Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joulukeräykset

naurettavaa

Miksi kaikki keräykset on lapsiperheille? Ja yleensä vielä näissä perheissä jotka ovat kohteena on 5-12 mukulaa?

En osallistu yhteenkään keräykseen,koska kyseisillä perheillä on huomattavasti parempi tilanne ( ja isommat kuukausitulot) kuin esim. monella opiskelijalla tai eläkeläisellä.

Eri asia sitten on, mihin nämä perheet, esim yh:t rahansa käyttävät. Jos tuloillaan ostaa mielummin siideriä ja itselleen tekoripsiä ja rakennekynsiä niin se on oma moka.

Järjestäkää keräyksiä oikeasti köyhimmille, niin minäkin niihin mielelläni osallistun.

Sivut

Kommentit (40)

pekka

Olen miettinyt samaa. En kuitenkaan usko että oikeasti köyhät tälläisiin

keräyksiin edes kehtaisivat itseään ilmoittaa.

Nämä "leikkiköyhät" taas ovat oikein mielellään esillä ja NÄKYVÄSTI.

Jää sitten omat rahat niihin mainitsemiisi tekoripsiin ja sidukoihin.

Vierailija

En minäkään niihin osallistu. Samat kaaavat toistuu. Useampi lapsi, työttömyyttä, masennusta, uupumusta jne.. Lapsia kyllä jaksetaan tehdä. Ja yleensä tarkat vaaatimukset mitä lapset toivovat  lahjaksi. Ja valitettavasti niitä sitten myös myydään kirpparilla.

En väheksy oikeasti sairaita. Ja moni on joutunut työttömäksi. On vaan joukossa iso osa tapatyöttömiä ja ns sairaita....

Vierailija

Tiedän pariskunnan joka huijaa systeemiä.
Varmaan myös seurakuntaa.
Toinen heistä on aina hakemassa kaikkea mikä irti lähtee (ilmaiseksi).
Yhteenlasketut tulot kuitenkin tonneja.

Vierailija

Samoja ajatuksia. Välillä tuntuu, ettei tietyille lapsiperheille riitä mikään. Lasten puolesta harmittaa, mutta jotkut vanhemmat ovat vastuuttomia ja elämänhallinta metsässä. Niihin oloihin ei tarvitsisi lapsia edes hankkia! Teen töitä vanhusten parissa ja moni heistä on yksin omaisista huolimatta, joulunakin. Sen takia päätin osallistua Joulukukka-tempaukseen, jossa yksinäiselle vanhukselle toimitetaan joulukukka kukkakauppojen ja kotihoitojen avulla. Eli asiakas valitsee kukan, kirjoittaa halutessaan nimettömän tervehdyksen ja kotihoito toimittaa kukat valitsemilleen vanhuksille perille. Edes joku pieni ilo yksinäisen vanhuksen jouluun!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mihin kaikkiin paikkoihin voi lahjoittaa lapsiperheille?

Nim. Tiedosta kiitollinen

Auta säkin vaan mielummin jotain opiskelijaa tai vanhusta. NE tarvii oikeesti apua,

ei nää pummit jotka esittää.

Vierailija

Samoja on ajatukset täälläkin. Itse olen pienituloinen ja osittain siitä syystä minulla on vain kaksi lasta. Elän säästeliäästi koko vuoden, että saisin kivan joulun lapsille. Miksi minun pitäisi antaa elämäntapatyöttömille monen lapsen vanhemmille yhtään mitään? Auttaisin oikeasti köyhää, mutta en tiedä onko sellaisia.

Vierailija

Itse autan ensimmäistä kertaa tänä vuonna noiden jouluapua ryhmien kautta 2 perhettä. Etsin nimenomaan perheet missä oli max.2 lasta. Saa nähdä kelpaako apu, toivottavasti!

Vierailija

Mistä v*tusta sä ap tiedät mitään kenenkään lapsiperheen ahdingosta mitään. Mä ainakin autan ketä haluan ja tänä vuonna autan juurikin 5 lapsista perhettä.Luuletko sä todellakin,että kaikki apua pyytävät lapsiperheet vaan feikkaa?

Vierailija

Meidän paikkakunnalla oli lahjakeräys yksinäisten vanhusten hyväksi, asiaa mainostettiin myös.

Kauniista puheista huolimatta keräykseen ei kovinkaan moni osallistunut.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mistä v*tusta sä ap tiedät mitään kenenkään lapsiperheen ahdingosta mitään. Mä ainakin autan ketä haluan ja tänä vuonna autan juurikin 5 lapsista perhettä.Luuletko sä todellakin,että kaikki apua pyytävät lapsiperheet vaan feikkaa?

En väitä, että kaikki feikkaisivat. Toki joukosta aina löytyy muutama oikeastikkin apua tarviva. Jos perheessä esim. sairauksia.

Olen itse ollut kahden lapsen yksinhuoltaja. Nyt lapseni ovat jo aikuisia.

Ei meidän koskaan tarvinut muilta apua kerjätä, vaikka olin välillä

työttömänäkin. Kyllä yhteiskunta pitää huolen tukien muodossa, että

toimeen tulee ,jos järkevästi rahansa käyttää.

Rikkaita ei oltu silloinkaan kun töissä olin, mutta kyllä jopa työttömänä

ollessani pystyin lasteni joululahjat itse hankkimaan.   -AP

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat