Triptyl 100 mg, hirveä olo!

Vierailija

Neurologini määräsi minulle migreenin estolääkkeeksi Triptyliä suoraan isolla annoksella. Moni on aloittanut 10 mg:n annoksella, minä aloitin suoraan kymmenkertaisella. Isoilla annoksilla kuulemma ohitetaan helpommin alun sivuvaikutukset. No aloitin eilen illalla, ja äsken vasta pääsin sängystä ylös. Ihan hirveä myrkytetty olo! Onko kukaan syönyt isoa annosta tuota kyseistä lääkettä? Voikohan huominen olla vielä pahempi jos jatkan?

Sivut

Kommentit (30)

Vierailija

Apuaa... Lähinnä kiinnostaa tietää, että jos jostakin lääkkeestä on tullut kamalat sivuoireet niin voiko ne vielä pahentua seuraavina päivinä ennen kuin hellittävät. Vai onko ensimmäinen päivä pahin? -ap

Vierailija

Hyi kamala mikä annos! En tiedä muista, mutta jos otan kolme, mitkä saisin ottaa kerralla, en pystyisi nousemaan sängystä seuraavana aamuna. :O

Vierailija

Kauhistuttaa tosiaan, ihan myrkytetty olo on. Hirvittää ottaa kohta illan tabletit jos huominen on vielä pahempi. Olen sairauslomalla, muuten ei onnistuisi mitenkään. Vestibulaariseen eli huimausmigreeniin minulle määrättiin nämä. Edelleen kiinnostaa jos muistatte alun sivuoireita, paheniko ne ekan päivän jälkeen? -ap

Vierailija

En usko,että oireet enää pahenee. Aloittaisin pienemmällä annoksella. Itse olen tosi herkkä eri lääkeaineille. Esim. Triptyl aiheuttaa ikäviä sivuvaikutuksia. Ei se neurologikaan tiedä, miten juuri sinun elimistösi reagoi lääkkeeseen.

Vierailija

Otin 10 milligrammaa kipulääkkeeksi ja oksensin Stockaa vastapäätä olevassa KappAhlissa Helsingissä useita kertoja.

Onneksi minulla oli tyhjä hedelmäpussi mukana, niin en sotkenut kauppaa. 

Ei enää koskaan kyseistä lääkettä.

Vierailija

No onkohan tuo 100mg OK? Onko hän lääkärille tullut virhe annostelu saa?. Mulla aloitettiin kipukynnyksen nostamiseen 10 mg ja ekan viikon oksetti huimasi ja oli kova päivä väsymys. Sitten kuukausien aikana nostettiin 50 mg.
Triptyl aiheuttaa helposti oksettavan olon ja huimaa. En kyllä ottaisi 100 mg aloitus annoksena. Kumpia tabletteja sulla on 10mg vai 25 mg?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No onkohan tuo 100mg OK? Onko hän lääkärille tullut virhe annostelu saa?. Mulla aloitettiin kipukynnyksen nostamiseen 10 mg ja ekan viikon oksetti huimasi ja oli kova päivä väsymys. Sitten kuukausien aikana nostettiin 50 mg.
Triptyl aiheuttaa helposti oksettavan olon ja huimaa. En kyllä ottaisi 100 mg aloitus annoksena. Kumpia tabletteja sulla on 10mg vai 25 mg?

Luultavasti aplla on käytetty eri tarkoitukseen. Triptyl ei ole kehitetty kipukynnyksen nostamiseen, vaan on jälkikäteen huomattu että pienillä annoksilla auttaa asiaan. Jos aplle on määrätty 100mg, niin epäilen että ne ovat 100mg tabletteina. Itsellä aloitettiin 50mg ja kahden päivä päästä nostettiin sataan, sen takia määräsivät ne 50mg tabletit koska triptylejä ei voi puolittaa.

Vierailija

Hyvä lääke se on kun vaan kroppaa tottuu siihen. Aluksi voi tosiaan olla kuvottava oli, huimausta, pöhnäinen oli ja ruuan himoa. Itselleni aloitettiin 10mg ja nostettiin niin kauan kunnes vielä kulutti. Sain siis univaikeuksiin. 50mg oli rajana ja kroppaa tottui ekan kuukauden jälkeen uusiin kiistoihin noin 2 viikon aikana. Eli ekaksi kuukausi 10mg sitten 20mg 2viikkoa jne.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Triptyl toimii kipulääkkeenä vain pienillä annoksilla, yleensä 10 mg on määrätty annos. Lääkärille on nyt tullut jokin virhe.

Triptyl ei toimi kipulääkkeenä vaan pitkäaikainen käyttö pienillä annoksilla nostaa kipukynnystä. Triptyl on alunperin mielialalääke.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat