Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulun jälkiruoka

Vierailija
24.11.2015 |

Viime jouluna herkuttelin karpalojäädykkeellä, mitä ehdotatte nyt. Olen toisaalta miettinyt jotain versiota tuosta jäädykkeestä, oli niin hyvää ja todella helppoa tehdä. Laittaisinko sinne karpaloiden lisäksi piparimursketta vai rouhisinko tummaa suklaata vai kenties pähkinöitä. Vai kannattaisiko lurauttaa sekaan vähän karpalolikööriä? Jälkiruokaa ei ole lapsia syömässä, joten se voidaan tehdä ihan aikuisten ehdoilla.

Sitten antaisin yhden vinkin porkkanalaatikon tekoon. Ei tarvitse keittää itse sitä riisipuuroa. Minä ostan puuron valmiina kaupan hyllyltä ja notkistan sitä maidolla sopivaksi, jotta sinne saa hyvin sekoitettua porkkanasoseen.

Jos teillä on antaa muita vinkkejä, niin eiköhän niitä voisi tässä ketjussa antaa, siis jos saadaan aikaan edes jonkinlainen ketju.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva itsetehdyn illuusio, kaupan puuro ja kaupan sose, itse sekoittaa ja laittaa vuokiin =D

Meillä tulee jälkkäriksi Baileys-Nutellajuustokakku valkosuklaalla.

Vierailija
2/19 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei porkkanalaatikkoon puuroa tule, vaan porkkanoiden keitinvedessä keitettyä riisiä. Ja herkuinta porkkanalaatikosta tulee, kun vuoraa vuoan pekonilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelin tehdä tämmösen.

http://www.kotikokki.net/kumppanit/suomensokeri/reseptit/nayta/589362/P… ja laitan siihen suklaakuorrutuksen.

Vierailija
4/19 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi mitä porkkanalaatikko-ohjeita, kaiken huippu tuo pekoni.

Jos helpolla haluaisin päästä ostaisin kaupasta.

Vierailija
5/19 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei laiteta porkkanalaatikkoon ollenkaan riisiä, niin parasta. Emme myöskään ole jälkiruokaihmisiä joten perinteiset joululeivonnaiset, suklaat ja juustot ajavat sen aseman.

Vierailija
6/19 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei porkkanalaatikkoon puuroa tule, vaan porkkanoiden keitinvedessä keitettyä riisiä. Ja herkuinta porkkanalaatikosta tulee, kun vuoraa vuoan pekonilla.

Kyllä siihen riisipuuro tulee, minä teen laatikon vanhan köksänkirjani ohjeella ja se on kaikkein paras ohje. Nykyisin oikaisen vain vähän samalla tavalla kuin aloittaja tuon puuron kanssa. Porkkanat keitän tosin itse. Ja maustamalla jokainen saa siitä laatikosta omanlaisensa, minä käytän hitusen inkivääriä, muskottia ja valkopippuria. Sekä tietenkin siirappia.

Vierailija
7/19 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap. Jäi aloituksessa sanomatta, että ne porkkanat keitän ja soseutan itse. Ajattelin tehdä tänä vuonna myös punajuurista laatikkoa, muunnan vain porkkanalaatikon maustamisen punajuurille sopivaksi. Luultavasti laitan piparjuurta ainakin mausteeksi.

Vierailija
8/19 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP

9/19 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on täytekakkua. Haluaisin joskus tehdä joulukakun, mutta koska meillä juhlitaan myös syntymäpäiviä niin jouluna syödään synttärikakkua. =)

Vierailija
10/19 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostais tuon karpalojäädykkeen alkuperäinen resepti, just löytyi pakkasesta karpaloita.

Vierailija
11/19 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina vadelmarahkaa.

Vierailija
12/19 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi yökötys, löytyiskö sellaista jäädyke reseptiä, jossa ei ole raakaa kananmunaa, ei kyllä uppoa?

Vierailija
13/19 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä perinteisesti jälkiruoka on ihan sitä jouluherkkua eli pipareita ja torttuja itsetehtynä. Sitten lisäksi konvehteja. Joskus olen tehnyt luumuvaahtoa. Tykkään siitä hirmuisesti, mutta muu perhe ei.

Vierailija
14/19 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rakastan jäädykkeitä! Usein meilläkin tuo karpalojäädyke marengeilla kevennettynä.

Muita vaihtoehtoja omena-calvados-, pipari, marianne- ja halvajäädykkeet

Tässä yksi helppo resepti jota käytän pohjana http://www.kotivinkki.fi/karpalojaadyke

Vierailija
15/19 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ap. Jäi aloituksessa sanomatta, että ne porkkanat keitän ja soseutan itse. Ajattelin tehdä tänä vuonna myös punajuurista laatikkoa, muunnan vain porkkanalaatikon maustamisen punajuurille sopivaksi. Luultavasti laitan piparjuurta ainakin mausteeksi.

Punajuurista saa myös herkullista pateeta. Erittäin hyvää smetanan, coctailkurkkujen ja sipulisilpun kanssa.

Vierailija
16/19 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna oli piparkakku-valkosuklaa jäädykettä. Tänä vuonna ei mitään, harvoin on mitään jälkiruokia jouluna :)

Vierailija
17/19 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas huomaa, miten eri tavalla eri ihmiset viettää joulua, ihana juttu! :) Mulle ei olisi tullut ennen mieleenkään, että jotkut tekevät jouluksi jälkiruokaa (sanan varsinaisessa merkityksessä, eli syötäväksi jouluruuan jälkeen)! Opin tämänkin muutamia vuosia sitten, kun muutin omaan kämppään opiskelemaan ja joulun lä'hestyessä etsin netistä ohjeita pikkujouluja varten.

Meidän perheessä on aina jouluna syöty "jälkkäriksi" suklaata, pipareita, torttuja, hedelmäkakkua tai taatelikakkua. Näitä ei kateta esille jouluruuan jälkeen, vaan näitä syödään aamulla tai päivällä kahvin kanssa. Illalla jouluruuan jälkeen kukin saa ottaa herkkuja omatoimisesti jos haluaa.

Tahtoisin myös kuulla noita jäädykeohjeita!

Vierailija
18/19 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin viime viikonloppuna pikkujouluissa ihanaa pähkinäsuklaa-raakakakkua, sain juhlien emännältä reseptin ja aion tehdä sitä jouluna jälkiruoaksi. Perinteisesti ollut vain juustotarjotin ja viinejä, mutta tätä kakkua on tänä vuonna saatava :D

Vierailija
19/19 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas huomaa, miten eri tavalla eri ihmiset viettää joulua, ihana juttu! :) Mulle ei olisi tullut ennen mieleenkään, että jotkut tekevät jouluksi jälkiruokaa (sanan varsinaisessa merkityksessä, eli syötäväksi jouluruuan jälkeen)! Opin tämänkin muutamia vuosia sitten, kun muutin omaan kämppään opiskelemaan ja joulun lä'hestyessä etsin netistä ohjeita pikkujouluja varten.

Meidän perheessä on aina jouluna syöty "jälkkäriksi" suklaata, pipareita, torttuja, hedelmäkakkua tai taatelikakkua. Näitä ei kateta esille jouluruuan jälkeen, vaan näitä syödään aamulla tai päivällä kahvin kanssa. Illalla jouluruuan jälkeen kukin saa ottaa herkkuja omatoimisesti jos haluaa.

Tahtoisin myös kuulla noita jäädykeohjeita!

Laitoin tuonne aiemmin yhden hyvän reseptin.

Meillä taas ei kukaan syö kuivakakkuja. Tortut syödään lounaalla puuron ja päiväkahvin kanssa, piparit glögin kanssa ennen ruokaa. Meillä on yleensä sekä jälkiruoka (esim jäädyke) ja lisäksi myöhemmin kahvin kanssa joku suklaamoussekakku ja konvehteja.

14

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi