Työpaikka kiusaaminen, millaista se oli sinulla?

Vierailija

Kertokaa kokemuksia? Jatkuiko kuinka pitkään? Sanoitko kenellekään koskaan? Jouduitko vaihtamaan työpaikkaa sen vuoksi? Miten selvisit siitä? Ahdistiko sinua mennä töihin?

Kommentit (4)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kertokaa kokemuksia? Jatkuiko kuinka pitkään? Sanoitko kenellekään koskaan? Jouduitko vaihtamaan työpaikkaa sen vuoksi? Miten selvisit siitä? Ahdistiko sinua mennä töihin?

Minulle näytettiin puhelimella mm.häivy teksti.tervehdittiin kyllä,mutta ei muuten puhuttu.

Vierailija

Tässä muutamia yksityiskohtia:

- ei tervehditty ja talosta lähtiessä ei vihjaistu mitään, että joku meistä muista jäi yksin työpaikalle. Pikkuisen kiusallisia tilanteita, kun asiakas tuli kyselemään ... "en minä vaan tiedä, missä on ja milloin tulee ..."

- ei käyty kahvilla yhtaikaa

- ei kerrottu asioista, esim. kokous jossa piti olla joku meistä. Ilmoitettiin että henkilö A menee ja kun häneltä kysyttiin siellä käsiteltyä tärkeää asiaa, kertoi että olikin ollut aivan eri paikassa.

- minulle laskujen hyväksyjänä esitettiin lasku työntekijän matkasta, josta minulla ei ollut mitään tietoa etukäteen eikä jälkikäteen, en hyväksynyt.

Mitenkö selvisin? Samassa liemessä oli työkaveri, jonka kanssa olimme tukena toisillemme. Otin yhteyttä liittoon (turhaan ) , työsuojelupiiriin ( myös turhaan) ja työterveyshuoltoon, jossa sain ainakin keskusteluapua. Niin ja tietenkin varsinaisiin päättäjiin, eli yhdistyksen hallitukseen - myöskin turhaan ja lopuksi myös poliisiin. Viimeksimainittu edes vähän säikytti kiusaajaa ja sai aikaan jotain toimenpidettä, vaikka asiaaa ei enempää käsitelty.

Suurin hyöty oli siitä "mustakantisesta kirjasta", johon merkitsin muistiin näitä tapahtumia. Silloin ei tarvinnut märehtiä asioita unettomina öinä, kun oli saanut pois mielestä kirjoihin ja kansiin.

Työni oli määräaikainen, mikä oli varmaan ilo molemmin puolin. En nimittäin alistunut kiusattavaksi ihan silmiä räpäyttämättä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat