Ostaisinko tämän 119e sähkövatkaimien vai onko rahojen haaskausta? Saa ehdotella hyviä kulhollisia vatkaimia jotka kestää

Vierailija

Turhauttaa niin paljon oman kulhollisen vatkaimen rikki meno että en halua enää ostaa samanlaista rimpulaa kun obh:n vehje oli.

Onko kellään kokemusta esim tästä vatkaimesta? http://www.expert.fi/Tuotteet/Pienkoneet/Keittion-pienkoneet/Vatkaimet-j...

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Hanki yleiskone, jos mahtuu ja leivot paljon. Kunnon kone on kyllä hyvä, mutta nykyisistä koneista en tiedä.. Muistan vielä, kun vanhempani riitelivät jouluna 1972, kun äitini oli ostanut kallin vatkaimen, isäni mielestä turhan kalliin. Mä käytän samaa vatkainta edelleen, siinä on jopa sauvasekoitin liitäntä. Ja leivon paljon ja laitan ruokaa, eli vatkain on ahkerassa käytössä. Mutta se onkin sveitsiläistä laatutyötä :-)

Vierailija

http://www.anttila.com/shop/fi/netanttila/braun-k3000-yleiskonepaketti-8...

Sijota ennemmin se 50eur lisää ja osta tuo ☺

Mulla on ollu tollanen Braunin setti käytössä jo vuodesta 2008, sain toiveesta sen valmistujaislahjaks ja on ollu kyllä kuukausittaisessa käytössä. Kaalilaatikonki tekee kätevästi, kun tuossa on niitä vihannesteriä, millä saa kaalin suikaleiks tai vaik porkkanan raasteeks. Kulho ja vatkainosat kun on metallia, niin ei ole ollut minkäänlaista kulumista.

Vierailija

Riippuu mihin sä sitä tarviit ja kuinka usein.

Mulle kaikki vatkaimet olisivat vähän rimupuloita. Yleiskonetta testasin, mutta totesin, että siinä on ihan liikaa härpäkkeitä mulle ja taikina puoli liian pienille taikinoille. Palautin.

Joten ostin sitten kunnon taikinakoneen. Leivon 2-4 kertaan viikossa leivät, pullat, kakut, pikkuleivät jne. Nyt jaksaa vaivata litran taikinoitakin.

Vierailija

Mulla oli 40e hintainen obh:n telineellä oleva vatkain. Teline on siis ehdoton ja se että vatkainta voi käyttää ilman telinettä. Toinen ehto on nauhamaiset vatkaimet, ei lankamaiset.

Kenwoodin yleiskone löytyy jo ennestään, mutta jos yhtäkkiä täytyy jotain tehdä, en jaksa etsiä kaikkia tarvittavia osia kun pöytätilaa on niin vähän ettei kone voi olla esillä.

Ap

Vierailija

Tjaa. Erikoinen argumentti tuo, että "jos yhtäkkiä täytyy jotain tehdä". Minun mielestä yleiskoneella tekee esim piirakkataikinan vaahdotuksen paljon nopeammin, mitä tavan vatkaimella, koska veivaa vähän tehokkaammin. Silläaikaa kun esim.munat ja sokeri vaahdottuu, mittailee muut ainekset valmiiksi 😆

Vierailija

Minulla taitaa olla tuo linkattu. Tuo teline on huono koska vatkain on yhdessä kohdassa vatkaamassa. Se ei vatkaa reunoilta. Eli vaikka on teline joutuu joka tapauksessa irrottamaan vatkaimen telineestä ja vatkaamaan reunoilta. Vaihtoehtoisesti tuolla nuolijalla pitää tyrkkiä vatkattavaa lähemmas pyöriviä osia.

Kamala selitys mutta toivottavasti ap ymmärsi!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minulla taitaa olla tuo linkattu. Tuo teline on huono koska vatkain on yhdessä kohdassa vatkaamassa. Se ei vatkaa reunoilta. Eli vaikka on teline joutuu joka tapauksessa irrottamaan vatkaimen telineestä ja vatkaamaan reunoilta. Vaihtoehtoisesti tuolla nuolijalla pitää tyrkkiä vatkattavaa lähemmas pyöriviä osia.

Ymmärsin mitä ajat takaa, joten täytynee jättää tuon osto välistä.

Muut ei taida ymmärtää että tarvitsen vatkainta myös mm perunamuusia ja vispipuuroa varten joten tarvitsen myös käsivatkaimen. Oma yleiskoneeni ei myöskään vaahdota kunnolla taikinaa lankamaisella vispilällä. Siksi haluan myös sähkövatkaimen että saan hyvän sokeritaikinan.

Ap

Vierailija

Mulla on juurikin tuo.... maksoin siitä 2 vuotta sitten reilusti alle satasen :)

Ihan hyvä, aika vähälle käytölle jäänyt tuo kulho, mutta on se toisinaan kiva. Kulhoa voi käyttää muutenkin ja kevyt runko-osa on helppo nostaa yläkaappiin (toisin kuin yleiskone).

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tuo kulho pyörii... eikä se vatkain ole keskellä. Mielestäni ottaa ihan hyvin reunoiltakin.

Vierailija

Joo, huomasin kanssa hintaeron ja otan varmaan luotettavin/halvin yhdistelmästä koneen jos tuon ostan.

Pitääkö muuten teidän noi ääntä? Se mun obh piti järkyttävää meteliä kun oli telineessä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat