Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

29 ihmistä, jolle hankkia joululahja / joulumuistaminen.

Vierailija

1. Puoliso

2. Esikoinen

3. Toinen lapsi

4. Kuopus

5. Isä ja äiti

6. Appi ja anoppi

7. Kummilapsi

8. Kummilapsi

9. Kummilapsi

10. Kummilapsi

11. Lapsen kummi

12. Lapsen kummi

13. Lapsen kummi

14. Lapsen kummi

15. Lapsen kummi

16. Lapsen kummi

17. Lapsen kummi

18. Lapsen kummi

19. Lapsen kummi

20. Esikoisen luokanopettaja

21. Toisen lapsen luokanopettaja

22. Kuopuksen luokanopettaja

23. Esikoisen harrastusope

24. Esikoisen harrastusope

25. Toisen lapsen harrastusope

26. Toisen lapsen harrastusope

27. Kuopuksen harrastusope

28. Kuopuksen harrastusope

29. Isoäitini

Näitä muistan jollain. Lahjalla tai vähintään suklaarasialla. Näiden lisäksi läheisiä olisi puolison neljä sisarusta perheineen ja minun viisi sisarusta perheineen. Anteeksi, kaikki muut läheiseni, en hanki teille mitään.  

Kommentit (10)

Vierailija

Kiinnostavaa, perin kiinnostavaa. Järkevä ihminen tosin osaa erottaa sen että tarviiko sitä ihan kaikille jotakin hommata jos lahjottavien määrä on jo noin suuri.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kiinnostavaa, perin kiinnostavaa. Järkevä ihminen tosin osaa erottaa sen että tarviiko sitä ihan kaikille jotakin hommata jos lahjottavien määrä on jo noin suuri.

Kenet jätän pois? Yhtenä vuonna me ei hankittu opettajille mitään ja lapsemme olikin kivasti ainoat, jotka eivät todistustenjakotilanteessa ojentaneet pakettia opettajalle. AINOAT!

Samoin täälläpäin harrastusten vetäjille viedään kaikille jotain. Se suklaa tai kynttilä. 

Sisaruksia ja niiden lapsia ja puolisoita on kummallakin niin paljon, ettei vaan jaksa alkaa miettiä jokaiselle jotain.

Vierailija

Huhhei, meillä ei riittäisi edes rahat jos pitäisi opettajia, koulunkäyntiavustajia yms. muistaa.

Joten tänäkin vuonna lahjoja/muistamisia ostetaan vain omille lapsille sekä puolisolle.

Vierailija

Mitä väliä vaikka olivat ainoat joilla ei ollu lahjaa, ei kai siellä silmätikuksi siinä tilanteessa oteta tollasta? Eikö vähän aikaa sit ollu just juttu jossa opettajat toivoivat ettei niitä iänikuisia kynttilöitä ja suklaita tarvii joka vuosi raahata....

N 44
Seuraa 
Liittynyt10.11.2015

Minä karsisin tuosta listasta ekaksi pois lasten kummit. Toki lapset saisivat itse heitä itse säästämillään rahoilla muistaa jos haluaisivat. Meillä on suvussa ja kaveripiirissä sovittu, että aikuisille ei osteta joululahjoja, ja näin sopisin myös lasten kummien kanssa. Miehelleni ostan kyllä lahjan ja yhdessä ostetaan vanhemmillemme jotain pientä. Muuten ei ole lahjottavia aikuisia.

Vierailija

Meillä myös kummeille ostettu lahjat. Mutta miten ilmoittaa ettei tänä vuonna ostakaan? Entä kun kummeina on myös kummankin vanhemman sisaruksia?

Vierailija

Yhdessä sovittu ettei lahjoja vaihdeta:

1. Puoliso

5. Isä ja äiti

6. Appi ja anoppi

29. Isoäitini

Näille lahjat ja monta:

2. Esikoinen

3. Toinen lapsi

4. Kuopus

Näille 1 lahja:

7. Kummilapsi

8. Kummilapsi

9. Kummilapsi

10. Kummilapsi

Näille lapset tekee kortin:

11. Lapsen kummi

12. Lapsen kummi

13. Lapsen kummi

14. Lapsen kummi

15. Lapsen kummi

16. Lapsen kummi

17. Lapsen kummi

18. Lapsen kummi

19. Lapsen kummi

5. Isä ja äiti

6. Appi ja anoppi

29. Isoäitini

Nämä jää listalta rannalle heti, korkeintaan kortti lapselta:

20. Esikoisen luokanopettaja

21. Toisen lapsen luokanopettaja

22. Kuopuksen luokanopettaja

23. Esikoisen harrastusope

24. Esikoisen harrastusope

25. Toisen lapsen harrastusope

26. Toisen lapsen harrastusope

27. Kuopuksen harrastusope

28. Kuopuksen harrastusope

Tietty jos sulla on rajaton budjetti.... mutta jättäisin silti ne opet ilman.

Vierailija

Oletko laskenut, paljonko noihin menee rahaa? Aika järkky summa varmaan.
Itse ostan veljelle ja hänen puolisolleen, heidän neljälle lapselleen, vanhemmilleni, neljälle ystävälleni, lapselleni ja lapsen kolmelle päiväkotihoitajalle lahjat. Olen laskenut että noihin menee kolmisen sataa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat