Otsaontelotulehdusta vai mitä ihmettä!!?

mitaavattua

Eilen heräsin kaktukseen kurkussa, joka kiusaa yhä tänäänkin. Nuhaa ollut lievästi. Aamulla herätessäni tunsin ja kuulin "napsahduksen" nenän varressa/jossain siellä päin, jonka jälkeen otsaa ja ohimoita alkoi särkeä vietävästi.

Nyt päätä särkee oikealta puolelta, kipu voimistuu kun pään laskee alaspäin. Vasta olin flunssassa (2 viikkoa sitten) niin viitsiikö tässä uudestaan päivystykseen painella... Panadolia otin 1g, mutta vielä särkee..

Onko kertoa kokemuksia?

Kommentit (6)

Vierailija

Jos ei kovaa kuumetta ole, en ainakaan vielä lähtisi mihinkään päivystykseen. Ottaisin vaan Buranaa sen Panadolin lisäksi, pelkkä Panadol ei yleensä auta vähänkään kovempaan kipuun mitään. Muutenkin tulehduskipulääke voisi olla hyvä kun on tulehdukseen viittaavia oireitakin (sitä nuhaisuutta).

Vierailija

Mulla oli otsaontelontulehduksessa ihan hirvee olo. en pystynyt olla pystyssä yhtään, koko pää ja naama särki. Ja oksetti. Mutta silti ei ollut kuumetta kuin 37.8.

Poskiontelontulehduksessa mulla paukkuu myös nenän varressa. 

Kannattaisi varmaan kuitenkin mennä lääkäriin! Ei tuollainen särky normaalia ole.

Vierailija

Ne ontelot, sekä nenä- että otsa-, voi särkeä ihan vaan siksi, että siellä on turvotusta ja limaa, vaikkei siellä varsinaisesti mitään tulehdusta olisi. Itsellä lähes aina pienessäkin nuhassa särkee otsaan ja poskiin, varsinkin jos laittaa pään alaspäin. Mutta perusflunssia ne on aina olleet ja menneet ohi levolla ja lämpimällä juomalla.

Jos jatkuu yli viikon tai kuume nousee kovasti, menisin lääkäriin.

Vierailija

ap: Nenävartta ja poskionteloita minulla särkee aina flunssan ollessa päällä. Nyt ensimmäistä kertaa tälläistä.

Nyt sattuu eniten ohimoihin kun pään laskee alas. Eniten nyt kummastuttaa se napsahdus nenässä ja siitä seurannut kipu otsan ja ohimoiden alueella. Ihan kuin olisi padot auenneet ja räkä vyörynyt pääkoppaan :-D

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat