Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun nelivuotias poikani ilmoitti juuri haluavansa barbin

Vierailija
23.11.2015 |

Ollaan luettu Pija Lindenbaumin Kenta ja barbiet -kirjaa, ja lapsi sanoo nyt haluavansa oman barbin. Tämä nyt vain tiedoksi teille, jotka väitätte, että pojat eivät halua "tyttöjen" leluja, jos heidän itsensä antaa valita.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös poika aikoinaan halusi. Hän halusi myös nuken ja sille rattaat sekä muita tarvikkeita. Viisivuotiaana ihastui prinsessamekkoon, jonka kävin myös ostamassa. Niin ja lapsen yksi lempielokuvista oli aikoinaan Helinä-keiju. 

Kaikki nuo ostettiin ja olivat kovassa käytössä.

Vierailija
2/28 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No osta barbi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä myös poika aikoinaan halusi. Hän halusi myös nuken ja sille rattaat sekä muita tarvikkeita. Viisivuotiaana ihastui prinsessamekkoon, jonka kävin myös ostamassa. Niin ja lapsen yksi lempielokuvista oli aikoinaan Helinä-keiju. 

Tuliko pojasta hetero?

Vierailija
4/28 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osta. Muuten pojastasi tulee homo

Vierailija
5/28 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No osta barbi.

Voi olla, että ostan. En tiedä vielä. Me ei ylipäätään osteta leluja kauhean usein. Just oli synttärit ja tuli paljon leluja lahjaksi.

Ap

Vierailija
6/28 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettehän te tietenkään hanki pojalle barbia, ettehän? Ja lopettakaa sellaisten Barbie kirjojen lukeminen pojalle, sillä poika saa niistä selvästi vääriä vaikutteita koska hän luulee, että pojat saavat leikkiä nukeilla.

Vierailija
7/28 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nytpä tiedät, mitä ostat pojalle joululahjaksi.

Vierailija
8/28 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun nelivuotias poika rakastaa koruja, kimallusta ja kaikenlaista blingiä. Saa myös sellaiseen pukeutua halutessaan. Ja ostaisin barbinkin jos olisi vielä joulu/synttäriaikaan ajankohtainen ja mielunen toive.

Vierailija
9/28 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vänkyn vänkyn. Kertokaa sitten, kun haluatte keskustella oikeasti.

Ap

Vierailija
10/28 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuliko pojasta hetero?

Kovasti vaikuttaa että  tuli. Ikää 9v. ja kuulemma tytöt on yäk.

Vierailija
11/28 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä menin jo sanomaan, etten osta leluja lahjaksi, kun niitä tuli niin paljon synttäreillä...

Ap

Vierailija
12/28 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan luettu Pija Lindenbaumin Kenta ja barbiet -kirjaa, ja lapsi sanoo nyt haluavansa oman barbin. Tämä nyt vain tiedoksi teille, jotka väitätte, että pojat eivät halua "tyttöjen" leluja, jos heidän itsensä antaa valita.

Osta hänelle leikki auto

Vierailija
13/28 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä osta. Muuten pojastasi tulee homo

Jaa jaa. Minä olen todennäköisesti sinun kriteereilläsi "homo" (panseksuaali) ja fun fact; en ole koskaan leikkinyt barbeilla. Ei nuket kenestäkään homoa tee, se on synnynnäistä.

Vierailija
14/28 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä menin jo sanomaan, etten osta leluja lahjaksi, kun niitä tuli niin paljon synttäreillä...

Ap

Siis ettei nelivuotias saisi yhtään leluja joululahjaksi?!? Tai jos et itse osta, niin esitä toive kummeille tai isovanhemmille.

Vierailija
15/28 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat hyvältä vanhemmalta :)

Vierailija
16/28 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelivuotias voi haluta ihan mitä vaan. Yleensä sukupuoliroolit vahvistuvat siinä hieman yli viisivuotiailla. Osa naisista on hieman tekopyhiä tässä kysymyksessä, koska barbeista ei tykätä, eikä sellaista mallia haluta antaa tyttärelle, mutta pojalle se kyllä ostetaan, jos tajuaa sellaista pyytää.

Vierailija
17/28 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin ostat pojallesi barbin. :) Barbit ovat nättejä.

Minä pidin lapsena nalleista, nukeista en erityisemmin välittänyt.

Suosikkinalleni oli pieni ja vaaleanpunainen. Nalle Nappisilmän (nimi enteilee tarinan jatkoa) toinen silmä oli pudonnut, joten isoäiti ompeli napin toiseksi silmäksi.

Isoäiti virkkasi turkoosista puuvillalangasta mekon nallelle. Mekon helmassa oli kapea keltainen raita. Hän virkkasi myös housut ja myssyn nallelleni. Olin hyvin tyytyväinen.

Vierailija
18/28 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Siis ettei nelivuotias saisi yhtään leluja joululahjaksi?!? Tai jos et itse osta, niin esitä toive kummeille tai isovanhemmille.

No en mä tiedä, onko niitä välttämättä pakko saada. Voi saada myös elokuvia, kirjoja ja palapelejä. Ei oikeasti tuossa iässä tarvitse niitä leluja niin paljon, ehkä siinä vaiheessa ne ovat sitten tärkeämpiä, kun niitä aletaan jossain vertailla. Kun monesti leikissä on ihan muut kuin lelut, ja toisaalta ne lelut on usein leikissä jotain ihan muuta kuin ovat. Mutta eivät kaikki varmaankaan kysy toiveita ja jotain lahjoja on jo tullutkin.

Ap

Vierailija
19/28 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Aivan kuin rangaistus siitä, että lapsi meni syntymään lähellä joulua. Vuoden mutsi-palkinto meneee.... *töttörötöttöröö*

Vierailija
20/28 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näytä hänelle ennemin macho tyyppisiä filmejä youtubesta kuten esim.training of russian spetsnaz is the best ja spetsnaz vympel

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän