Kuivat ja hiertyvät limakalvot tekevät hulluksi

Vierailija

Josko täältä löytyisi kanssasisaria.. Paikat taas seksin jälkeen pitkästä aikaa tavallista pahemmilla haavoilla ja hiertymillä ja vessassa käyntikin sattuu. Ei jaksaisi aina tätä.

Olen kärsinyt tästä oikeastaan aina, pahimmillaan oli 20-vuotiaana kun käytin pillereitä. Eli en oikeastaan kostu juurikaan, ehkä oviksen aikaan sen verran että sen huomaakin jopa ja orgasmin jälkeen useimmiten hieman. Vaikka olisin aivan sekaisin himotuksesta, niin ei se tuolla alhaalla näy. Seksi ilman liukkaria on aivan mahdoton ajatus ja vaikka sitä kuluukin todella paljon, niin lähes aina hierryn. Pahimmillaan sain sitkeän haavaumankin sinne, jonka pois hoitamiseen meni kuukausia aikaa ja monta lääkärikäyntiä ennen kuin sain nitrorasvaa jolla parani. Mies on kokeillut myös rasvata käsiään etteivät olisi vain karheat ja jopa lateksihanskoja on tullut kokeiltua.

Tuskaisin paikka on emättimen aukon alapuolella, se repeää enemmän tai vähemmän oikeastaan aina, mutta (kunnallisen) gyne ei ainakaan nähnyt syytä leikkaukseen, suositteli vain rasvaa, venyttelyä ja liukuvoidetta. Limakalvotyyppini on kuulemma vain hauras ja synnytyksessä repeäisin todennäköisesti hyvin pahasti, kuten äitinikin. Seksin jälkeen odotamme vain aina että se paranee ja sitten voi taas harrastaa. Oviksen aikoihin paranen nopeammin sieltä ja voi harrastaa useamminkin ja ei ole niin tuskaista.

Olen käyttänyt myös Pausanolia, josta ei tuntunut olevan juurikaan apua ja paikat kutisi kokoajan niin paljon, että raavin unissani ne vielä pahempaan kuntoon. Syön myös terveellisesti, laihdutin 10kg ja en käytä mitään hormoniehkäisyä kun ne ovat vain pahentaneet. Olen kokeillut jättää sokerit ja viljat pois, mutta ei mitään vaikutusta, melkein parempi olla tavallisella ruokavaliolla. Kondomi pahensi myös asioita ja sen pois jättäminen paransi tilannetta myös hyvin paljon. En myöskään vessassa käydessä pyyhi koskaan paperilla kun sekin hiertää, vaan suihkutan kevyesti haalealla vedellä ja taputtelen paperilla vain kuivaksi, se on toistaiseksi auttanut eniten. Käytin myös Ceridal öljyä parin purkin verran, mutta sekin kutitti aivan sietämättömästi. Decubal/Essex on auttanut sentään hieman ja laitan niitä iltaisin aavistuksen verran. Nukun myös ilman alushousuja ja pidän karvat lyhyenä kun hierryn paljon vähemmän ilman niitä kun liukkari pysyy paremmin oikeassa paikassa ja paranen selkeästi paremmin. Kokeiltu siis vuosia sekä karvoilla ja ilman ja tämä tuntuu toimivan paremmin.

Hiivaa ei ole koskaan ollut ja minkäänlaista valkovuotoakaan ei ole koskaan tullut. Kerran olen saanut virtsatietulehduksen, siinä kaikki. Ikinä en ole edes kipeänä.  Sjögrenin syndroomakin testattiin ja ei ole, sp-taudit sun muut kaikki negoja myöskin. Jonkinlainen hormonihäiriö mulla on, pcos:n oireet, mutta ultran mukaan ei ole sitä, lääkäri epäili ovulaatiohäiriötä ja testesteronitasot ovat hieman koholla. Kierron mukaan hierrynkin tai olenkin hiertymättä.

Mitä tässä nyt voisi vielä harkita? Onko jotain tiettyä spesialistia jonka pakeille kannattaisi mennä tai jotain muita poppakonsteja?

Kommentit (7)

Vierailija

Ota käyttöön Vagifem. Alkuun joka ilta kahden viikon ajan, sen jälkeen kahtena iltana viikossa. Lisäksi kookosöljyä ulkosynnyttimiin tarpeen mukaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ota käyttöön Vagifem. Alkuun joka ilta kahden viikon ajan, sen jälkeen kahtena iltana viikossa. Lisäksi kookosöljyä ulkosynnyttimiin tarpeen mukaan.

Sama juttu oli kuin Pausanolin kanssa, unohdin mainita kun ovat niin samanlaisia, kutitti ärsyttävästi ja ei minkään valtakunnan apua, sain sitä kahteen kertaan kuurin gyneltä. Acon rasvatkin on tullut kokeiltua, kortisonit (lääkärin määräämät), sinkkivoiteet ja ties mitkä. Omega3 kapseleita olen nyt hiljattain alkanut syömään, kuten myös vitamiineja. Rasvoista ainoastaan tuo Decubal ja Essex (+diltiatseemi) ei ole kutittanut ja nekin vain kun laittaa todella vähän ja ulkopuolelle tosiaankin vain. Kookos tuntui jotenkin tekevän muutenkin hallaa tuolla ja kirveli, olenkohan jotenkin herkkä sille.

N35

Oletko kokeillut sitä Vagifemiä kunnolla kuurina? Mulla on myös huonot/kuivat limakalvot, ja meni kuukausia isolla (3-4krt/vko) annoksella Vagifemiä ennen kuin se auttoi. Sen jälkeen pystyin pikkuhiljaa vähentämään 1-2krt/vko (1krt/vko:lla alkaa ennen pitkään kuivua). Voide/kapselithan saattavat kutittaa/poltella jos limakalvot on todella huonossa kunnossa, mutta sen joutuu vain sietämään odottaessaan että hormonit alkaa hoitaa limakalvoja :/. Samoin hiivalääkettä (Diflucan) joudun välillä syömään useamman, jos paikat ehtii liian huonoiksi ja hiiva pääsee jylläämään. Lisäksi sivelen Pausanolia ulkosynnyttimille ainakin pari kertaa viikossa, ja aina yhdynnän jälkeen joka puolelle ja myös sisäisesti. Näillä konstein tilanne pysyy siedettävänä.

Itse syytän tästä melkein 20-vuoden hormoniehkäisyä, joka ilmeisesti on pysyvästi pistänyt oman estrogeenin tuotannon kovin matalaksi :/. Ikää on vasta 35 ja hormonikierukka poistettu yli 2v sitten, vaihdevuodet testattu eikä kyse ole niistä. Muuten elintavat aika lailla samat kuin ap:lla. Eli ehkä sun kannattaisi sinnillä testata vielä sitä Vagifemiä kunnon kuuri, se apu saattaa viedä useamman kuukauden ennen kuin alkaa näkyä ja vaatia perusohjetta isomman annostuksen.

Vierailija

Mulla oli tuota nuorempana tuota ongelmaa. Väliliha emättimen aukon alapuolelta ärtyi aina kivuliaalle haavaumalle. Mutta minä olin silloin niin ujo, etten kehdannut valittaa vaan kestin vaan kivun, ja annoin miesystävälle aina seksiä kun se halusi, vaikka sattui ihan julmetusti. Parissa vuodessa karaistui paikat sen verran ettei enää ole haavaumia tullut. Liukkaria tarvin kyllä varmasti aina, koska en kostu alapäästä lainkaan ikinä.

Vierailija

Minä sain Vagifemistä hiivan. Yhtään hiivatulehdusta en aikaisemmin ollut sairastanut. Hoidin sen pois ja jonkun ajan kuluttua yritin uudestaan ja sama juttu. Gyne kyllä väitti, ettei se siitä voinut tulla. Lopetin käytön ja nyt kolmeen vuoteen ei hiivaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Niin ja siis sotketko ap Vagifemin nyt johonkin rasvaan? Sehän on emätintabletti, eikä luulisi kutittavan mitenkään.

En juuri tähän hätään muistanut mikä niistä se oli kun on jo niin kauan aikaa kulunut vaikka tuttu nimi oli, mutta erittäin tuttua tavaraa on kun kurkkasin kuvan,  tuli kokeiltua kuurina gynen ohjeiden mukaan. Enemmän haittaa kuin hyötyä, jos oikein muistan. Vaihdoin diltiatseemiin juuri niihin aikoihin ja sain sillä viimeinkin sen haavaumani paranemaan. Ongelma ei muutenkaan oikein tunnu olevan tuolla sisällä, jos kuivuutta ei lasketa, vaan ulkopuolella kun hierryn sieltä ihan vereslihalle saakka usein. Ehkä ihotautilääkäri on sitten seuraava osoite. Silmätkin ja suukin on aina rutikuivat, mutta iho ei kyllä juurikaan. Tuntuu jo luulotautiselta ja hermot menee ainaiseen kirvelyyn.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat