Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Älä osta lihaa vaan syö vain sitä mitä itse metsästät

Vierailija
23.11.2015 |

Ei pidä syödä muitten tappamia eläimiä. 

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vainiin

Vierailija
2/18 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin metsästääkin jos olis aselupa ja metsästyskortti. Tyydyn siis kaupan lihaan tai isän ja veljien ampumaan riistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole muuta ongelmaa kuin, mulla ei ole asetta enkä saanut edes pienoiskivääri lupaa koska ei ole näyttöä ampumaharrastuksen aktiivisuudesta, jousella ei saa metsästää ja autolla kaadoin hirven, mutta siitäkään en saanut lihoja, vaan joku metsästysseura vei raadon.

Voinko mennä paikalliseen sikalaan metsästämään sian puukolla tai pellonreunaan listimään lehmän?

Vierailija
4/18 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä toimi silloin, kun ihmisiä oli paljon vähemmän. Jos nyt kaikki ihmiset lähtisivät metsästämään, niin kyllä moni eläin kuolisi sukupuuttoon hyvin nopeasti.

Vierailija
5/18 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voinko mennä paikalliseen sikalaan metsästämään sian puukolla tai pellonreunaan listimään lehmän?

Voit kun ensin ostat sen sian/lehmän, eihän nyt ilmaiseksi saa muiden lihoja viedä.

Vierailija
6/18 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit kun ensin ostat sen sian/lehmän, eihän nyt ilmaiseksi saa muiden lihoja viedä.

Tosin ota iso kivi mukaan millä sen eläimen saa tainnutettua ensin, ja sitten kurkku auki. Kai joku laki kieltää puukottamasta eläimiä kuoliaaksi.

Vierailija
7/18 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole ap:n kuuluttamaan lihan ostoa, tässä ostetaan eläin joka sitten itse metsästetään.

Vierailija
8/18 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei täällä suomessa saa metsästää ilman asetta eli ilman aselupaa,ilman metsästyslupaa..seuratkaan ei saa metsästää kuin omilla maillaan..en voi siis mennä metsästämään kun mulla ei ole kun tää 2000 neliön tontti...ja tässä ei oo kun kissa ja koira..loppus äkkiä mun metsästettävä..

Vierailija
9/18 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän tuo siippa asiaan suhtautuisi, jos sanoisin, että hän ei enää saa syödä minun teurastamaani sikaa/kanaa/karitsaa ja että minä en saa enää syödä hänen ampumaansa hirveä, sorsaa...? Menee hitokseen vaikeeksi ruokien teko.

Vierailija
10/18 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole muuta ongelmaa kuin, mulla ei ole asetta enkä saanut edes pienoiskivääri lupaa koska ei ole näyttöä ampumaharrastuksen aktiivisuudesta, jousella ei saa metsästää ja autolla kaadoin hirven, mutta siitäkään en saanut lihoja, vaan joku metsästysseura vei raadon.

Saa jousella metsästää pienriistaa, jos on sopiva jousi.

Vierailija
11/18 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärpäsiä?

Vierailija
12/18 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi syödä myös muiden tappamia. Parempi, että ammattilainen hoitaa homman.

Vierailija
13/18 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa jousellakaan metsästää pien riistaa kuin omilla maillaan ja kauden sisällä..tuossahan noita teeriä pyörii mutta kun ovat naapurin pellolla...

Vierailija
14/18 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on. Ihmisten ei pitäisi myöskään käyttää muitten valmistamaa sähköä eikä mies ole mikään jos ei itse pystymetsästä taloa rakenna. T: Rannanjärvi.

Vierailija
15/18 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilkit siis esille, kohta on järvet jäässä. Kalan tainnutuksesta säännöt ei taida sanoa vielä mitään ja kala on terveellistä.

Miten muuten on sen tainnutuksen laita metsästäessä, ampuuko joku sitä hirveä ensin sähkölamauttimella?

Vierailija
16/18 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin toimisin, mutta meille ei ole suostuttu ottamaan sikaa siksi, että se olisi niin ikävä teurastettava. Ostetaan siis sika suoraan tilalta vastoin tätä periaatetta, mutta muuten kyllä syödään itse tapettua lihaa.

Kalaa tulee toisinaan hyvin, toisinaan huonosti ja silloin ostetaan kaupasta jonkun muun pyytämää kalaa.

Terveisin se, jolle ei enää tuoda kaneja hoitoon. 

Hirvi yleensä kuolee ensimmäiseen laukaukseen ennemmin tai myöhemmin, jos on hyvä osuma. Ainakin se on tavoite, ja toisinaan joku pääsee leuhkimaan hirvimetsällä "rituaaliteurastuksella", kun ruhosta ei löydy luodinreikää ollenkaan, mutta hirvi on selvästi kuollut.

Jousella metsästykseen tarvitaan myös luvat, ja vain laillisena aikana saa pyytää.

Sopiiko, että puetaan päälle vain itse metsästettyä turkista ja nahkaa? No, itse kerityt villat ja kasvatetut pellavat sentään sallitaan.

Vierailija
17/18 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitaisko sopia myös, että syödään vain itse kasvatettuja kasviksia?

Vierailija
18/18 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä itse kasvatettu? Mullikat navetassa ja joskus itse teurastetaan omiksi tarpeiksi tai teurastaja käy ja laittaa jauhelihoiksi ja fileiksi.