Tyhmät ihmiset lohduttavat väärin

Vierailija

Joskus valitin kaljuuntumisestani ja minulle sanottiin lohdutukseksi, että onneksi minulla on kuitenkin sivuilla hiuksia. Olipas lohduttavaa. Kaikilla muillakin kaljuuntuneilla kasvaa hiuksia sivuilla.

Jos joku valittaa että on iso nenä, on väärin sanoa, että ei se nyt niin iso ole. Tuosta voi nimittäin tulkita, että iso nenä on huono asia, ja jos nenä on omasta mielestä iso, on se samalla huono nenä. Parempi olisi sanoe, että nenän koolla ei ole väliä, tai että kyseinen iso nenä istuu hyvin tuohon pärstään. Silloin iso nenä ei ole paha juttu. Jos jotain pelottaa jokin asia, ei tälle pidä sanoa, että pelko on yleistä ja siten mukamas ihan ok. Ei diabeetikkoakaaan lohduta muiden ihmisten diabetes.

Kommentit (8)

Vierailija

Olen samaa mieltä kanssasi! Samoin useimmat eivät ymmärrä että aina niitä mielipiteitä ei kaivata lainkaan ihan vaan empaattista kuuntelukykyä.

Vierailija

Kakkonen puhuu asiaa, ei lohdutuksen tarvitse olla sanallista.

Mutta ap höpisee omiaan. Se, mitä HÄN haluaa kuulla lohdutuksena ei ole universaali totuus. Moni ehkä haluaakin kuulla juuri sellaista lohdutusta, jota ap pitää tyhmänä. Meitä on kun on todella moneksi, ja kaikki eivät tulkitse asioita samalla lailla.

TYHMÄÄ on siten pikemminkin se, mitä ap tekee. Eli kuvittelee tietävänsä, mikä on kaikkien yhteinen tulkinta asioista.

Vierailija

Tuosta voin päätellä lähinnä sen, että koska et voi opettaa muita ihmisiä lohduttamaan itseäsi oikealla tavalla, sinun täytyy opetella kysymään tai valittamaan siten, että muut automaattisesti vastaavat oikein. Päättelyketjusi isosta nenästä on kyllä niin monimutkainen, että joudut laatimaan aikamoisia käsikirjoituksia ohjataksesi lohduttajan oikeaan tulokseen.

Vierailija

Sama lihavuuden kanssa. "Oho mä oon lihonu, pitäs liikkuu enemmän"  "Et sä oo lihava, oot nätti!!"

Siis joo mähän en voi olla sekä pari kiloa ylipainoinen ja nätti..?

Vierailija

Jaa, minä en ketään tuollaisen takia tyhmäksi hauku ja sano että lohduttavat väärin. Lohduttavat kuten siinä hetkessä osaavat, ja ajatus on tärkein.

Vierailija

Jos kertoo surevansa jotain tai olevansa kipeä, saa kommentin tyyliin: Joo mullakin on tätä ja tuota ja naapurilla sitä ja tätä. Eli jotkut eivät osaa kuunnella ja lohduttaa oikealla tavalla, vaan vetävät aiheen itseensä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos kertoo surevansa jotain tai olevansa kipeä, saa kommentin tyyliin: Joo mullakin on tätä ja tuota ja naapurilla sitä ja tätä. Eli jotkut eivät osaa kuunnella ja lohduttaa oikealla tavalla, vaan vetävät aiheen itseensä.

Anna minulle esimerkki siitä, kuinka tuossa tilanteessa lohdutetaan oikein.

Vierailija

Hei oikeasti. Ei sinun itsetunto siitä kasva miten sinun kaljuunumistasi lohdutellaan. Se on sinun omien korvien välissä. Jokainen meistä on sellainen kuin on ja jokaisen meidän vain on hyväksyttävä itsemme sellaisenaan.

Monet naiset jopa pitää enemmän kaljuuntuvista miehistä.

Tulee mieleen vanha sanonta

Tukka ja järki ei pysy samassa päässä. No sanotaan sitä myös ettei tyhjä lato katolla mitään tee.

Hyväksy itsesi sellaisena kuin olet. Itsevarmuus on kaunista.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat