Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Triptyl 100 mg, hirveä olo!

Vierailija
23.11.2015 |

Neurologini määräsi minulle migreenin estolääkkeeksi Triptyliä suoraan isolla annoksella. Moni on aloittanut 10 mg:n annoksella, minä aloitin suoraan kymmenkertaisella. Isoilla annoksilla kuulemma ohitetaan helpommin alun sivuvaikutukset. No aloitin eilen illalla, ja äsken vasta pääsin sängystä ylös. Ihan hirveä myrkytetty olo! Onko kukaan syönyt isoa annosta tuota kyseistä lääkettä? Voikohan huominen olla vielä pahempi jos jatkan?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on määrätty migreenin estoon 20 mg, aloitettuin kymmenellä. Olen nyt syönyt lääkettä viitisen kuukautta. Ei ole ollut mitään sivuvaikutuksia.

Vierailija
22/35 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuu AP mikä olo tänään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Losartan on paljon parempi estolääke. On verenpainelääke mutta auttaa tosi hyvin migreeniin. Ruotsissa koulunsa käynyt lääkäri suositteli ja toimii. 

Vierailija
24/35 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jooei mullakaan tulisi mitään tuolla määrällä kylmiltään! :O Olen syönyt pitkään peruslääkkeenä ja joutunut useammankin kerran pitämään taukoa mm. raskauksien vuoksi ja AINA on uudelleen aloitettaessa startattu 10 mg tabletilla ja sitäkin saa yleensä syödän ainakin viikon ihan rauhassa ennen annoksen nostamista 10 mg kerrallaan. Yleensä paras annos on ollut 30-40 mg ja yhdessä vaiheessa yksi lääkäri suositteli isompaa annosta, mutta olo oli kyllä niin tokkurainen, että lääkkeen hyödyt hävisivät sen alle.

Vierailija
25/35 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi niitä puolittaa pillerin halkaisijalla. Olen itse puolittanut niitä. Ilman halkaisijaa se ei onnistu.

Onnistuu kunnon veitsellä. Vierottauduin lääkkeestä kuukauden ajan pienentämällä annosta (halkomalla puukolla/veitsellä, pieni hedelmäveitsi paras tähän tarkoitukseen!). Lopetin ensin lääkkeen "seinään" ->  kunnon viekkarit! En suosittele! Mä en saanut nukuttua enää, sain kylmiä hikoiluaaltoja, taisipa pari oksennustakin lentää, huimasi myös ihan helvetisti. Kaupassakaan voinut käydä normaalista, kun tuntui että taju lähtee just -> pyörtyilin kotosalla sitten rauhassa. 

Lääkkeenä keskinkertaista tasoa migreeninestoon. Itsellä annos oli ensin 25mg -> nostin itse 50mg ja lopuksi sain lääkäriltä vielä luvan nostaa 100mg. No en nostanut, kun 50mgkin annostus aiheutti niin kuivan suun, että sai olla koko ajan juomassa. Kuseminen ja paskominen oli myös hankalaa. Siihen vielä laitetaan "levottomat jalat" yöllä niin avot. Hyvä on lääke, NOT. Onneksi pääsin eroon. Nyt käytössä Deprakine.

Vierailija
26/35 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala lääkäri. Ensin pitäisi aloittaa pienemmästä anoksesta. 

Vierailija
27/35 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä vaan pillerin voi puolittaa ite, se tabletti vaan imeytyy sillo nopeemmin tai sulaa siis. Mutta kannatan sitä että soitat lääkärille ja kerrot sekä kysyt että kannattaako noin montaa syödä. Monesta lääkkeestä tulee jo pienestä annoksesta alussa tosi "outoja" ja itseä huolestuttavia oireita, mutta täytyy muistaa että se on normaalia, koska elimistö saa kyseistä ainetta ekan kerran :) ja mikään ainehan ei edes vuosien tauon jälkeen tunnu samalta kun ekalla kerralla.

Vierailija
28/35 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille kommenteista! (Yhden voi jättää omaan arvoonsa.) Joo otin illalla 50 mg eli puolet määrätystä, lääkärin ohjeen vastaisesti siis. Yöllä heräsin kun sydän takoi kahtasataa ja oli kamala olo. Se meni kuitenkin ohi ja aamu oli huomattavasti parempi kuin eilen, saatoin istua sohvalla. Vaan edelleen pitää enimmäkseen sängyssä olla, pystyssä tulee äkkiä hirveän heikko olo. Tämä viikko on saikkua kun totuttelen lääkkeeseen. Taidan jatkaa tuolla 50 mg annoksella ainakin vähän aikaa. -ap

Vierailija
29/35 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt taas ihan kahden vaiheilla. Yhtään ei jaksa olla jalkeilla, pulssi nousee heti ja hirveän heikko olo. Voi kun tietäis mikä on viisasta! -ap

Vierailija
30/35 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ota vaikka siitä 50 mg puolet. Eihän tuo ole kiva että joudut miltei pelkäämään minkä olo sulle tulee. Se on ihan hyvä lääke, mutta vaatii on jonkun aikaa et kroppa tottuu.

Vierailija
31/35 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Triptylin voi puolittaa.

Vierailija
32/35 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sattumalta jyväskyläläinen lääkäri

Vierailija
33/35 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vois ees kuvitella kokeilevani tollasta annosta! Mulla yksikin pilleri tekee olon täysin zombiksi pariksi päivää. Never again.

Vierailija
34/35 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sattumalta jyväskyläläinen lääkäri

Kuulostaa ainakin ihan kyseisen gurun lääkemääräyksiltä

Vierailija
35/35 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onkohan tuo 100mg OK? Onko hän lääkärille tullut virhe annostelu saa?. Mulla aloitettiin kipukynnyksen nostamiseen 10 mg ja ekan viikon oksetti huimasi ja oli kova päivä väsymys. Sitten kuukausien aikana nostettiin 50 mg.

Triptyl aiheuttaa helposti oksettavan olon ja huimaa. En kyllä ottaisi 100 mg aloitus annoksena. Kumpia tabletteja sulla on 10mg vai 25 mg?

Minullakin Triptyl kipukynnyksen nostoon (nivelrikko). Aloitin 10mg /pv, siitä pikkuhiljaa nostettiin, annos nyt 50mg/pv. En ole huomannut sivuvaikutuksia. Otan lääkkeen illalla ja nukun paljon paremmin, kuin ennen.