Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisia asioita, joita nuoret aikuiset ei tiedä

Vierailija
25.11.2015 |

Tällä viikolla on tullut törmättyä kahteen asiaan. Olin teinin kanssa lähikaupassa, jossa on myös paikallinen posti. Teini oli hakemassa postipakettia ja kassa pyysi henkkareita, mutta ei osannut lukea mopokortista henkilötunnusta. Se ei siis tajunnut, että 2000-luvulla syntyneillä on viivan sijasta A.
Toinen oli kun täytin johonkin kyselyyn sähköpostiosoitteeni, kassapoika kysyi yhdestä merkistä onko se 0 vai 1 kun tässä on molemmat päällekkäin. Ei ollut ikinä kuullutkaan että nollaan vedetään viiva päälle erottamaan se o-kirjaimesta.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä viikolla on tullut törmättyä kahteen asiaan. Olin teinin kanssa lähikaupassa, jossa on myös paikallinen posti. Teini oli hakemassa postipakettia ja kassa pyysi henkkareita, mutta ei osannut lukea mopokortista henkilötunnusta. Se ei siis tajunnut, että 2000-luvulla syntyneillä on viivan sijasta A.

Toinen oli kun täytin johonkin kyselyyn sähköpostiosoitteeni, kassapoika kysyi yhdestä merkistä onko se 0 vai 1 kun tässä on molemmat päällekkäin. Ei ollut ikinä kuullutkaan että nollaan vedetään viiva päälle erottamaan se o-kirjaimesta.

En mä ainakaan tiennyt noista kumpaakaan,varsinkin tuo nolla/o-kirjain-juttu on kumma.Nolla on soikea ja O on pyöreä,enemmän se hämmentää jos jotain viivoja alkaa tuhertaa.Minä en nuorena aikuisena tiennyt kuinka pölypussi vaihdetaan,varmaan kaksi vuotta kotoa muuton jälkeen imuroin samalla pussilla.Samaten ruuanlaitosta en tiennyt edes perusteita,kaverin kanssa olimme aina innoissamme kun opimme jonkin ihan tavallisen reseptin,kuten tonnikalasalaatti tai makkarakeitto :D 

Vierailija
22/23 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ympyrä jonka yli on vedetty viiva ei ole nolla, vaan norjalainen ö.

Nolla ei olekaan ympyrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ympyrä jonka yli on vedetty viiva ei ole nolla, vaan norjalainen ö.

Juuri näin minäkin olen aina luullut. N46

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme