Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kolaroin parkkipaikalla?

Vierailija

Huomasin perjantaina, että autoni kylkeen oli ilmestynyt naarmu. Ajattelin, että joku on työpaikalla siihen kolhaissut, kun en itse ole mitään huomannut.

Viikonlopun jälkeen oli appiukolle (omistaja) tullut puhelu, että olen kolhinut parkkipaikalla vierasta autoa, enkä ole lappua ikkunaan jättänyt. Silminnäkijäkin kuulemma on? En haluaisi asiasta numeroa tehdä, joten helpompi vaan maksaa, eikö?

Itselläni ei mitään autovakuutuksia ole, niin meneekö siis appiukon vakuutuksista? Kamalaa!

Sivut

Kommentit (29)

Alkuperäinen

Olen ajanut viikonloppuna, enkä silloin ole kolaroinut. Perjantaina ilmeisesti tapahtunut. Voiko asiasta tulla poliisijuttu, vaikken kolaria itse ole huomannut? Ja olisin valmis maksamaan?

Vierailija

No joku on itse kolhinut ajamaasi autoa ja nyt sitten hommannut olemattoman silminnäkijän asialle, että sinä muka kolaroit. Jos et siis ole kolaroinut.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ööööö..... Miten voi kolaroida huomaamatta? Olitko humalassa?

Kun autot rutisee, kolisee, vinkuu ja murisee itsekseenkin ihan niitä polkimia ja vaihdekeppiä liikuttamalla.

t. ei ap.

Alkuperäinen

En huomannut että olisin kolaroinut, mutta appiukon auton jäljet sopivat tarinaan. Silminnäkijän puheista en tiedä mitään vielä. Ja ei, en ollut humalassa.

Jos auton omistaja on tehnyt rikosilmoituksen, kun lappua en ole jättänyt, niin mitä siitä voi minulle tulla?

Vierailija

Autovahingot korvataan aina kyseisen auton vakuutuuksista. Vaikka sinulla olisikin oma auto ja siinä vakuutukset, ei sinun autosi vaikuutuksista voida jokun toisen auton vahinkoja korvata. Korvaukset tapahtuvat siis tietysti sen appiukkosi auton vakuutuksista. Sinun ei ole tietenkään mitään järkeä maksaa vahinkoa suoraan itse, mutta asiallista varmaan olisi maksaa appiukollesi bonustenmenetykset.

Vierailija

En minä olisi heti kyllä kiltisti maksamassa mitään, jos kerran tietäisin, etten ole kolaroinut, vaan asia on tekaistu. Kyllä siinä kannattaa pistää vastaan. Jossain kaupan pihalla on valvontakameroitakin, niistä voi näkyä mitä oikeasti tapahtui.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En huomannut että olisin kolaroinut, mutta appiukon auton jäljet sopivat tarinaan. Silminnäkijän puheista en tiedä mitään vielä. Ja ei, en ollut humalassa.

Jos auton omistaja on tehnyt rikosilmoituksen, kun lappua en ole jättänyt, niin mitä siitä voi minulle tulla?

Sakot siitä voi tulla.

Alkuperäinen

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Sakot siitä voi tulla.

Kuinka suuret?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No joku on itse kolhinut ajamaasi autoa ja nyt sitten hommannut olemattoman silminnäkijän asialle, että sinä muka kolaroit. Jos et siis ole kolaroinut.

Sama minulle tulee mieleen tuon kommentin luettuani. Vuosi sitten joku pariskunta oli ollut mersulla viereisessä parkkiruudussa. Olivat siirtäneet sen edessä oleviin parkkipaikkoihin.

Kun palasin autolle, valittivat kolhua autossaan ja miksi parkkeeraan viereen, kun parkkipaikka on täynnä vapaita paikkoja. Kertoivat, että olivat juuri ostaneet tuon mersun, ajamassa kotiin liikkeestä, eikä varmasti ollut kolhua kun lähtivät liikkeestä.

Ihmettelin asiaa, olin onneksi äärettömän varma, etten ollut kolhinut. Kun olin hyvin varma, nainen alkoi hermostua minulle ja mies hiljeni. Itse käsittelin asiaa niin rationaalisesti kuin siinä tilanteessa kykenin. Kysyin ajattelematta, että mikä osa autostani oli osunut, jolloin he osoittivat oveni kulmaa. Pohdin, että miten se olisi osunut ja kävelimme heidän autonsa luokse, jossa katsoin, että jälki voi hyvin olla siitä oveni kulmasta. Tiesin kuitenkin, ettei ollut osunut. Lopulta keksin mitata kolhun korkeuden ja kävelin oman autoni viereen, jolloin oli selvä, ettei se ainakaan minun autoni ovesta ollut voinut syntyä.

Silloin itse hiillyin vähän, nainen vielä selitti jotain, mies paineli äkkiä autoon ja menin vaatimaan selitystä. Nainen meni autoon ja mies peruutti heidän osuen minuun poistuessaan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat