule kuumetta. Kolme viikkoa kestänyt nuha ja yskä ilman kuumetta. Nyt jo voiton puolella mutta parina päivänä oli pakko ottaa burana särkyihin. Välillä toivoin että kuume nousisi kun se yleensä lyhentää flunssan kestoa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat