Anoppi ja käly syyllistää unikoulusta :(

Vierailija

11kk poikamme herää noin 10x yössä ja rauhoittuu vain imetykseen tai kaulani päälle nukahtamalla. Minulla on myös kotihoidossa uhmaikäinen, eikä tukijoukkoja. Neuvolasta suositeltiin lempeää tassu unikoulua, jossa lasta ei huudateta tai jätetä tietenkään yksin. Anoppi ja käly tuli 80km päästä kylään ja kerroin aikeista . Anoppi ja käly "tuntuu niin kauhean pieneltä vielä tuo poika", "eikö se oli liian pieni sellaiseen ". Apua ei ole annettu vaikka olen tilanteesta kertonut :(. En jaksa enää tällaisilla unilla!

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Syyllistävät? Ehkä otat kommentin vain liian paljon itseesi. Lainaus kuulostaa ainakin pelkältä toteamiselta ja ihmettelyltä minusta.

Vierailija

No anopin ja kälyn mielipiteet voit jättää omaan arvoon.

Mitenkäs mies? Eikä hän voisi välillä valvoa/nukkua lapsen kanssa jotta saisit mentyä vaikka toiseen huoneeseen nukkumaan korvatulpat päässä kokonaiset yöunet?

Vierailija

Mä kokeilin joskus tota tassu hommaa meidän 4kk vauvalle. Se ei toiminu meillä, poika avas silmät oikein suuriksi ja katso mua vähän sillä tyylillä että mitä sä touhuut :D rauhottui kyllä mutta ei nukahtanu enää.

Vierailija

Tassu-unikoulu toimi meillä samanlaisessa tilanteessa kahdessa yössä. Nyt lapsi nukkuu omassa sängyssään meidän vieressä parilla kitinällä 12 h putkeen. Ehdottomasti suoritat unikoulun jo ensi yönä. Vanhemmat ihmiset sekoittavat sen huudatusunikouluun. Sinähän et jätä lasta yksin vaan olet tukena. Kyllä kannattaa. Tsemppiä sinulle!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä kokeilin joskus tota tassu hommaa meidän 4kk vauvalle. Se ei toiminu meillä, poika avas silmät oikein suuriksi ja katso mua vähän sillä tyylillä että mitä sä touhuut :D rauhottui kyllä mutta ei nukahtanu enää.

Unikoulu on tarkoitettu yli 6 kk vauvoille. Toimii monille 7 + kk ikäisille ihan hyvin. Ei toki kaikille. 4 kk on vielä liian pieni tajuamaan ja muutenkin harvoin syö riittävää määrää kiinteitä päivällä. Suosittelen kokeilemaan muutaman kuukauden kuluttua uudelleen jos on tarvetta.

Vierailija

Jättäisin yöimetykset kyllä joka tapauksessa pois, tassuttelua tai ei tassuttelua. Ei tuon ikäinen enää nälkäänsä tarvi maitoa yöllä. Öistä tulee rauhallisempia jo sillä kun lapsi hoksaa että maitoa ei ole tulossa, joten turha valvoa sen takia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Syyllistävät? Ehkä otat kommentin vain liian paljon itseesi. Lainaus kuulostaa ainakin pelkältä toteamiselta ja ihmettelyltä minusta.

No siis olen ollut jo pitkään jaksamisen äärirajoilla, mies kun tekee 6-18 työpäivää yrittäjänä, niin ei hän kovin usein voi öitä valvoa. "läheisiltä" toivoisin tukea enkä kummastelua. Tuntui pahalta joutua selittelemään ja anopilta ei sympatiaa herunut. Käly on lapseton ja anopin kummallakaan lapsella ei ole ollut tällaisia univaikeuksia. En pitäisi unikoulua jos olisi vaihtoehtoja. Olen laihtunut monta kiloa ja silmien alla on isot pussit, olen todella uupunut . Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No siis olen ollut jo pitkään jaksamisen äärirajoilla, mies kun tekee 6-18 työpäivää yrittäjänä, niin ei hän kovin usein voi öitä valvoa. "läheisiltä" toivoisin tukea enkä kummastelua. Tuntui pahalta joutua selittelemään ja anopilta ei sympatiaa herunut. Käly on lapseton ja anopin kummallakaan lapsella ei ole ollut tällaisia univaikeuksia. En pitäisi unikoulua jos olisi vaihtoehtoja. Olen laihtunut monta kiloa ja silmien alla on isot pussit, olen todella uupunut . Ap

ok

Vierailija

Illalla tuhdimpi iltapala ja yöimetys pois. Kun herää niin käsi selän/vatsan päälle hellästi. Jos onnistuu niin suosittelen lähtemään huoneesta ennen kuin lapsi nukahtaa, muuten lapsi ihmettelee sitten herätessään kun äiti onkin kadonnut vierestä. Mutta askel kerrallaan.
Itse kävin vaikeimman kautta tuon nukutusrumban, ei tukiverkkoja ja mies sellaisessa työssä että tarvitsee yöunensa. Jätä syyllistävät kommentit omaan arvoonsa, tiedät kyllä itse mikä on parhaaksi sinulle ja lapsellesi.
Näin jälkiviisaana olen sitä mieltä että myös lapsen etu on edes suht selväjärkinen äiti, ja se ei pidemmän päälle onnistu jos yöherätyksiä on +-10 ×yössä.

Vierailija

Tsemppiä! Minulla oli sama tilanne, paitsi että en onnistuntu ikinä missään tassuiluissa. Perhepedittelin lapset isoiksi asti ja vieroittuivat omia aikojaan parivuotiaina. Mies oli enimmäkseen haitaksi, raivosi, joi alkoholia, omat vanhemmat sairaita joten apu oli vähissä ja olin niin väsynyt etten edes osannut sitä ottaa. Elin sumussa ja masentuneena pari kolme vuotta ja niiden vuosien varjo ei varmaan koskaan poistu. Jälkeenpäin en pysty kuvittelemaan mitä olisin tehnyt toisin. En vain kestänyt vauvan itkua, halusin aina lohduttaa heitä. Nyt lapset ovat isoja, kaikki on hyvin ja ollaankin sitten todella läheisiä lasten kanssa ja he ovat todella tasapainoisia ja onnellisia lapsia vaikka isä onkin vähän mitä on. Uskon että se meidän läheisyytemme silloin kun he olivat pieniä on myös kantanut meitä kaikkia pahojen aikojen yli. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Unikoulu on tarkoitettu yli 6 kk vauvoille. Toimii monille 7 + kk ikäisille ihan hyvin. Ei toki kaikille. 4 kk on vielä liian pieni tajuamaan ja muutenkin harvoin syö riittävää määrää kiinteitä päivällä. Suosittelen kokeilemaan muutaman kuukauden kuluttua uudelleen jos on tarvetta.

Perhetyöntekijä mulle sanoi että kokeile, mutta ei tarvi enää koska vauva nykyään nukkuu jo 8h putkeen :) se oli silloin noin 3kk ikäsenä kun vähän vielä pätki yöunet :)

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat