Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko kilpirauhasen vajaatoiminnassa olla korkea syke ja korkea verenpaine??

Vierailija

Minulla tutkitaan, että löytyykö vajaatoimintaa. Käytännössä verikokeet ovat sen jo aiemmin osoittaneet, mutta nykytilannetta ei tiedetä. Sykkeeni kohoaa varsinkin jännityksessä jopa 120 ja verenpaine huitelee välillä 150/85 lukemissa. Mistä nämä voivat johtua? Luin, että vajaatoiminnassa nuo laskisivat. Äh ahdistaa.

Kommentit (14)

Vierailija

Mulla on ainakin. Oli aikaisemmin matala verenpaine ja korkea syke. Nykyään on korkealla molemmat ja vajis todettu joskus vajaa 4v sitten.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulla on ainakin. Oli aikaisemmin matala verenpaine ja korkea syke. Nykyään on korkealla molemmat ja vajis todettu joskus vajaa 4v sitten.

Kuuluuko sulla nuo selkeästi vajaatoimintaan? Hoidetaanko tollasia oireiluja mitenkään? Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulla myös vatsan toiminta erilainen kuin yleensä vajiksessa, mikä kyllä sinänsä hyvä. t:1

Jahas! Mullakin kyllä sekoilee vatsa, välillä se taas kyllä jumittaa. Yli vuosi sitten otettujen arvojen mukaan vajaatoiminta on, mutta kyllä ihmetyttää nämä oireet. Tuntuu enemmänkin liikatoiminnalta. Ilmeisesti voikin olla vajaatoiminnan oireita :o Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Liittyy pikemminkin liikatoimintaan.
Näissä nämä oireet usein sekottuu keskenään. Niinhän tuo ap sanoi, että normaalisti kuuluu liikatoimintaan, mutta kuten totesin, mulla ei. t:1

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kuuluuko sulla nuo selkeästi vajaatoimintaan? Hoidetaanko tollasia oireiluja mitenkään? Ap

Ei ole hoidettu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Liittyy pikemminkin liikatoimintaan.

Arvot on mulla aiemmin olleet sellaiset, että liikatoimintaa tämän ei pitäisi olla. TSH yli viiterajan ja t4v laskusuunnassa. Ja syke yms. oli vielä korkeammat tuolloin päälle vuosi sitten. Ap

Vierailija

minulla on vajaatoiminta, ja se löytyi, kun minä menin liikatoiminnn oireiden vuoksi lääkäriin: sydämentykytystä, hengenahdistusta, nopea vatsan toiminta.

Lääkäri sanoi, että toiset kehittää vajaatoiminnassa liikatoiminnan oireeet.

on myös korkea verenpaine, mutta se ei taida liittyä minulla vajaatoimintaan. Koska ei parantunut thyroxinin myötä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mun yks kaveri epäili että sillä on kilpirauhasen vajaatoiminta. Mutta ei ollut, olikin vaan lihava.

Hyvä sun kaverille. Parempi se on olla lihava kun vajaatoimintainen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun yks kaveri epäili että sillä on kilpirauhasen vajaatoiminta. Mutta ei ollut, olikin vaan lihava.

Hyvä sun kaverille. Parempi se on olla lihava kun vajaatoimintainen.

Niin, aatella ja mä oon lihava sekä vajaatoimintainen. Epistä!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat