Joulukeräykset
Miksi kaikki keräykset on lapsiperheille? Ja yleensä vielä näissä perheissä jotka ovat kohteena on 5-12 mukulaa?
En osallistu yhteenkään keräykseen,koska kyseisillä perheillä on huomattavasti parempi tilanne ( ja isommat kuukausitulot) kuin esim. monella opiskelijalla tai eläkeläisellä.
Eri asia sitten on, mihin nämä perheet, esim yh:t rahansa käyttävät. Jos tuloillaan ostaa mielummin siideriä ja itselleen tekoripsiä ja rakennekynsiä niin se on oma moka.
Järjestäkää keräyksiä oikeasti köyhimmille, niin minäkin niihin mielelläni osallistun.
Kommentit (40)
En minäkään niihin osallistu. Samat kaaavat toistuu. Useampi lapsi, työttömyyttä, masennusta, uupumusta jne.. Lapsia kyllä jaksetaan tehdä. Ja yleensä tarkat vaaatimukset mitä lapset toivovat lahjaksi. Ja valitettavasti niitä sitten myös myydään kirpparilla.
En väheksy oikeasti sairaita. Ja moni on joutunut työttömäksi. On vaan joukossa iso osa tapatyöttömiä ja ns sairaita....
Tiedän pariskunnan joka huijaa systeemiä.
Varmaan myös seurakuntaa.
Toinen heistä on aina hakemassa kaikkea mikä irti lähtee (ilmaiseksi).
Yhteenlasketut tulot kuitenkin tonneja.
Samoja ajatuksia. Välillä tuntuu, ettei tietyille lapsiperheille riitä mikään. Lasten puolesta harmittaa, mutta jotkut vanhemmat ovat vastuuttomia ja elämänhallinta metsässä. Niihin oloihin ei tarvitsisi lapsia edes hankkia! Teen töitä vanhusten parissa ja moni heistä on yksin omaisista huolimatta, joulunakin. Sen takia päätin osallistua Joulukukka-tempaukseen, jossa yksinäiselle vanhukselle toimitetaan joulukukka kukkakauppojen ja kotihoitojen avulla. Eli asiakas valitsee kukan, kirjoittaa halutessaan nimettömän tervehdyksen ja kotihoito toimittaa kukat valitsemilleen vanhuksille perille. Edes joku pieni ilo yksinäisen vanhuksen jouluun!
Mihin kaikkiin paikkoihin voi lahjoittaa lapsiperheille?
Nim. Tiedosta kiitollinen
Vierailija kirjoitti:
Mihin kaikkiin paikkoihin voi lahjoittaa lapsiperheille?
Nim. Tiedosta kiitollinen
Auta säkin vaan mielummin jotain opiskelijaa tai vanhusta. NE tarvii oikeesti apua,
ei nää pummit jotka esittää.
Samoja on ajatukset täälläkin. Itse olen pienituloinen ja osittain siitä syystä minulla on vain kaksi lasta. Elän säästeliäästi koko vuoden, että saisin kivan joulun lapsille. Miksi minun pitäisi antaa elämäntapatyöttömille monen lapsen vanhemmille yhtään mitään? Auttaisin oikeasti köyhää, mutta en tiedä onko sellaisia.
Itse autan ensimmäistä kertaa tänä vuonna noiden jouluapua ryhmien kautta 2 perhettä. Etsin nimenomaan perheet missä oli max.2 lasta. Saa nähdä kelpaako apu, toivottavasti!
Mistä v*tusta sä ap tiedät mitään kenenkään lapsiperheen ahdingosta mitään. Mä ainakin autan ketä haluan ja tänä vuonna autan juurikin 5 lapsista perhettä.Luuletko sä todellakin,että kaikki apua pyytävät lapsiperheet vaan feikkaa?
Meidän paikkakunnalla oli lahjakeräys yksinäisten vanhusten hyväksi, asiaa mainostettiin myös.
Kauniista puheista huolimatta keräykseen ei kovinkaan moni osallistunut.
Lapsiperheet saavat tuhansiaa yhteiskunnan tukina.
Vierailija kirjoitti:
Mistä v*tusta sä ap tiedät mitään kenenkään lapsiperheen ahdingosta mitään. Mä ainakin autan ketä haluan ja tänä vuonna autan juurikin 5 lapsista perhettä.Luuletko sä todellakin,että kaikki apua pyytävät lapsiperheet vaan feikkaa?
En väitä, että kaikki feikkaisivat. Toki joukosta aina löytyy muutama oikeastikkin apua tarviva. Jos perheessä esim. sairauksia.
Olen itse ollut kahden lapsen yksinhuoltaja. Nyt lapseni ovat jo aikuisia.
Ei meidän koskaan tarvinut muilta apua kerjätä, vaikka olin välillä
työttömänäkin. Kyllä yhteiskunta pitää huolen tukien muodossa, että
toimeen tulee ,jos järkevästi rahansa käyttää.
Rikkaita ei oltu silloinkaan kun töissä olin, mutta kyllä jopa työttömänä
ollessani pystyin lasteni joululahjat itse hankkimaan. -AP
Suosittelen lämpimästi kaikkia fyffettämään Hyvä Joulumieli -keräystä. Menee oikeaan osoitteeseen, vähävaraisille lapsiperheille!
Jänskää, miten ihmiset täällä perustelevat itaruuttaan :)
Se on se uusavuttomuus, laiskuus ja röyhkeys mitä nämä kyseisten keräysten kohteet
harrastavat...ihan muutama poikkeus saattaa löytyä seasta, jotka oikeasti tarvisivat apua.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen lämpimästi kaikkia fyffettämään Hyvä Joulumieli -keräystä. Menee oikeaan osoitteeseen, vähävaraisille lapsiperheille!
Olen omin silmin nähnyt miten kyseisiä ruokalahjakortteja on annettu ihmisille, mitkä ovat kaikkea muuta kuin köyhiä.
Onhan niitä kirjoituksia täälläkin ollut, kun joku äiti on vetänyt oikeen herneet nenään kun sellaista on tarjottu. "Meille., vaikka ollaan ihan hyvätuloisia..."
Me saimme viime vuonna 70 €:n lahjakortin, olikohan ollut jokin joulupata tms.-keräys. Neuvolan täti oli meidät tähän ilmoittanut. Meillä oli tuolloin 1-vuotias lapsi, itse olimme opiskelijoita. Meillä on erittäin pienet tulot, mutta mielestäni meillä on kaikki tarpeellinen: kaikilla on vaatteet, ruokaa, lapsella leluja, on katto pään päällä. Asunto on pieni, mutta sopu sijaa antaa; kulkuneuvoina lastenvaunut, pyörä ja pulkka. Ei meiltä mitään puutu.
Ihan kiva joulu meillä olisi ollut ilman lahjakorttiakin, mutta silloin hennoimme ostaa kinkunkin. Oli ihanaa saada tuo, mutta emme ikinä laskisi talouttamme tuollaisten varaan. Olimme ylitsevuotavan liikuttuneita ja kiitollisia tuosta lahjakortista, ja yllättyneitä sen saannista, ja työllistyttyämme varmasti maksamme tuon takaisin korkojen kera. Kiitos meille lahjoittaneille!
- Siru
Olen miettinyt samaa. En kuitenkaan usko että oikeasti köyhät tälläisiin
keräyksiin edes kehtaisivat itseään ilmoittaa.
Nämä "leikkiköyhät" taas ovat oikein mielellään esillä ja NÄKYVÄSTI.
Jää sitten omat rahat niihin mainitsemiisi tekoripsiin ja sidukoihin.