Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Epävakaa persoonallisuus,raskaus ja äitiys

Hds

Hei,
Onko täällä äitejä, joilla on diagnosoitu tämä sairaus/häiriö? Kiinnostaisi kuulla, miten tämä on vaikuttanut elämäänne, erityisesti äitiyteen.

Minulla on yllättäen erittäin vaikea äitisuhde, joka on traumatisoinut minut pahasti. Käyn terapiassa puhumassa tästä, joten siltä kohdin asia on hoidossa.

Olen vakityössä, työssä menestynyt ja muutenkin "normaali" tämän 7,5h mitä päivittäin työssä olen. Kotona kuitenkin saatan olla ihan eri ihminen.

Pelkään nyt mieheni ja lapsen puolesta, että he eivät tule kestämään mielialanvaihteluita ja itkukohtauksia. Pääsääntöisesti olen kotonakin normaali, mutta hormonit hieman provosoi oireita.

Jälkeenpäin ajatellen raskaus ja lapsi tuntuu isolta virheeltä vaikka sitä kovasti toivoimmekin. Onko vaarana, että lapsen huoltajuus viedään minulta jossain vaiheessa?

Kommentit (5)

Vierailija

Ei viedä. Olen kaksisuuntainen, ja tuntuu että aika samalla tavalla oirehtii kuin epävakaa, kun oirelistaan lukee. Olen ollut sairaalassakin silloin kun on ollut lapset, ja tietysti oltiin yhteydessä lastensuojeluun, mutta sieltä tarjottiin silloin vain apua, ja sekin ihan meidän omilla ehdoilla. Ja minä olin siis huonossa kunnossa silloin. Nämä piirteet tuovat omat haasteensa, mutta hyvin se menee eikä kukaan ota sinulta lapsia pois ilman syytä. Epävakaa ei ole syy. Tsemppiä!

HDS

En siis juo, tuhlaa enkä edes polta ja kaikinpuolin olen ihan kunnollinen eli ilmeisesti pelkoa ei ole. Ja onhan mies myös elämässä mukana.

En ole neuvolassa uskaltanut kertoa asiasta juuri ko.pelon vuoksi, alkaisi vain ahdistaa olla erityistarkkailussa.

Vierailija

Ei sinun tarvitse siitä kertoakaan, ellet halua. Mutta älä pelkää pyytää sieltä apua, tai kertoa, jos on tarpeen.

HDS

Mikähän neuvolan "apu" tässä tilanteessa on, kun mies on läsnä sekä käyn terapiassa? Varsinaisesti tilannettahan ei koskaan suoraan paranneta.

Itseäni vain hirvittää lisääntyneet paniikkikohtaukset, jotka tulevat, kun olen todella väsynyt töistä tai stressaantunut. Tuskin helpottavat, jos joudun lapsen kanssa valvomaan.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat