Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jakakaa vinkkejä onnistuneeseen myyntiin Huutonetissä / Torissa

Vierailija

Olisi mukava kerätä tänne myyntivinkkejä ihmisille, jotka haluavat myydä pois tavaroitaan ja vaatteitaan Huutonetissä ja Torissa. Eli vinkkejä liittyen, millä hinnalla mitäkin kannattaa myydä, minkälaiset ilmoitukset ovat hyviä, minkälaisia kuvia kannattaa ottaa, miten kuvailla tuotteen kuntoa yms.

Kommentit (10)

Vierailija

Voisin itse aloittaa eli minusta kuvat ovat kauhean tärkeitä. Jos myy jotakin dvd:tä, niin silloin ei välttämättä haittaa jos kuva on otettu vain jostain netistä, mutta oikeastaan kaikkea muuta myydessä olisi hyvä olla hyvälaatuisia kuvia eri kulmista. Ja nimenomaan useampia kuvia.

Vierailija

Mitä oon huuto.nettiä joskus kattonut.. esim hakenut kaikki oman kokoset vaatteeni.. niin tuloksia on sivutolkulla mutta huutoja on vasn muutamassa. Ostaako siellä enää kukaan mitään? Joskus vuosia sitten käytin ahkerasti ja melkein kaiken sain myytyä. Paljon kuvia, vaatteista mitat ja hinta kunnon mukaan. Vaatteista harvemmin pyysin 5€ enempää. Tosin omat kuteet onki hm kamaa..

Vierailija

Ite oon huomannu että vaatteet menee sitten kun menee, joku vaate voi pyöriä kuukausikaupalla huutiksessa ennen kuin joku ostaa sen. Nopeaa tuo huutismyynti ei siis ole :)

Vierailija

1) Kunnolliset kuvat

2) Heitä roskat roskiin äläkä yritä myydä niitä vain siksi että niillä on "tunteellista arvoa"

3) Hinta kohdilleen (eli riittävän alas) niin kauppa käy kuin häkä.

t. kokemus

Suurin osa tavarasta joka ei mene kaupaksi on käytännössä kaatopaikkakelpoista.

Vierailija

Selkeä otsikointi, esim vaatteen/kenkien koko jo otsikkoon. Toinen, mikä ärsyttää, on hakusanojen käyttö. En ikinä osta niiltä, joiden ilmoituksessa on lueteltu pitkä rimpsu vaatemerkkejä hakuosumien toivossa.

Vierailija

Kokemuksesta: Toriin ei kannata laittaa puhelinnumeroa koska kaikki urpot alkavat kysellä tyhmiä samalla sekunnilla ja spämmätä ihan huolella. (Tarkoitan nyt asioita jotka jo lukevat ilmoituksessa, sekä vinkuvat lisäkuvia vaikka ilmoitus on jo täynnä kuvia). Lisäksi näillä urpoilla ei ole mitään käytöstapoja, itseä ei esitellä eikä tervehditä, parhaimmillaan viestit on "20e?", "lisää kuvia". jne. Mitään kiitosta on myöskään turha odottaa, saati sitä, että haluavatko ostaa vai eivät. Kun laittaa sähköpostiosoitteensa Toriin, se ei näy urpoillekaan vaan urpoilut tulee kysymyslomakkeen kautta. Ne on siis helpompi ignorata.

T. kerrasta oppinut, ei enää koskaan puhelinnumeroa Toriin

Vierailija

Kuinka paljolla kannattaa yrittää myydä jotain perus kaupasta ostettua 25 euron paitaa? Jos paita on todella hyväkuntoinen. Entä sitten merkkituotteet, saako niistä edes pyytää yhtään enempää?

Vierailija

Hameista ja housuista olisi ainakin kiva saada vyötärönympärysmitat. Paidat yleensä venyvät isommallekin, mutta housut ja hameet pitää olla aika lailla sopivan kokoisia, että varmasti mahtuvat päälle eivätkä ole liian löysät.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljolla kannattaa yrittää myydä jotain perus kaupasta ostettua 25 euron paitaa? Jos paita on todella hyväkuntoinen. Entä sitten merkkituotteet, saako niistä edes pyytää yhtään enempää?

Kannattaa selata, että millä hinnalla muut myy tuollaisia ovh 25 paitoja. Luultavasti ihmiset ei niistä paljoa ole valmiita maksamaan.

Merkkituotteista olen pyytänyt enemmän (50-80% ovh:sta) ja ne on menneet kaupaksi. Ovat olleet aina hyväkuntoisia, jotkut jopa uusia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mitä oon huuto.nettiä joskus kattonut.. esim hakenut kaikki oman kokoset vaatteeni.. niin tuloksia on sivutolkulla mutta huutoja on vasn muutamassa. Ostaako siellä enää kukaan mitään? Joskus vuosia sitten käytin ahkerasti ja melkein kaiken sain myytyä. Paljon kuvia, vaatteista mitat ja hinta kunnon mukaan. Vaatteista harvemmin pyysin 5€ enempää. Tosin omat kuteet onki hm kamaa..

Eivät minun ostajan löytäneet kohteeni ainakaan enää roiku esillä - kauppa sulkeutuu sillä sekuntilla kun ostaja sitä huutaa. Siellä on nimittäin erittäin suosittu "Osta heti"-toiminto :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat