Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä kasvatusasioista olet kiitollinen vanhemmillesi

Vierailija

- minut on kasvatettu olemaan olematta hysteerinen minkään suhteen. En julista aatteita, pelkää överisti mitään tms.
...Paitsi hämähäkkejä. Mutta se on sallittua.
- minua ei ole opetettu mässäilemään
- minut on opetettu olemaan tarkka rahan kanssa
- minua ei ole opetettu rasistiksi. Olen oppinut sen ihan itse X-D
- minua ei ole yritetty tunkea väkisin muottiin ja ohjailla liikaa kiinnostuksen kohteitani ja elämääni

Kommentit (5)

Vierailija

Itsehillintää on siis painotettu? Onko teillä keskusteltu asioista myös syvällisemmin vai jätetty maailman opetettavaksi?

Vierailija

Isäni oli hartaasti uskovainen, mutta piti sen niin hyvin piilossa, että asia selvisi vasta hänen kuolemansa jälkeen muille. Arvostan, koska sain rauhassa tutustua eri uskontoihin nuorena.

Kotona opetettiin elämään vaatimatonta perusarkea, vaikka rahaa olisi riittänyt muuhunkin. Siitä taidosta olen kiitollinen, on pelastanut minut aikoina, jolloin rahankäytön kanssa on pitänyt olla tarkkana.

Vierailija

- Objektiiviseksi, meillä oli avoin ja tuomitsematon, ateistinen ilmapiiri, jota arvostan varsinkin jälkikäteen aivan älyttömästi, ja olen sen vanhemmilleni sanonut. 

- Kaikkiruokaiseksi, eikä pelkästään ruoan suhteen, vaan myös kulttuurin, ihmisten, matkustamisen yms suhteen. Rohkeaa suhtautumista siis erilaisiin asioihin.

- Empaattiseksi, tunteet saa näyttää.

- Kriittiseksi, kaikkea ei tarvitse niellä.

- Äidin myötä sain taiteellista kasvatusta, isältä akateemista. Ts. sitä, että opiskelu kannattaa, mutta elämässä ei ole takeita mihinkään, eli monipuolinen suhtautuminen työhön on suotavaa. :)

Luulen, että osa oli omia luonteenpiirteitäni vahvistavaa, mutta olemme sisarustemme kanssa aika samanlaisia, joten jotain on kasvatuksessa mennyt oikein.

Vierailija

Me ollaan ainakin tosi empaattisia kaikki kolme. Ollaan sellaisia avoimia ja ei olla kateellisia eikä katkeria kenelläkkään vaan ilahdutaan aidosti toisten puolesta vaikka itsellä ei menisi niin hyvin aina :) ei olla mitää suorittajia. Sisko on maisteri, mutta hänellä on palava mielenkiinto alaansa kohtaan ja tekee työtä sydämellä. Ei arvosteta rankkaa työtä ja koulutusta vaan ajatellaan että jokainen on vastuussa omasta onnestaan. Arvostetaan onnellista elämää ja rakkautta. Ja perhettä. Äiti oli hyvin empaattinen kasvattaja, isä puolestaan omantien kulkija. Keskittyy onnellisuuteen ja terveelliseen elämään. :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat