Lahjoja vain lapsille

Vierailija

Peukuttakaa te ketkä olette samaa mieltä ja erimieliset alapeukuttakaa. Omasta mielestäni sääästyttäisi turhalta päänvaivalta ja rahan menolta, jos lahjoja annettaisi vain lapsille. Aikuisille riittää hyvän joulun toivotus. Typeristä typerintä on vaihtaa se joulukukka tai suklaarasia esim. naapurin taintyökaverin kanssa.

Kommentit (13)

Vierailija

Kyllä mä ainakin tykkään saada joulukukan, konvehteja, pikkupaketin, lasten askarteluja tai melkeinpä mitä tahansa lämmöllä annettua! Koko vuoden ajan tulee laitettua erinäisiin lasten paketteihin useita kymppejä, jopa satasia, vietyä lasten vanhemmille tuliaisia, muistettua korteilla yms. Silti on nykyisin enemmänkin sääntö kuin poikkeus, että lahjoista ei kiitetä, ei edes silloin, kun se annetaan käteen (!) saati että lähetettäisiin kummeille/tädille/sedälle viesti tai kortti kiitoksena kivasta paketista. Ja sitten joistakin vielä tuntuu typerältä antaa yksi paketti vuodessa aikuiselle..?

Vierailija

Joo, antaa saa, mutta sitten on turha loukkaantua, jos ei saakaan vastalahjaa. Minä en lahjo aikuisia. Meillä on perheessä ja suvussa ollut näin tapana. Enkä aio siitä poiketa, vaikka tuotkin mulle sitä,itse tehtyä sinappia vuodesta toiseen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Joo, antaa saa, mutta sitten on turha loukkaantua, jos ei saakaan vastalahjaa. Minä en lahjo aikuisia. Meillä on perheessä ja suvussa ollut näin tapana. Enkä aio siitä poiketa, vaikka tuotkin mulle sitä,itse tehtyä sinappia vuodesta toiseen.

Mutta sitten kyllä loukkaannutaan kun sitä sinappia tai suklaarasiaa ei enää tuoda.

Vierailija

Minä ainakin tykkään saada lahjoja, oli se sitten kukka tai suklaarasia. Lapsia meillä ei ole, joten lahjomme miehen kanssa toisiamme.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mutta sitten kyllä loukkaannutaan kun sitä sinappia tai suklaarasiaa ei enää tuoda.

Heitän sen sinapin aina seuraavana kesänä avaamattomana roskiin, joten ei yhtään tykkäis pahaa vaikka et sitä toisi.

Vierailija

Meillä ei ole ollut ikinä tapana antaa joululahjoja aikuisille. Emme siis puolisot osta edes toisillemme. Konvehdit jää aina syömättä jos niitä tulee, viinipullo on ainoa hyödyke ja nyt ei sekään kun olen raskaana. Emme osta lahjoja toisillemme muinakaan merkkipäivinä. Ostamme muulloin jos tulee jotain mieleen mitä haluamme/tarvitsemme, harvemmin.

Vierailija

Näiden av-lahjakeskustelujen myötä olen ymmärtänyt, että aikuisille ei pidä missään nimessä ostaa eikä antaa yhtään mitään. Siitä tulee vain mielipahaa lahja saajalle.

Vierailija

Ostatteko siis lahjoja vain omille lapsillenne? Tuttavapiirissä on tällainen "joulu on lasten juhla" -vouhottaja jonka mielestä vain lapset kuuluu lahjoa, ja hänellä itselläänhän on useita lapsia. Rouva tyrmistyi kun kerroin että ostamme lahjoja vain perheen sisällä sekä lapsille että aikuisille.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ostatteko siis lahjoja vain omille lapsillenne?

Laitan lahjat niille lapsille joille haluan.... Tällä hetkellä omalle lapselle, veljentytölle ja kaverin (pienituloinen) lapselle. Itse laitan veljentytölle paketin, nähtiin häntä jouluna tai ei, mies lahjoo sisarustensa lapsia niinä vuosina kun vietetään joulua heidän kanssaan muulloin ei.

Aiemmin tuli laitettua kummipojalle ja hänen veljelle, nyt ne on jo aikuisia ja lahjominen on jäänyt. Ja tuolta pienituloiselta kaverilta ei todellakaan odoteta vastalahjaa meidän lapselle.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat